-
Van Sint tot Kerst: zo bereiden we ons voor op de feestdagen
Sinterklaas, Kerstmis, Oud en Nieuw, de feestdagen staan alweer voor de deur. De periode waar cadeautjes en een feestelijke aankleding van het huis weer centraal staan. En dat merk ik ook thuis, in mijn gezin, waar we met z’n allen al vroeg bezig zijn met het bedenken van cadeautjes en het maken van surprises. En dat merken we ook bij Amazon elk jaar. Het is het werk van mijn team om ervoor te zorgen dat iedereen ondanks de topdrukte zijn bestellingen op tijd in huis heeft. Elke keer een uitdaging, maar dat is wat ik het leukst vind.
-
Amazon investeert meer dan €1,4 miljard in Nederland
Amazon is van plan om de komende drie jaar (2025 - 2027) meer dan €1,4 miljard te investeren in Nederland. Dit onderstreept het vertrouwen van het bedrijf in Nederland en bevestigt Amazon's toewijding aan innovatie en het bieden van een nog betere klantervaring door lage prijzen, ruime productkeuze en gemak, terwijl het kleine bedrijven in Nederland helpt succesvol te zijn. Deze investering, die de grootste financiële toezegging aan Nederland is sinds de lancering in 2020, zal zowel Amazon Web Services (AWS) als de retailactiviteiten ondersteunen, inclusief infrastructuurontwikkeling, en helpt het midden- en kleinbedrijf hun bereik naar klanten in Nederland en internationaal uit te breiden.
-
Wij helpen verkooppartners met hun verhaal vertellen
Wat maakt een marktplaats als Amazon extra interessant? Dat je als ondernemer opeens een winkel hebt die jouw product in meer dan 40 Europese landen aanbiedt. Zo gek vind ik het dus niet dat ondernemers met groeiplannen Amazon opzoeken. Daar zitten ook een boel Nederlandse ondernemers bij. Voor hen hebben we bij Amazon Nederland drie teams opgezet.
-
Meer dan woorden op de muur? Leiderschapsprincipes van Amazon
Bij Amazon werken we dag in, dag uit volgens zestien leiderschapsprincipes, of we nu ideeën voor nieuwe projecten bespreken of beslissen over de beste manier om een probleem op te lossen. Voor mij zijn deze principes meer dan alleen maar mooie woorden die op de kantoormuur zijn geschilderd, ze vormen het DNA van de Amazon-cultuur. Wat mij telkens weer opvalt, is hoe vanzelfsprekend collega's, waar ook ter wereld, deze principes omarmen en dagelijks gebruiken in hun werk. Dit maakt de cultuur herkenbaar en, volgens mij, best wel uniek in het bedrijfsleven.
-
Prinsjesdag. Invloed op Amazon?
Prinsjesdag nadert: welke invloed gaat dat hebben op de bedrijfsvoering van Amazon? Het is een vraag die ik vaak krijg als belangenbehartiger van Amazon in Nederland.
-
Nederlandse start-up Solaq onderdeel van elf geselecteerde bedrijven in de nieuwste Amazon Sustainability Accelerator
Elf klimaattech start-ups, waaronder de Nederlandse Solaq, zijn geselecteerd om met behulp van de Amazon Sustainability Accelerator oplossingen rondom energie, water en afval verder te ontwikkelen
-
Amazon.nl en SBS6 lanceren nieuwe spelshow Prijzenjacht
Vanavond gaat op SBS6 een nieuw dagelijks spelprogramma van start waarin één simpele maar spannende vraag centraal staat: wat kost dit product vandaag op Amazon.nl? In 'Prijzenjacht', geproduceerd door Talpa Studios en gepresenteerd door Rob Janssen, strijden twee duo's tegen elkaar om de juiste prijzen te raden. Het programma, dat 90 afleveringen telt, is iedere werkdag om 19.00 uur te zien. Van keukenmachines en laptops tot opblaasbare hottubs, deelnemers worden in verschillende spelrondes uitgedaagd om zo precies mogelijk de juiste prijs te raden, aangemoedigd door hun eigen supportersvak.
-
Marktplaatsen in transitie: de strategische rol van verkopers in de volgende fase
In relatief korte tijd zijn online marktplaatsen bepalend geworden voor de manier waarop consumenten producten ontdekken, vergelijken en kopen. Maar de volgende fase draait om meer dan bereik en infrastructuur. Het vraagt partnerschap, wederzijdse groei en strategische samenwerking.
-
Amazon verlengt sponsorschap UEFA vrouwenvoetbal
Amazon verlengt samenwerking met UEFA Vrouwenvoetbal tot 2030 om groei van sport te ondersteunen, ook na UEFA Women’s EURO 2025
-
Een kijkje achter de schermen...
Amazon Prime Day is een van de belangrijkste momenten van het jaar voor mijn taak binnen Amazon – en dat is het aantal Prime-leden laten groeien. Afgelopen week was het dan ook zover en zat ik er middenin. Binnen Amazon ben ik de spin in het web die ervoor moet zorgen dat alles tijdens Prime Day goed blijft lopen. Deze keer was dat een extra grote uitdaging, want dit jaar duurde Prime Day niet twee, maar vier dagen. Met een goede reden, want in 2025 vieren we vijf jaar Amazon in Nederland.