Amazon Newsroom Feed - Persberichten http://amazon-pers.nl/ Hier vindt u de laatste persberichten over de producten, diensten en het nieuws van Amazon. nl Copyright 2021 Amazon.nl Sat, 25 Sep 2021 13:37:30 CEST Sat, 25 Sep 2021 13:37:30 CEST Magnolia CMS Amazon Newsroom Feed - Persberichten http://amazon-pers.nl/docroot/images/logos/logo_rss_nl.png http://amazon-pers.nl/ 144 20 Hier vindt u de laatste persberichten over de producten, diensten en het nieuws van Amazon. /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-08-11-I-Know-What-You-Did-Last-Summer/ Amazon Original I Know What You Did Last Summer verschijnt op Amazon Prime Video op 15 oktober http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-08-11-I-Know-What-You-Did-Last-Summer/ Bekijk de eerste beelden van de langverwachte Amazon Original serie Amazon Prime Video kondigt vandaag aan dat het eerste seizoen van de langverwachte Amazon Original serie I Know What You Did Last Summer vrijdag 15 oktober in première zal gaan op Amazon Prime Video, met de officiële eerste beelden die nu te zien zijn. De acht afleveringen tellende Amazon Original serie zal exclusief beschikbaar zijn op Prime Video en is een coproductie met Sony Pictures Television.

De eerste vier afleveringen komen uit op 15 oktober, met nieuwe afleveringen die beschikbaar zullen zijn op elke vrijdag daaropvolgend. De serie zal eindigen in een spannende, niet te missen seizoensfinale op 12 november 2021. 

Een jaar na een fataal auto-ongeluk, wordt een groep tieners verbonden door een duister geheim terwijl ze gestalkt worden door een brute moordenaar. Als ze proberen uit te zoeken wie er achter hen aan zit, onthullen ze de donkere kant van hun schijnbaar perfecte stadje - en van zichzelf.   

I Know What You Did Last Summer is geschreven en geproduceerd door Sara Goodman. De serie is gebaseerd op Lois Duncan's roman uit 1973, die ook de basis was voor de iconische film uit 1997. Goodman schrijft en produceert samen met Original Film's Neal H. MoritzPavun ShettyErik FeigPeter Guber, Atomic Monster's James WanMichael Clear, en Rob HackettCraig William Macneill en Shay Hatten.

De cast bestaat uit Madison IsemanBill HeckBrianne TjuEzekiel GoodmanAshley MooreSebastian AmorusoFiona ReneCassie Beck, en Brooke Bloom.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-07-26-The-Wheel-of-Time/ Amazon Prime Video toont teaser poster The Wheel of Time http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-07-26-The-Wheel-of-Time/ De fantasy-serie gaat in november 2021 in première op Amazon Prime Video Amazon Prime Video en Sony Pictures Television hebben afgelopen vrijdag de teaser poster onthuld voor de aankomende Amazon Original fantasy serie The Wheel of Time. De teaser poster werd voor het eerst onthuld tijdens het Comic-Con@Home panel van de show, waar showrunner Rafe Judkins' (Agents of S.H.I.E.L.D., Hemlock Grove) ook bevestigde dat de serie in november 2021 exclusief zal streamen op Amazon Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd. Het volledige panel is nu te zien op het officiële YouTube-kanaal van SDCC

The Wheel Of Time is een van de populairste fantasy-series aller tijden, met meer dan 90 miljoen verkochte boeken. Het verhaal speelt zich af in een uitgestrekte, epische wereld waar magie bestaat waar alleen bepaalde vrouwen er toegang toe hebben. Het verhaal volgt Moiraine (Rosamund Pike), lid van de ongelooflijk machtige, geheel vrouwelijke organisatie genaamd de Aes Sedai, als ze aankomt in het kleine stadje Two Rivers. Daar begint ze aan een gevaarlijke, wereldomspannende reis met vijf jonge mannen en vrouwen, waarvan één de herboren draak zal zijn, die de mensheid zal redden of vernietigen.

Gebaseerd op de best verkochte fantasy romans van Robert Jordan, werd The Wheel of Time bewerkt voor televisie door uitvoerend producent/showrunner Rafe Judkins (Agents of S.H.I.E.L.D., Hemlock Grove). Larry Mondragon en Rick Selvage van Red Eagle Entertainment, Mike Weber (Jumanji: The Next Level), Ted Field van Radar Pictures (Jumanji: The Next Level), Darren Lemke (Shazam!, Goosebumps), Marigo Kehoe en Uta Briesewitz zullen ook dienen als uitvoerende producenten, met Briesewitz die de eerste twee afleveringen zal regisseren. Rosamund Pike zal dienen als producent en Harriet McDougal en Brandon Sanderson als adviserende producenten. The Wheel of Time wordt gecoproduceerd door Amazon Studios en Sony Pictures Television.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-07-15-The-Grand-Tour--Lochdown/ Amazon Prime Video presenteert de special "The Grand Tour: Lochdown" http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-07-15-The-Grand-Tour--Lochdown/ Vanaf vrijdag 30 juli te zien op Amazon Prime Video Opgesloten in Groot-Brittannië door Covid, beginnen Jeremy, Richard en James aan een Lockdown Special om een ode te brengen aan de geweldige Amerikaanse auto's uit de jaren 70 die ze als kind in tv-shows zagen. Ook om uit te zoeken hoe het komt dat deze geweldige auto's in Groot-Brittannië nooit van de grond zijn gekomen, gezien het feit dat hun vaders allemaal in verschrikkelijke Austin Allegros reden.

Achter het stuur van een Cadillac Coupe De Ville, een Lincoln Continental, en een Buick Riviera, nemen de drie gastheren hun iconische Detroit machines mee op een roadtrip door het prachtige landschap van Schotland. En ook al zijn ze op eigen bodem, deze afsluitende reis blijkt één van hun grappigste, meest actievolle en charmantste avontuur in jaren te zijn.

Onderweg veroorzaken ze chaos in de oude straten van Edinburgh. Ze genieten van een hilarische, banden kwellende race met Abbie op het circuit, voordat ze op weg gaan om een wilde Koude Oorlog shootout uit te voeren tussen de slechtste Sovjet en Amerikaanse auto's ooit gemaakt. Ze raken ook dakloos in de Highlands na een reeks van catastrofes. Maar ze vinden nog tijd om met klassieke muscle cars een beruchte Pizza Express-reis op de proef te stellen. Nadat ze een sms'je van Mr. Wilman hebben ontvangen, passen Richard, James en Jeremy hun auto's aan en gaan ze naar de Buiten-Hebriden voor één van hun zwaarste uitdagingen tot nu toe. In het uiterste puntje van Schotland moeten ze een zelfgemaakte drijvende brug over de Hebriden bouwen, die hen en hun enorme auto's kan dragen op een gevaarlijke reis naar hun eindbestemming.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-07-14-Amazon-lanceert-het-eerste-delivery-station-in-Rozenburg/ Amazon lanceert het eerste delivery station in Rozenburg http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-07-14-Amazon-lanceert-het-eerste-delivery-station-in-Rozenburg/ Amazon kondigt de lancering aan van het nieuwe delivery station in Nederland. Deze locatie zorgt voor meer snelheid en flexibiliteit binnen het bezorgnetwerk van Amazon en zal de afstand en de tijd verminderen die nodig is om alle producten aan onze klanten te leveren, overal en altijd. "We zijn verheugd dat we ons eerste delivery station lanceren in Nederland,” zegt Roeland Donker, Country Manager Amazon Nederland. "Sinds de lancering van Amazon.nl in 2020, hebben wij veel positieve feedback ontvangen van onze Nederlandse klanten. Naarmate de groei van ons bedrijf blijven we investeren, met name in ons logistieke netwerk binnen Nederland. Met de introductie van dit nieuwe delivery station wordt de bezorging aan onze klanten nog efficiënter.”
 
Het gebouw van maar liefst 8500 m², dat op 14 juli 2021 is geopend, levert aan klanten uit het gebied rond Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Haarlem. Delivery stations spelen een cruciale rol in de laatste kilometers van ons bestelproces en zorgen voor extra snelheid bij de bezorging aan onze klanten. Pakketten worden vanuit bestaande Amazon magazijnen en sorteringscentra in Europa verstuurd naar een delivery station, waar ze in bestelauto’s worden geladen om vervolgens te worden bezorgd bij onze klanten.
 
Amazon’s delivery service partners zullen in het derde kwartaal van 2021 pakketten bij onze klanten bezorgen met 40 elektrische bestelauto’s. Bovendien zal onze nieuwe bezorghub worden voorzien van 50 oplaadstations. Wereldwijd zullen alle nieuwe delivery stations van Amazon zo worden ontworpen dat ze volledig geschikt zijn voor elektrische bestelauto’s. We optimaliseren de flexibiliteit en schaalgrootte van deze locaties, van de ruimtelijke indeling tot het elektrische ontwerp, zodat we in 2022 wereldwijd 10.000 elektrische bestelauto’s kunnen laten rijden.
 
Het delivery station zorgt, initieel, voor meer dan 100 fulltime en parttime banen, boven op de honderden banen voor chauffeurs bij Amazon's Delivery Service Partners. Kijk voor meer informatie over vacatures op www.amazon.com/apply.
 
Amazon biedt ondernemers ook de kans om hun eigen bedrijf op te zetten en pakketten te bezorgen aan klanten van Amazon. Amazon zal hen op een praktische manier helpen bij het opstarten van hun koeriersbedrijf, ondermeer door hen toegang te geven tot geavanceerde bezorgtechnologie; kortingen op een selectie van bedrijfsmiddelen en diensten; training op het gebied van hulpmiddelen, processen en het functioneren van de chauffeurs; en leveringen rechtstreeks van Amazon.
 
Amazon is een prettig bedrijf om voor te werken met zeer competitieve salarissen, goede secundaire arbeidsvoorwaarden vanaf de eerste werkdag en trainingsprogramma's voor gewilde banen. De veiligheid en gezondheid van werknemers staan bij ons voorop, wat betekent dat we
in 2020 ruim 10 miljard dollar hebben geïnvesteerd in de veiligheid van onze werknemers en de bezorging aan onze klanten.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-07-05-Amazon-SMB-report/ Het succes en de veerkracht van het midden- en kleinbedrijf http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-07-05-Amazon-SMB-report/ 2021 MKB Impactrapport Nederland - Amazon werkt binnen Europa samen met meer dan 900.000 onafhankelijke partners, waaronder verkooppartners, ontwikkelaars, content creators, auteurs en bezorgers. Iedere ondernemer met een goed idee kan supersnel beginnen met verkoop via Amazon, omdat we vanaf dag 1 een compleet pakket bieden waarmee je online een bedrijf kan starten. Op dit moment werken we met duizenden Nederlandse verkooppartners, waarvan de meeste behoren tot het midden- en kleinbedrijf, Het midden- en kleinbedrijf (MKB) is goed voor meer dan 50% van de verkopen in onze online winkels. Wij innoveren continu zodat zij hun bedrijf kunnen laten groeien, omdat ons succes afhangt van hun succes. In 2020 hebben we in Europa zo’n 2.8 miljard euro besteed aan logistiek, tools, diensten, programma’s, trainingen en aan ons eigen team om te zorgen dat het MKB succes boekt op Amazon. Bovendien hebben we ruim 250 nieuwe tools en diensten geleverd waarmee het MKB nieuwe producten kan lanceren, activiteiten kan uitbreiden in Nederland, Europa en wereldwijd, bedrijfsresultaten kan analyseren en verbeteren én het intellectueel eigendom kan beschermen. Terwijl wij onze klanten een fantastische shopervaring kunnen geven door het ruime aanbod en de lage prijzen van het MKB bieden wij deze bedrijven op onze beurt toegang tot ruim 300 miljoen klanten wereldwijd binnen een vertrouwde marktplaats.

Amazon heeft een duurzame relatie met het MKB en beschouwt het ondersteunen van deze ondernemers als fundamenteel onderdeel van ons werk. Dit Impactrapport voor het MKB in 2021 bewijst het succes, de veerkracht en de ondernemersgeest van alle bedrijven die samenwerken met Amazon. Bovendien onderstreept dit rapport onze dagelijkse betrokkenheid bij de ruim 3.300 kleine en middelgrote Nederlandse bedrijven die verkopen via Amazon. In 2020 verkochten zij meer dan 20 miljoen producten op onze marktplaatsen en tot nu toe creëerden ze meer dan 7.500 banen om hun online bedrijf op Amazon te runnen.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-06-09-Cruel-SUmmer/ De psychologische thriller Cruel Summer is een Amazon Original Series en zal exclusief lanceren op Amazon Prime Video op vrijdag 6 augustus http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-06-09-Cruel-SUmmer/ Van de Executive Producers van The Sinner Jessica Biel en Michelle Purple, met Creator en Executive Producer Bert V. Royal (Easy A) en Showrunner Tia Napolitano (Grey's Anatomy, Station 19). Amazon Prime Video heeft vandaag aangekondigd dat de langverwachte premium psychologische thriller Cruel Summer, van toonaangevende onafhankelijke studio Entertainment One (eOne) naast Iron Ocean Productions, wereldwijd exclusief op vrijdag 6 augustus zal lanceren op Prime Video. De 10-delige Amazon Original serie is van uitvoerend producenten Jessica Biel en Michelle Purple (The Sinner), met bedenker en uitvoerend producent Bert V. Royal (Easy A), evenals showrunner en uitvoerend producent Tia Napolitano (Grey's Anatomy, Station 19).

Cruel Summer is een onconventionele serie die zich afspeelt gedurende drie zomers in de jaren '90, wanneer een mooie en populaire tiener vermist raakt, en een schijnbaar ongerelateerd meisje transformeert van een lief en onhandig buitenbeentje tot het populairste meisje van de stad, om uiteindelijk de meest verachte persoon van Amerika te worden. Elke aflevering wordt verteld vanuit wisselende POV's.

De serie heeft Olivia HoltChiara AureliaMichael LandesFroy GutierrezHarley Quinn SmithAllius BarnesBlake LeeBrooklyn Sudano en Sarah Drew in de hoofdrollen. Max Winkler regisseerde en produceerde de pilot.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2020-06-02-Prime-Day-op-21-en-22-juni-/ Prime Day op 21 en 22 juni - Twee dagen lang geweldige kortingen op meer dan 2 miljoen producten wereldwijd http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2020-06-02-Prime-Day-op-21-en-22-juni-/ Prime Day 2021 biedt duizenden deals van topmerken als Bosch, KitchenAid en Bose op Amazon.nl. Elk uur worden er nieuwe deals gelanceerd. Amazons tweedaags dealevent, Prime Day, zal op 21 en 22 juni plaatsvinden en het zomerseizoen aftrappen met twee dagen lang geweldige deals en de hoogste kortingen die Prime te bieden heeft. Wereldwijd kunnen Prime-leden profiteren van meer dan twee miljoen deals in alle categorieën. In Nederland en België profiteren Prime-leden van duizenden deals op Amazon.nl in categorieën zoals Wonen en Keuken, Elektronica, Klussen en Gereedschap, Gezondheid en Persoonlijke Verzorging en Speelgoed. Prime Day start op 21 juni om 00.00 uur en duurt tot en met 22 juni 23.59 uur voor Prime-leden in de VS, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, Turkije, Spanje, Singapore, Saudi-Arabië, Portugal Nederland, Mexico, Luxemburg, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, China, Brazilië, België, Oostenrijk en Australië. Iedereen kan zich aanmelden voor het Prime lidmaatschap of voor een 30-dagen gratis proefperiode op amazon.nl/primeday om deel te nemen aan Prime Day.

Steun aan kleine bedrijven over de hele wereld

Prime-leden kunnen bij kleine bedrijven shoppen tijdens Prime Day, met meer dan een miljoen deals wereldwijd van het midden- en kleinbedrijf. Deze Prime Day en gedurende de rest van het jaar zal Amazon wereldwijd meer dan 100 miljoen dollar spenderen aan nieuwe promotionele activiteiten om klanten aan te moedigen te kopen bij kleine bedrijven op Amazon. Prime Day biedt kleine bedrijven de kans om hun producten aan te bieden aan meer dan 200 miljoen Prime members die op zoek zijn naar fantastische deals. Deelnemende bedrijven braken, sinds de eerste Prime Day, elk jaar opnieuw verkooprecords, met meer dan 3,5 miljard euro aan verkopen tijdens Prime Day in 2020.

Prime Day is het feest voor onze Prime-leden en wij zijn verheugd dat wij Prime-leden fantastische deals aan kunnen bieden, of zij nu koopjes willen scoren van topmerken, buzzworthy items of kleine bedrijven,” aldus Jamil Ghani, vice-president Amazon Prime. “Sinds onze eerste Prime Day in 2015, biedt dit event een nieuwe manier om te shoppen, cadeaus te geven, films te streamen en zelfs om te dansen. We zijn enthousiast dat we deze traditie kunnen voortzetten.”

De beste deals en entertainment op Amazon.nl/prime

Op Amazon.nl kunnen klanten de eerste deals al scoren in aanloop naar Prime Day, van 7 tot en met 20 juni. In de aanloopperiode voor Prime Day kunnen klanten een gevarieerd aanbod vinden aan deals van kleine en middelgrote bedrijven uit Nederland - bijvoorbeeld Boska, Koeka of Superyoga - en Nederlandse start-ups die deelnemen aan Amazon Launchpad. Op Prime Day zelf presenteert Amazon.nl duizenden deals van topmerken uit de hele wereld. Hoewel klanten altijd profiteren van een geweldige selectie aan deals, biedt een Prime-lidmaatschap veel meer dan het jaarlijkse deal-evenement: met Prime kunnen leden in Nederland genieten van onbeperkte snelle, gratis verzending, onbeperkte toegang tot bekroonde films en tv-series met Prime Video, gratis games en in-game content met Prime Gaming, onbeperkte opslag van foto's met de Amazon Photo app en nog veel meer. Iedereen kan lid worden van Prime of een gratis proefperiode van 30 dagen starten op Amazon.nl/primeday, met iDEAL of creditcard. Amazon.nl/primeday wordt de belangrijkste winkelbestemming voor Prime-leden uit Nederland en België. Prime-leden kunnen ook de Amazon App gebruiken om altijd en overal te winkelen en om er zeker van te zijn dat ze nooit een deal missen.

Elke Dag Beter met Prime

Prime is ontworpen om het leven elke dag leuker te maken. Wereldwijd genieten meer dan 200 miljoen betalende leden van de voordelen van Prime, inclusief de beste winkel- en entertainmentervaring. Prime-leden in Nederland kunnen genieten van ongelimiteerde toegang tot award-winnende films en tv-series met Prime Video op Prime Video.com, gratis games en in-game-content met Prime Gaming en nog veel meer. De basis van Prime is ongelimiteerde snelle, gratis verzending. Een Amazon Prime lidmaatschap op Amazon.nl is beschikbaar voor €2,99 per maand. Klanten kunnen zich inschrijven voor een 30-dagen gratis proefperiode via www.amazon.nl/prime.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-27-Modern-Love-S02/ Amazon Prime Video kondigt tweede seizoen van Modern Love aan http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-27-Modern-Love-S02/ Amazon Prime Video heeft vandaag het langverwachte tweede seizoen van Amazon Original anthologie serie Modern Love aangekondigd. Amazon heeft vandaag aangekondigd dat Modern Love seizoen 2 op vrijdag 13 augustus in première gaat, exclusief op Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd.

In dit seizoen breekt de liefde alle regels. Een oude vlam wordt opnieuw aangewakkerd. Een test van vrienden vs. geliefden. Een nachtmeisje en haar dagjongen. Een romance met de ex van een ex. Een one night stand. Een onmogelijke belofte. Een geest van een verloren geliefde. Een verkenning van seksualiteit. Het achtdelige tweede seizoen van de populaire serie Modern Love brengt een verzameling verhalen over relaties, connecties, verraad en onthullingen, tot leven. Elke aflevering laat de liefde zien in al zijn gecompliceerde en mooie vormen, allemaal geïnspireerd op ware gebeurtenissen uit de geliefde New York Times-column: Modern Love.

Het tweede seizoen van Modern Love bevat een sterrencast van acteurs, waaronder Gbenga AkinnagbeLucy BoyntonTom BurkeZoë ChaoMinnie DriverGrace EdwardsDominique FishbackKit HaringtonGarrett HedlundTobias MenziesSophie OkonedoZane PaisAnna PaquinIsaac PowellMarquis Rodriguez, en Lulu Wilson. Showrunner John Carney is schrijver, regisseur en uitvoerend producent. Daarbij  regisseerde Andrew Rannells dit seizoen een aflevering gebaseerd op een persoonlijk essay dat hij schreef voor de column. 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-26-The-Tomorrow-War/ Prime Video kondigt officiële trailer en poster aan van The Tomorrow War http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-26-The-Tomorrow-War/ vanaf 2 juli te zien op Prime Video In The Tomorrow War is de wereld verbijsterd wanneer een groep tijdreizigers uit het jaar 2051 arriveert om een dringende boodschap af te leveren: Dertig jaar in de toekomst verliest de mensheid een wereldwijde oorlog tegen een dodelijke buitenaardse soort. De enige hoop op overleving is dat soldaten en burgers uit het heden naar de toekomst worden getransporteerd en zich bij de strijd aansluiten. Onder de gerekruteerden is middelbare schoolleraar en familieman Dan Forester (Chris Pratt). Vastbesloten om de wereld te redden voor zijn jonge dochter, werkt Dan samen met een briljante wetenschapper (Yvonne Strahovski) en zijn vervreemde vader (J.K. Simmons). Het wordt een wanhopige zoektocht om het lot van de planeet te herschrijven.

Geregisseerd door Chris McKay 
Geschreven door Zach Dean 
Geproduceerd door David EllisonDana GoldbergDon GrangerJules DalyDavid GoyerAdam KolbrennerRob CowanChris PrattBrian Oliver en Bradley J. Fischer 
Met in de hoofdrollen Chris PrattYvonne StrahovskiJ.K. SimmonsBetty GilpinSam RichardsonEdwin HodgeJasmine MathewsRyan Kiera Armstrong en Keith Powers

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-20-Everybody-is-Talking-About-Jamie/ Everybody's Talking About Jamie Wereldwijd exclusief gelanceerd op 17 september 2021 op Amazon Prime Video http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-20-Everybody-is-Talking-About-Jamie/ Met in de hoofdrollen Max Harwood, Sarah Lancashire, Lauren Patel, Shobna Gulati, Ralph Ineson, Adeel Akhtar, Samuel Bottomley, met Sharon Horgan en Richard E. Grant Everybody's Talking About Jamie, de langverwachte verfilming van de bekroonde West End hitmusical, lanceert op 17 september, 2021 exclusief op Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd. In de film, van New Regency, Film4 en Warp Films, speelt de doorbrekende ontdekking Max Harwood als Jamie New, naast Sarah Lancashire, Lauren Patel, Shobna Gulati, Ralph Ineson, Adeel Akhtar, Samuel Bottomley, met Sharon Horgan en Richard E. Grant.

Everybody's Talking About Jamie is geïnspireerd op waargebeurde feiten en volgt Jamie New (Harwood), een tiener uit Sheffield, die droomt van een leven op het toneel. Terwijl zijn klasgenoten plannen maken voor hun levensonderhoud nadat ze van school komen, overweegt Jamie om zijn geheime carrière ambities te onthullen en een felle en trotse drag queen te worden. Zijn beste vriendin Pritti (Patel) en zijn liefhebbende moeder (Lancashire) overladen hem met veel steun, terwijl de plaatselijke drag-legende Miss Loco Chanelle (Grant) hem begeleidt naar zijn debuut optreden op het podium. Maar Jamie heeft ook te kampen met een vader (Ineson) die hem niet steunt, een ongeïnspireerde loopbaanadviseur (Horgan) en een paar onwetende schoolkinderen die zijn sensationele parade proberen te verpesten. Met opzwepende en kleurrijke musicalnummers inspireren Jamie en zijn gemeenschap elkaar om vooroordelen te overwinnen, meer acceptatie te tonen en uit de duisternis in de schijnwerpers te stappen.

"Everybody's Talking About Jamie is snel uitgegroeid tot één van de meest geliefde musicals van de afgelopen jaren," zegt Jennifer Salke, Head of Amazon Studios. "Jamie's verhaal resoneert over alle generaties - het gaat over onvoorwaardelijke liefde en we weten dat ons wereldwijde publiek verliefd zal worden op Jamie wanneer hij tegenslagen overwint om echt zijn authentieke zelf te vinden. We zijn zo blij dat we dit vreugdevolle en inspirerende verhaal met de wereld kunnen delen."

Regisseur Jonathan Butterell voegt daaraan toe: "Ik vind het geweldig dat onze film - het verhaal over je plaats in de wereld innemen met vreugde, trots en acceptatie - de wereld over zal vliegen met de Amazon Family. Laten we samenkomen om de glorieuze en fantastische uniciteit van ieder van ons te vieren."

De film bevat hit songs als 'And You Don't Even Know It', 'The Wall In My Head' en 'Everybody's Talking About Jamie', maar ook een exclusief nieuw nummer 'This Was Me', uitgevoerd door Holly Johnson, leadzangeres van Frankie Goes to Hollywood.

Everybody's Talking About Jamie brengt de oorspronkelijke makers van de toneelvoorstelling samen in hun speelfilmdebuut, met Jonathan Butterell als regisseur, scenario en tekst van Tom MacRae, en liedjes van Dan Gillespie Sells. De score is gecomponeerd door Sells en Anne Dudley. Mark Herbert, p.g.a., Peter Carlton, p.g.a., en Arnon Milchan produceren, terwijl Yariv Milchan, Michael Schaefer, Natalie Lehmann, Daniel Battsek, Ollie Madden, Peter Balm, Niall Shamma en Jes Wilkins als uitvoerende producenten fungeren.

De originele musical Everybody's Talking About Jamie is snel uitgegroeid tot één van de meest geliefde musicals van de afgelopen jaren. De productie ging in première in het Crucible Theatre in Sheffield en werd vervolgens naar het Apollo Theatre in Londen overgebracht. Het werd een groot succes onder publiek en critici, kreeg lovende kritieken en werd vijf keer genomineerd voor een Olivier Award. De show werd ook bekroond op de UK Theatre Awards met de prijs voor Beste Musical Productie, en de ster John McCrea werd uitgeroepen tot Beste Musical Performer. 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-18-Nine-Perfect-Strangers/ Nine Perfect Strangers met Nicole Kidman en Melissa McCarthy in de hoofdrollen, op 20 augustus exclusief in première op Amazon Prime Video http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-18-Nine-Perfect-Strangers/ De langverwachte dramaserie Nine Perfect Strangers, met Nicole Kidman en Melissa McCarthy in de hoofdrollen is gebaseerd op de roman uit 2018 van de Australische auteur van Big Little Lies Liane Moriarty, welke geregisseerd en geproduceerd is door Jonathan Levine De langverwachte dramaserie Nine Perfect Strangers, met Nicole Kidman en Melissa McCarthy in de hoofdrollen, gebaseerd op de roman uit 2018 van de Australische auteur van Big Little Lies Liane Moriarty, welke geregisseerd en geproduceerd is door Jonathan Levine, gaat later dit jaar exclusief in première op Amazon Prime Video in landen buiten de V.S. en China.

Nine Perfect Strangers is een achtdelige serie gebaseerd op het boek van de Australische auteur Liane Moriarty, een bestseller van de New York Times. De serie wordt geproduceerd door de teams achter Big Little Lies en The Undoing en zal exclusief beschikbaar zijn voor Prime-leden in Europa, Australië, Nieuw-Zeeland, Latijns-Amerika en meer.

Nine Perfect Strangers vertelt het verhaal van negen gestresste stadsbewoners die proberen in een kuuroord dat genezing en transformatie belooft, om hun weg te vinden naar een betere manier van leven. Tijdens deze tiendaagse retraite waakt de directrice van het resort, Masha (Kidman), over hen. Zij is op een missie om hun vermoeide geesten en lichamen nieuw leven in te blazen. Deze negen vreemdelingen hebben echter geen idee wat hen te wachten staat.

De cast, die op locatie in Australië werd gefilmd, bestaat uit Nicole Kidman en Melissa McCarthy, in hun eerste project samen, naast Luke EvansTiffany BooneBobby CannavaleMelvin GreggRegina HallManny JacintoAsher KeddieMichael ShannonGrace Van Patten en Samara Weaving.

Nine Perfect Strangers wordt geproduceerd door het team achter de wereldwijde sensaties Big Little Lies - die acht Emmy Awards en vier Golden Globe Awards won - en het voor een Golden Globe genomineerde The Undoing, Nicole Kidman's Blossom Films, Bruna Papandrea's Made Up Stories en David E Kelley. De achtdelige serie, geregisseerd en geproduceerd door Jonathan Levine, en gedistribueerd door Endeavor Content, zal beschikbaar zijn voor Prime Video-klanten over de hele wereld.

Nicole Kidman zegt: "Ik ben zo trots op wat we het afgelopen jaar voor elkaar hebben gekregen, zoals het filmen van Nine Perfect Strangers in Australië tijdens de wereldwijde COVID-19 pandemie. Samenwerken met Melissa McCarthy, opnieuw werken met David Kelley, Liane Moriarty en mijn producerende cohorten, de krachten bundelen met Hulu in de VS en nu dit, een wereldwijde distributiedeal met mijn thuisstudio Amazon. De sterren staan op één lijn en ik ben dolblij!"

"Wat een dream team! Nicole, Bruna en David hebben allemaal hun sporen verdiend met het produceren van complexe en verslavende verhalen van wereldklasse, met sterke vrouwen in het middelpunt. Ik ben enthousiast voor Amazon Prime Video klanten om deze ongelooflijke nieuwe serie te zien", zegt Jennifer Salke, hoofd van Amazon Studios. "We zijn verheugd om samen te werken met Made Up Stories, Blossom Films en Endeavor Content om Nine Perfect Strangers naar onze Prime leden over de hele wereld te brengen ik weet dat ze het geweldig gaan vinden "

Bruna Papandrea, Executive Producer van Made Up Stories, Per Saari, Executive Producer van Blossom Films, en David E. Kelley, Executive Producer, voegen toe "Liane Moriarty's verhaal is even innemend als verrassend, en we zijn blij om deze eclectische vreemdelingen van Nine Perfect Strangers tot leven te brengen. Na het succes van het team in Big Little Lies en The Undoing, is Nine Perfect Strangers één van de meest geanticipeerde series van dit jaar. Met een aantoonbaar ongeëvenaarde presentatie van toptalent zowel voor als achter de camera. We kunnen niet wachten tot de klanten van Amazon verliefd worden op het buitengewone Nine Perfect Strangers."

"Ik voel me ongelooflijk bevoorrecht om te mogen werken aan een serie van dit kaliber, met zo'n fantastisch team, zegt Prentiss Fraser, EVP, International TV Sales, Endeavor Content. Het team van Endeavor Content houdt van dit boek, en de verfilming van de serie zal de fans zeker niet teleurstellen wanneer het later dit jaar uitkomt. Het is ongelooflijk om verder te werken met Amazon, en ik ben enthousiast om deze show internationaal uit te rollen. "

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-14-Cinderella/ Cinderella wordt wereldwijd exclusief gelanceerd op Amazon Prime Video op 3 September http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-14-Cinderella/ Eerste blik van Camila Cabello en Nicholas Galitzine in hun speelfilmdebuut als Assepoester en Prins Charming Kay Cannon's Cinderella met een all-star cast waaronder Grammy genomineerde singer/songwriter Camila CabelloIdina Menzel en Billy Porter, lanceert deze september exclusief in meer dan 240 landen en gebieden op Prime Video wereldwijd. De langverwachte musical bevat popsongs van hedendaagse wereldwijde artiesten en originele nummers van Camila Cabello en Idina Menzel

"Cinderella is een klassieker die we allemaal kennen en liefhebben, maar deze keer met een moderne unieke twist en met in de hoofdrol de sensationele Camila Cabello en een all-star cast. Producer James Corden en het film makende team hebben dit geliefde sprookje in een nieuw jasje gestoken met een fris, versterkend perspectief dat zal resoneren met publiek en families over de hele wereld. We kunnen niet enthousiaster zijn voor onze wereldwijde klanten om mee te zingen en te dansen met regisseur Kay Cannon's reïmaginatie van dit klassieke verhaal," aldus Jennifer Salke, Head of Amazon Studios."

Cinderella is een muzikaal gedreven gedurfde nieuwe kijk op het traditionele verhaal waar je mee bent opgegroeid. Onze heldin (Cabello) is een ambitieuze jonge vrouw wiens dromen groter zijn dan de wereld zal toestaan, maar met de hulp van haar Fab G (Billy Porter), is ze in staat om door te zetten en haar dromen waar te maken. 

Cinderella is geschreven voor het scherm en geregisseerd door Kay Cannon met covers van liedjes geschreven door enkele van de meest succesvolle musical artiesten aller tijden, en heeft een all-star cast met o.a. Idina MenzelMinnie DriverNicholas Galitzine, met Billy Porter en Pierce Brosnan. Producers zijn James CordenLeo PearlmanJonathan Kadin en Shannon McIntosh. Executive producers zijn Louise Rosner en Josephine Rose

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-10-Solos/ SOLOS, Amazon Studios kondigt de officiële trailer van de nieuwe anthologieserie aan http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-10-Solos/ Vanaf 25 juni te zien op Prime Video Academy Award-winnende acteurs Morgan Freeman, Anne Hathaway en Helen Mirren, Emmy Award-winnende acteur Uzo Aduba, Nicole Beharie, Anthony Mackie, Dan Stevens, en Constance Wu zullen de hoofdrollen spelen in de nieuwe Amazon Original dramatische anthologie serie Solos. UItvoerend producent en showrunner is David Weil (Hunters).  Solos gaat later in 2021 exclusief wereldwijd in première op Amazon Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden. 

Solos is een dramatische en tot nadenken stemmende zevendelige serie die de diepere betekenis van menselijke verbondenheid onderzoekt, gezien vanuit het oogpunt van het individu. Solos zal unieke personage gedreven verhalen vertellen, elk vanuit een ander perspectief en op een ander moment in de tijd. De verhalen belichten dat zelfs tijdens onze meest schijnbaar geïsoleerde momenten, in de meest uiteenlopende omstandigheden, we allemaal verbonden zijn door de menselijke ervaring.  Amazon Studios' Solos wordt geproduceerd door David WeilSam Taylor-Johnson en Laura Lancaster met Pixie Wespiser als producent.  Taylor-Johnson zal twee afleveringen regisseren en Weil maakt zijn regiedebuut. Andere regisseurs zijn Zach Braff en Tiffany Johnson.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-05-10-Amazon-rapport-merkbescherming-/ Amazon publiceert uitvoerig rapport inzake merkbescherming dat vooruitgang aantoont in het terugbrengen van vervalsingen tot nul http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-05-10-Amazon-rapport-merkbescherming-/ Slechts 6% van de pogingen om een verkopersaccount te registreren slaagde voor de robuuste verificatieprocessen van Amazon. Amazon nam meer dan 2 miljoen namaakproducten in beslag voordat ze naar de klant konden worden verstuurd en vernietigde ze zodat ze niet elders in de retailketen konden worden doorverkocht Amazon (NASDAQ:AMZN) heeft vandaag zijn Brand Protection Report 2020 gepubliceerd, dat een uitgebreid beeld geeft van hoe het bedrijf ervoor zorgt dat klanten op Amazon authentieke producten kopen. Amazon doet aanzienlijke investeringen in speciale teams en toonaangevende machine learning technologie om proactief klanten, merken en verkooppartners te beschermen tegen vervalsers en deze aansprakelijk te houden als zij proberen namaakproducten via Amazon te verkopen. In 2020 investeerde Amazon meer dan 700 miljoen dollar in de bescherming van zijn marktplaatsen en werkten meer dan 10.000 werknemers aan de bescherming tegen fraude en misbruik.

“Amazon is een belangrijk kanaal voor de miljoenen kleine en middelgrote bedrijven die in onze winkel verkopen tijdens de pandemie. Ondanks toegenomen pogingen van verkopers met slechte bedoelingen, hebben we onze verkooppartners geholpen hun virtuele deuren open te houden en ervoor gezorgd dat de overgrote meerderheid van de klanten onze brede selectie van authentieke producten met vertrouwen blijft kopen," aldus Dharmesh Mehta, Vice President Customer Trust and Partner Support bij Amazon. "De niet aflatende innovatie van ons team heeft ons geholpen 6 miljoen pogingen om een verkoopaccount aan te maken te verijdelen  en meer dan 10 miljard verdachte aanbiedingen tegen te houden terwijl we blijven streven naar nul vervalsingen."

Hoogtepunten uit het 2020 Brand Protection Report tonen de aanzienlijke innovatie en wereldwijde vooruitgang van Amazon in de strijd tegen vervalsingen en de bescherming van klanten en merken, waaronder:

  • Amazon investeerde meer dan 700 miljoen dollar om zijn winkels te beschermen tegen fraude en misbruik.
  • Amazon had meer dan 10.000 medewerkers in dienst om zijn winkels te beschermen tegen fraude en misbruik.
  • Amazons verificatieprocessen verhinderden meer dan 6 miljoen pogingen om verkoopaccounts aan te maken en hielden malafide verkopers tegen voordat ze ook maar één product te koop konden aanbieden.
  • Slechts 6% van de pogingen om een verkopersaccount te registreren slaagde voor  Amazons robuuste verificatieprocessen en kon vervolgens producten te koop aanbieden.
  • Amazon nam meer dan 2 miljoen producten in beslag die naar de fulfillment centers waren gestuurd en die als vervalst werden gedetecteerd voordat ze naar de klant werden gestuurd. Amazon vernietigde deze producten om te voorkomen dat ze elders in de toeleveringsketen zouden worden doorverkocht.
  • Amazon blokkeerde meer dan 10 miljard vermoedelijk frauduleuze aanbiedingen voordat ze werden gepubliceerd.
  • Amazon Transparency - een serialisatiedienst die individuele producteenheden beschermt - maakte de bescherming van meer dan 500 miljoen producteenheden mogelijk.
  • Minder dan 0,01% van alle op Amazon verkochte producten kreeg een klacht van klanten over vervalsing. Die klachten werden vervolgens op juistheid onderzocht.
  • Meer dan 7000 kleine en middelgrote ondernemingen werden via IP Accelerator in contact gebracht met bonafide advocatenkantoren in de VS en Europa. Deze bedrijven dienden met succes merkaanvragen in en kregen vroegtijdig toegang tot de merkbeschermingstools van Brand Registry.
  • Amazon richtte een Counterfeit Crimes Unit op om zaken op te starten en door te verwijzen naar rechtshandhavingsinstanties, onafhankelijke onderzoeken uit te voeren of samen met merkhouders onderzoeken in te stellen en civiele rechtszaken tegen vervalsers aan te spannen.

Adrienne McNicholas, medeoprichter van het kleine bedrijf Food Huggers: "Merkeigenaren kunnen niet altijd op alle plaatsen tegelijk zijn. De Amazon-tools voor merkbescherming die beschikbaar zijn voor kleine bedrijven zoals Food Huggers, geven ons de mogelijkheid om onze merken en onze intellectuele eigendommen over de gehele wereld te beschermen."

Het Brand Protection Report schetst de aanpak van Amazon tegen namaak, waaronder:

  • Robuuste en proactieve controles. Amazon maakt gebruik van een combinatie van geavanceerde machine learning-mogelijkheden en deskundige menselijke onderzoekers om zijn winkel proactief te beschermen tegen malafide figuren en slechte producten. Amazon innoveert voortdurend op dit gebied om mensen met slechte bedoelingen en hun voortdurende pogingen om de controles te omzeilen, voor te blijven.
  • Krachtige tools voor merken. Merken kennen hun producten het beste. Zij kennen hun logo's, beeldmerken en intellectuele eigendom door en door. Amazon geeft merken de mogelijkheid om samen te werken via tools zoals Brand Registry, Transparency en Project Zero. Deze tools worden aangestuurd door de geavanceerde technologie van Amazon en de deskundige kennis van de merken over hun producten. Samen kunnen we namakers effectiever opsporen en stoppen, waardoor we klanten en houders van rechten beter kunnen beschermen.
  • Namakers aansprakelijk stellen. Amazon blijft innoveren op het gebied van zijn robuuste proactieve controles en krachtige tools voor merken en zal niet rusten voordat er nul vervalsingen worden aangeboden. Dit is een voortdurende strijd met criminelen die blijven proberen manieren te vinden om vervalsingen te verkopen en de enige manier om deze vervalsers voorgoed een halt toe te roepen is ze aansprakelijk te stellen via het rechtssysteem en strafrechtelijke vervolging.

Je vindt het 2020 Amazon Brand Protection Report hier.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-2021-Promising-Young-Woman/ ​Golden Globes en Oscar genomineerde film PROMISING YOUNG WOMAN vanaf 26 april te zien op PRIME VIDEO http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-2021-Promising-Young-Woman/ Promising Young Woman vertelt het verhaal van Cassie (Carey Mulligan), zij had een veelbelovende toekomst tot een mysterieus incident haar leven omgooide. Sindsdien is niets in haar leven nog wat het lijkt en leidt ze een dubbelleven. Overdag is ze een charismatische, veelbelovende jonge vrouw,  ’s nachts struint ze elke nachtclub af waar ze zich dronken voordoet om zich te laten oppikken door zogenaamd bezorgde mannen. Tot op een dag een onverwachte ontmoeting haar de kans geeft om haar verleden recht te zetten.

 

Emerald Fennell (producent en schrijfster van de populaire serie Killing Eve) maakt haar regiedebuut met Promising Young Woman met Carey Mulligan (Drive) in de hoofdrol. 
De film kreeg vijf nominaties voor de 93e Academy Awards, waaronder Beste Film, Beste Regisseur, en Beste Actrice voor Mulligan en de film kreeg vier nominaties bij de 78e Golden Globe Awards.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-04-21-Earth-Day-2021-The-Climate-Pledge/ Earth Day 2021: Philips en Heineken tekenen The Climate Pledge van Amazon en sluiten zich aan bij ruim honderd multinationals http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-04-21-Earth-Day-2021-The-Climate-Pledge/ Ruim honderd ondertekenaars verbinden zich aan het initiatief van Amazon en Global Optimism en zijn daarmee vastberaden om de CO₂-uitstoot voor 2040 tot 0% (Net Zero) te reduceren. Amazon en Global Optimism kondigen vandaag aan dat ruim 100 bedrijven The Climate Pledge hebben ondertekend. Onder de 49 nieuwe ondertekenaars die zich vandaag aansluiten bij The Climate Pledge zijn bekende merken zoals Philips, Heineken, Colgate-Palmolive, PepsiCo, Telefónica en Visa.

Alle Pledge-ondertekenaars zijn bij elkaar goed voor meer dan 1.35 triljard dollar aan jaarlijkse omzet. Deze bedrijven hebben bij elkaar meer dan 5 miljoen mensen in dienst verdeeld over 25 industrieën - in 16 landen. De collectieve impact van The Climate Pledge, bij het aanpakken van klimaatverandering, is dan ook enorm te noemen.

De ondertekenaars zeggen toe om:

  • De uitstoot van broeikasgassen te meten en op regelmatige basis te rapporteren;
  • Hun net-zerostrategieën in lijn te brengen met het klimaatakkoord van Parijs door het veranderen van businessprocessen, het gebruik van duurzame energie, materiaalvermindering en andere manieren om koolstofuitstoot terug te dringen;
  • Mogelijke resterende emissies te neutraliseren met aanvullende, kwantificeerbare, reële, permanente en maatschappelijk verantwoorde compensaties.  Om zo de CO₂-uitstoot vóór 2040 tot 0% te reduceren – tien jaar eerder dan het doel van het Parijse klimaatakkoord van 2050.

Vergaande maatregelen

Alle ondertekenaars nemen op wetenschap gebaseerde, vergaande maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. Dit doen zij door innovaties door te voeren op het gebied van supplychainefficiëntie, duurzaam transport, circulaire economie, schone energieoplossingen en meer. Veel van deze bedrijven betrekken ook hun klanten in hun net zero-ambitie door middel van uiteenlopende initiatieven. Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van innovatieve verpakkingen en duurzaam productontwerp. Tegelijkertijd bieden ze klanten oplossingen die hen weer in staat stellen hun eigen uitstoot te verminderen, onder andere door middel van educatieve campagnes en duurzame winkelervaringen.

“Minder dan twee jaar geleden richtte Amazon samen met Global Optimism The Climate Pledge op en deed een beroep op andere bedrijven om het Klimaatakkoord van Parijs - tien jaar eerder dan gepland - te behalen. Vandaag hebben meer dan 100 bedrijven onze Pledge ondertekend, zei Jeff Bezos, CEO en oprichter van Amazon. “Wij zijn trots om samen met de andere ondertekenaars ons bereik en impact in te zetten om de economie CO2-neutraal te maken door businessveranderingen en innovatie.”

Christina Figueres, voormalig hoofd klimaatverandering bij de VN en mede-oprichter van Global Optimism: “Het klimaatakkoord van Parijs fungeert als een verbindende routekaart voor landen en mensen om de klimaatcrisis aan te pakken via échte, op wetenschap gebaseerde acties. Ik ben zeer blij om vandaag te kunnen aankondigen dat meer dan 100 bedrijven bereid zijn om sneller en verder tot actie te gaan en ik kijk ernaar uit om de komende 100 ondertekenaars te verwelkomen. Met z’n allen zijn we in staat om onze planeet te redden en een economie voor de toekomst te creëren.”

Amazon en Global Optimism verwelkomen de volgende nieuwe ondertekenaars die zich hebben gecommitteerd aan The Climate Pledge:

AECOM, Airmee, Atlantia, Black Lane, Bellrock Group, Colgate-Palmolive, Convoy, Delphis Eco, Direct Healthcare Solutions Ltd., Edmonton International Airport, EV Private Equity, FILA Solutions, Graebel, Greencore Group, Heineken, HH Global, IGS Energy, IMI Logistics, Inn at Laurel Point, Karma Automotive, LeasePlan, LifeStraw, Lil Packaging Ltd., Lime, Morgan Sindall Group, Mace Group, Natural Capital Partners, Optimus Ride, PepsiCo, Pollination, Portland General Electric (PGE), Posti , Pregis, Protector Cellars, Quorn Foods, Rail Delivery Group, Russell Group, Sainsbury’s, SecuriGroup Limited, Sonnedix, Springer Nature, Storegga Geotechnologies, The Sustainable City, STV, Telefónica, Teleperformance, Urenco, UST, Visa.

Informatie over alle 49 nieuwe ondertekenaars die zich hebben verbonden aan The Climate Pledge is beschikbaar op de About Amazon-blog, met alle nieuwe ondertekenaars, waaronder:

Heineken
Heineken heeft miljoenen klanten wereldwijd en is zich bewust van het feit dat het belangrijk is om niet alleen een winstgevende, maar ook een duurzame onderneming te zijn. De duurzame ontwikkelingsstrategie van Heineken, genaamd Brewing a Better World, toont de toewijding aan de Sustainable Development Goals van de VN. Door het opstellen van een routekaart, gebaseerd op deze VN-doelen, levert Heineken betekenisvolle en transparante bijdragen aan het beschermen van de planeet, het borgen van de welvaart en bestrijding van armoede. Als onderdeel van deze strategie heeft Heineken al een afname van 51% aan koolstofemissies gerealiseerd en een afname van 33% van het watergebruik bereikt sinds 2008. De inspanningen op het gebied van duurzaamheid omvatten de hele waardeketen - van het stimuleren van duurzame landbouw, brouwen tot aan de verpakking en distributie. Dolf van den Brink, voorzitter en CEO van Heineken: “Het is onze ambitie om duurzaamheid een integraal onderdeel van onze business te maken. Dit betekent dat we altijd met de principes van ‘Brewing a Better World’ in gedachten naar onze activiteiten kijken en iedereen van de Heineken-community erbij betrekken. Dat zijn onder meer onze medewerkers, partners en leveranciers, NGOs, overheden, lokale overheden en andere stakeholders. Om echte en blijvende verandering te realiseren moet er vooral worden samengewerkt. Door ons aan te sluiten bij The Climate Pledge voegen wij de daad bij het woord. We kijken ernaar uit om ons aan te sluiten bij een gemeenschap die kennis, ideeën en best practices zal gaan delen.”

Koninklijke Philips N.V.

Als toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie is Philips gedreven door het doel om de gezondheid en het welzijn van mensen te verbeteren door middel van zinvolle innovatie. Het bedrijf streeft ernaar om voor 2025 een positieve impact te hebben op 2 miljard levens per jaar, waaronder 300 miljoen in achtergestelde samenlevingen. Philips wil op verantwoorde en duurzame wijze groeien en stelt zichzelf daarom voortdurend uitdagende milieu- en sociale doelen die tegelijkertijd voldoen aan de eisen van de overheid. Binnen zijn eigen activiteiten stuurt Philips de overgang naar een circulaire economie door te streven naar dematerialisatie, de overstap te maken naar software- en dienst oplossingen, en de levensduurwaarde van zijn producten en diensten te maximaliseren. De onderneming verankert duurzaamheid in haar innovatieprocessen door de toepassing van EcoDesign-eisen. Dit zijn voorwaarden  die de milieueffecten bepalen in elke fase van de levenscyclus van een product - van grondstofwinning tot energie-efficiëntie, verpakkingen en hergebruik van producten en materialen. Philips werkt nu al 100% CO2-neutraal en blijft de lat hoger leggen op het gebied van milieuverantwoordelijkheid. Bij een opwarming van de aarde met 1,5 °C wil Philips zijn CO2-uitstoot verder verlagen, bijvoorbeeld door de energie-efficiëntie van zijn producten tijdens de gebruiksfase bij de klant verder te verbeteren. Philips streeft er ook naar om tegen 2025 al zijn producten en diensten te ontwerpen in overeenstemming met de eisen van EcoDesign. Als onderdeel van dit streven naar duurzame producten heeft Philips een langdurige samenwerking met Amazon en zijn programma's, waaronder deelname aan Frustration-Free Packaging, een programma dat fabrikanten aanmoedigt om hun producten te verpakken in recyclebare, compacte verpakkingen die klaar zijn om naar klanten te verzenden - zonder extra dozen wat minder afval oplevert.

Frans van Houten, CEO van Royal Philips: "Bij Philips zijn we ons bewust van de dreiging van klimaatverandering en de effecten die deze kan hebben op de menselijke gezondheid. We hebben duurzaamheid volledig geïntegreerd en ingebed in ons hele bedrijf en in de manieren waarop we werken en innoveren. We werken al samen met Amazon aan een compact en recyclebaar ontwerp van de verpakking van onze producten om afval en CO2-uitstoot te verminderen. We kijken ernaar uit om ons aan te sluiten bij Amazon, Global Optimism en de andere partijen om zich met The Climate Pledge in te zetten voor klimaatactie."

 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-14-The-Boy-from-Medellin/ The Boy From Medellín Amazon Studios zal The Boy From Medellín wereldwijd uitbrengen op Prime Video 7 mei 2021 http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-14-The-Boy-from-Medellin/ Van Academy Award®-genomineerde en Emmy-winnende filmmaker Matthew Heineman (Cartel Land, City of Ghosts, A Private War) komt een verbazingwekkend intiem portret van een van de grootste internationale muziek supersterren van onze tijd. THE BOY FROM MEDELLÍN volgt J Balvin terwijl hij zich voorbereidt op het belangrijkste concert uit zijn carrière - een uitverkochte stadionshow in zijn geboortestad Medellín, Colombia. Maar als het optreden steeds dichterbij komt, exploderen de straten met groeiende politieke onrust, waardoor de Latin Grammy-winnende muzikant gedwongen wordt om, om te gaan met zijn verantwoordelijkheid als artiest voor zijn land en zijn fans over de hele wereld. Terwijl de publieke druk van het naderende concert toeneemt, blijft Balvin ook achter de schermen strijden met de angst en depressie die hem al jaren kwellen. THE BOY FROM MEDELLÍN, volledig opgenomen in de dramatische week voorafgaand aan het concert, geeft ons ongekende toegang tot de "Prince of Reggaeton," en biedt een meeslepende blik op een van de meest cruciale en emotioneel beladen momenten van zijn leven.

Geregisseerd en geproduceerd door Matthew Heineman 
Executive Produced by Fabio AcostaScooter BraunAllison KayeScott Manson, Jennifer McDaniels, Jenna MillmanJosé Álvaro Osorio BalvínJuan Diego Villegas 
Geproduceerd door Juan Camilo CruzMyles EsteyJoedan Okun
Met in de hoofdrol José Álvaro Osorio Balvín 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-06-Panic/ Prime Video presenteert Panic, de nieuwe Amazon Original young adult serie http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-06-Panic/ Seizoen één van Panic, de nieuwe, young adult-serie van bedenker, uitvoerend producent en schrijver Lauren Oliver, gaat met alle tien de afleveringen in première op vrijdag 28 mei 2021. Panic zal exclusief op Prime Video te zien zijn in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd. Seizoen één van Panic, de nieuwe, young adult-serie van bedenker, uitvoerend producent en schrijver Lauren Oliver, gaat met alle tien de afleveringen in première op vrijdag 28 mei 2021.  Panic zal exclusief op Prime Video te zien zijn in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd.

Panic is een nieuwe Amazon Prime Video dramaserie van een uur, geschreven en gemaakt door Lauren Oliver (gebaseerd op haar bestseller roman). Het speelt zich af in een klein Texaans stadje, waar elke zomer de afstuderende jongeren concurreren in een reeks van uitdagingen, genaamd "Winner Takes It All", waarvan ze geloven dat het hun enige kans is om te ontsnappen aan hun omstandigheden en hun leven beter te maken. Maar dit jaar zijn de regels veranderd - de pot met geld is groter dan ooit en het spel is nog gevaarlijker geworden. De spelers komen oog in oog te staan met hun diepste, donkerste angsten en worden gedwongen te beslissen hoeveel ze bereid zijn te riskeren om te winnen. 

Panic is gecreëerd, geschreven door en uitvoerend geproduceerd door Lauren Oliver en uitvoerend geproduceerd door Joe RothJeff Kirschenbaum en Adam SchroederLynley Bird en Alyssa Altman dienen als co-executive producers. Panic wordt geproduceerd door Amazon Studios.

Vaste serie leden: Olivia Welch (Heather Nill)Mike Faist (Dodge Mason)Jessica Sula (Natalie Williams)Camron Jones (Bishop Mason)Ray Nicholson (Ray Hall)Enrique Murciano (Sheriff Cortez).

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-24-Amazon-Prime-Video-lanceert-De-Oost/ Amazon Prime Video lanceert eerste Nederlandse film De Oost in Nederland op 13 mei http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-24-Amazon-Prime-Video-lanceert-De-Oost/ De Oost, een langverwachte Nederlandse film gebaseerd op de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog, lanceert op 13 mei exclusief op de streamingdienst Prime Video, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde dag, in afwachting van de heropening van de theaters. Geregisseerd door Jim Taihuttu (Wolf, Rabat), met in de hoofdrollen Gouden Kalf-winnaars Marwan Kenzari (Wolf, Aladdin) en 'Shooting Star' Martijn Lakemeier (Oorlogswinter, Hollands Hoop). De Oost voegt zich bij een enorme selectie van films en tv-programma's, waaronder Amazon Originals The Grand Tour, The Marvelous Mrs. Maisel, Borat Subsequent Moviefilm, Coming 2 America en de aankomende release van Tom Clancy's Without Remorse, beschikbaar op Prime Video in Nederland, zonder extra kosten bij een €2,99-per-maand Prime-lidmaatschap. Amazon Prime Video heeft vandaag de release aangekondigd van de langverwachte Nederlandse film De Oost, die op Donderdag 13 mei gelanceerd wordt op de streamingdienst Prime Video. De film is beschikbaar voor Prime-leden in Nederland zonder extra kosten voor hun lidmaatschap, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde datum in geselecteerde theaters. De Oost, geregisseerd door Jim Taihuttu (Wolf, Rabat) en in de hoofdrollen Gouden Kalf-winnaars Marwan Kenzari (Wolf, Aladdin) en 'Shooting Star' Martijn Lakemeier (Oorlogswinter, Hollands Hoop), gaat over een onverteld verhaal uit de Nederlandse geschiedenis: de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog.

Indonesië, 1946. Johan (Martijn Lakemeier) is een jonge Nederlandse soldaat die samen met ruim honderdduizend anderen wordt uitgezonden om orde op zaken te stellen in Nederlands-Indië tijdens de onafhankelijkheidsoorlog. Gaandeweg raakt Johan in de ban van de charismatische legerkapitein Westerling, bijgenaamd De Turk (Marwan Kenzari). Wanneer de oorlog escaleert en De Turk het verzet van de bevolking steeds genadelozer neerslaat, wordt de lijn tussen goed en kwaad voor Johan steeds vager.

Jim Taihuttu, regisseur van De Oost: "Tijdens mijn onderzoek naar de geschiedenis van mijn voorouders van de Molukse eilanden, stuitte ik op een hele oorlog waar ik op school nooit iets over had gehoord en waar in Nederland ook geen films over bestonden. Naarmate ik er meer over begon te lezen en meer ooggetuigen sprak, werd de wens om als filmmaker iets met dit onderwerp te doen steeds sterker. Dit resulteerde in het verhaal van De Oost.

Ik ben blij dat Amazon Prime Video niet alleen heeft geholpen om De Oost te voltooien, maar ook heeft geholpen door een bijdrage te leveren in deze onzekere tijden voor de bioscopen. Ik kijk erg uit naar de ontwikkelingen van de combinatie van auteursfilms en streamingdiensten in de komende jaren."

"We zijn blij dat we deze langverwachte Nederlandse film, De Oost, naar Prime Video-klanten in Nederland kunnen brengen. Deze belangrijke en onderscheidende titel wordt toegevoegd aan onze selectie van populaire films en tv-programma's die beschikbaar zijn op de dienst, allemaal inbegrepen bij een Prime-lidmaatschap," aldus Chris Bird, Head of Content Europe, Amazon Prime Video. "We zijn er op gericht waarde toe te voegen aan het Prime-lidmaatschap voor klanten in Nederland, door nieuwe Nederlandse titels, evenals bekroonde Amazon Original en exclusieve tv-series, en de nieuwste film releases, allemaal beschikbaar te maken op Prime Video."

De film is geproduceerd door New Amsterdam Film Company, in coproductie met Wrong Men, Salto Films en NTR, tot stand gekomen in het kader van TELESCOOP, met steun van Nederlands FilmFonds, Nederlandse Film Production Incentive, CoBo Fonds, NPO, Ministerie van OCW, Wallimage, Taxshelter van de Federale Overheid België, BNP Paribas Fortis Film Finance, EAST West Foundation, Provincie Limburg, Creative Europe Media Program, Abraham Tuschinski Fonds, Kaninga Pictures, Ideosource Entertainment en Base Entertainment. De film zal in Nederland exclusief beschikbaar zijn op Prime Video, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde dag, beheerd door Benelux-distributeur The Searchers, in afwachting van de heropening van de theaters.

De Oost wordt toegevoegd aan Prime Video's selectie van populaire films en tv-programma's die in Nederland beschikbaar zijn, waaronder fan-favoriete Amazon Original tv-series en films, zoals The Grand Tour, The Boys en Borat Subsequent Moviefilm, de nieuwste film releases zoals Greenland, Palm Springs, Rocketman, en 1917, en Nederlandse titels, waaronder TRECX en Nick & Simon in LA. Beschikbaar om te streamen of te downloaden en altijd en overal te bekijken met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, spelconsoles of online, zonder extra kosten voor een Prime-lidmaatschap van €2,99 per maand.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-19-Pink/ Amazon Original Movie P!NK: ALL I KNOW SO FAR http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-19-Pink/ P!NK: All I Know So Far, over internationale superster P!NK, zal wereldwijd exclusief lanceren op Vrijdag 21 mei op Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden. Volg P!NK wanneer ze begint aan haar recordbrekende 2019 "Beautiful Trauma" wereldtournee waar ze het publiek verwelkomt om zich bij haar gekozen familie aan te sluiten, terwijl ze probeert een balans te vinden tussen het zijn van een moeder, een vrouw, een baas en een performer. Met een mix van beelden van P!NK onderweg van plek naar plek, interviews achter de schermen en persoonlijk materiaal geeft regisseur Michael Gracey (The Greatest Showman) het publiek een kijkje achter het gordijn van het circus dat zij het leven noemt. P!NK: All I Know So Far is geproduceerd door Michael Gracey en Isabella Parish in samenwerking met Luminaries, Silent House en Lefty Paw Print.


Over P!NK: Sinds haar debuut in 2000 heeft P!NK 8 studio albums uitgebracht, 1 greatest hits album, wereldwijd meer dan 60 miljoen album equivalenten verkocht, 15 singles in de top 10 van de Billboard Hot 100 chart (vier op #1) en heeft ze arena's over de hele wereld uitverkocht. Daarnaast is ze de ontvanger van drie Grammy Awards (twintig nominaties), een Daytime Emmy Award, zeven MTV Video Music Awards (waaronder de 2017 Vanguard Award ontvanger), twee MTV Europe Awards, twee People's Choice Awards, werd ze in 2013 uitgeroepen tot Billboard's Woman of the Year en ontving ze onlangs een ster op de Hollywood Walk of Fame evenals The Brits Outstanding Contribution To Music Award (de eerste internationale artiest die deze eer te beurt valt). Haar laatste studio album, Hurts 2B Human, was haar derde opeenvolgende album dat debuteerde op #1 in de Billboard 200 Chart en debuteerde op #1 in 8 andere landen. De eerste single, "Walk Me Home" markeert P!NK's 10e #1 op Billboard's Adult Pop Airplay chart en breidt haar record voor de meeste op dit formaat over alle solo acts. De track samen met "Can We Pretend" scoort P!NK haar 6e en 7e #1 op Billboard's Dance Club Songs Chart. Eind 2019 rondde P!NK haar veelgeprezen Beautiful Trauma World Tour af waarbij ze meer dan 156 shows in 18 landen speelde en uiteindelijk wereldwijd meer dan 3 miljoen tickets verkocht. De tour is de 10e hoogst bruto tour in Billboard's Boxscore's geschiedenis, de grootste tour voor een vrouw in meer dan tien jaar, en ze ontving Billboard's Legend of Live Award in november 2019. P!NK is een enorme supporter van verschillende goede doelen, waaronder: No Kid Hungry, Make-a-Wish Foundation, Planned Parenthood, REVERB, Autism Speaks en Human Rights Campaign, en als ambassadeur voor UNICEF.

]]>