Amazon Newsroom Feed - Persberichten http://amazon-pers.nl/ Hier vindt u de laatste persberichten over de producten, diensten en het nieuws van Amazon. nl Copyright 2021 Amazon.nl Mon, 21 Jun 2021 23:46:49 CEST Mon, 21 Jun 2021 23:46:49 CEST Magnolia CMS Amazon Newsroom Feed - Persberichten http://amazon-pers.nl/docroot/images/logos/logo_rss_nl.png http://amazon-pers.nl/ 144 20 Hier vindt u de laatste persberichten over de producten, diensten en het nieuws van Amazon. /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2020-06-02-Prime-Day-op-21-en-22-juni-/ Prime Day op 21 en 22 juni - Twee dagen lang geweldige kortingen op meer dan 2 miljoen producten wereldwijd http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2020-06-02-Prime-Day-op-21-en-22-juni-/ Prime Day 2021 biedt duizenden deals van topmerken als Bosch, KitchenAid en Bose op Amazon.nl. Elk uur worden er nieuwe deals gelanceerd. Amazons tweedaags dealevent, Prime Day, zal op 21 en 22 juni plaatsvinden en het zomerseizoen aftrappen met twee dagen lang geweldige deals en de hoogste kortingen die Prime te bieden heeft. Wereldwijd kunnen Prime-leden profiteren van meer dan twee miljoen deals in alle categorieën. In Nederland en België profiteren Prime-leden van duizenden deals op Amazon.nl in categorieën zoals Wonen en Keuken, Elektronica, Klussen en Gereedschap, Gezondheid en Persoonlijke Verzorging en Speelgoed. Prime Day start op 21 juni om 00.00 uur en duurt tot en met 22 juni 23.59 uur voor Prime-leden in de VS, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, Turkije, Spanje, Singapore, Saudi-Arabië, Portugal Nederland, Mexico, Luxemburg, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, China, Brazilië, België, Oostenrijk en Australië. Iedereen kan zich aanmelden voor het Prime lidmaatschap of voor een 30-dagen gratis proefperiode op amazon.nl/primeday om deel te nemen aan Prime Day.

Steun aan kleine bedrijven over de hele wereld

Prime-leden kunnen bij kleine bedrijven shoppen tijdens Prime Day, met meer dan een miljoen deals wereldwijd van het midden- en kleinbedrijf. Deze Prime Day en gedurende de rest van het jaar zal Amazon wereldwijd meer dan 100 miljoen dollar spenderen aan nieuwe promotionele activiteiten om klanten aan te moedigen te kopen bij kleine bedrijven op Amazon. Prime Day biedt kleine bedrijven de kans om hun producten aan te bieden aan meer dan 200 miljoen Prime members die op zoek zijn naar fantastische deals. Deelnemende bedrijven braken, sinds de eerste Prime Day, elk jaar opnieuw verkooprecords, met meer dan 3,5 miljard euro aan verkopen tijdens Prime Day in 2020.

Prime Day is het feest voor onze Prime-leden en wij zijn verheugd dat wij Prime-leden fantastische deals aan kunnen bieden, of zij nu koopjes willen scoren van topmerken, buzzworthy items of kleine bedrijven,” aldus Jamil Ghani, vice-president Amazon Prime. “Sinds onze eerste Prime Day in 2015, biedt dit event een nieuwe manier om te shoppen, cadeaus te geven, films te streamen en zelfs om te dansen. We zijn enthousiast dat we deze traditie kunnen voortzetten.”

De beste deals en entertainment op Amazon.nl/prime

Op Amazon.nl kunnen klanten de eerste deals al scoren in aanloop naar Prime Day, van 7 tot en met 20 juni. In de aanloopperiode voor Prime Day kunnen klanten een gevarieerd aanbod vinden aan deals van kleine en middelgrote bedrijven uit Nederland - bijvoorbeeld Boska, Koeka of Superyoga - en Nederlandse start-ups die deelnemen aan Amazon Launchpad. Op Prime Day zelf presenteert Amazon.nl duizenden deals van topmerken uit de hele wereld. Hoewel klanten altijd profiteren van een geweldige selectie aan deals, biedt een Prime-lidmaatschap veel meer dan het jaarlijkse deal-evenement: met Prime kunnen leden in Nederland genieten van onbeperkte snelle, gratis verzending, onbeperkte toegang tot bekroonde films en tv-series met Prime Video, gratis games en in-game content met Prime Gaming, onbeperkte opslag van foto's met de Amazon Photo app en nog veel meer. Iedereen kan lid worden van Prime of een gratis proefperiode van 30 dagen starten op Amazon.nl/primeday, met iDEAL of creditcard. Amazon.nl/primeday wordt de belangrijkste winkelbestemming voor Prime-leden uit Nederland en België. Prime-leden kunnen ook de Amazon App gebruiken om altijd en overal te winkelen en om er zeker van te zijn dat ze nooit een deal missen.

Elke Dag Beter met Prime

Prime is ontworpen om het leven elke dag leuker te maken. Wereldwijd genieten meer dan 200 miljoen betalende leden van de voordelen van Prime, inclusief de beste winkel- en entertainmentervaring. Prime-leden in Nederland kunnen genieten van ongelimiteerde toegang tot award-winnende films en tv-series met Prime Video op Prime Video.com, gratis games en in-game-content met Prime Gaming en nog veel meer. De basis van Prime is ongelimiteerde snelle, gratis verzending. Een Amazon Prime lidmaatschap op Amazon.nl is beschikbaar voor €2,99 per maand. Klanten kunnen zich inschrijven voor een 30-dagen gratis proefperiode via www.amazon.nl/prime.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-05-10-Amazon-rapport-merkbescherming-/ Amazon publiceert uitvoerig rapport inzake merkbescherming dat vooruitgang aantoont in het terugbrengen van vervalsingen tot nul http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-05-10-Amazon-rapport-merkbescherming-/ Slechts 6% van de pogingen om een verkopersaccount te registreren slaagde voor de robuuste verificatieprocessen van Amazon. Amazon nam meer dan 2 miljoen namaakproducten in beslag voordat ze naar de klant konden worden verstuurd en vernietigde ze zodat ze niet elders in de retailketen konden worden doorverkocht Amazon (NASDAQ:AMZN) heeft vandaag zijn Brand Protection Report 2020 gepubliceerd, dat een uitgebreid beeld geeft van hoe het bedrijf ervoor zorgt dat klanten op Amazon authentieke producten kopen. Amazon doet aanzienlijke investeringen in speciale teams en toonaangevende machine learning technologie om proactief klanten, merken en verkooppartners te beschermen tegen vervalsers en deze aansprakelijk te houden als zij proberen namaakproducten via Amazon te verkopen. In 2020 investeerde Amazon meer dan 700 miljoen dollar in de bescherming van zijn marktplaatsen en werkten meer dan 10.000 werknemers aan de bescherming tegen fraude en misbruik.

“Amazon is een belangrijk kanaal voor de miljoenen kleine en middelgrote bedrijven die in onze winkel verkopen tijdens de pandemie. Ondanks toegenomen pogingen van verkopers met slechte bedoelingen, hebben we onze verkooppartners geholpen hun virtuele deuren open te houden en ervoor gezorgd dat de overgrote meerderheid van de klanten onze brede selectie van authentieke producten met vertrouwen blijft kopen," aldus Dharmesh Mehta, Vice President Customer Trust and Partner Support bij Amazon. "De niet aflatende innovatie van ons team heeft ons geholpen 6 miljoen pogingen om een verkoopaccount aan te maken te verijdelen  en meer dan 10 miljard verdachte aanbiedingen tegen te houden terwijl we blijven streven naar nul vervalsingen."

Hoogtepunten uit het 2020 Brand Protection Report tonen de aanzienlijke innovatie en wereldwijde vooruitgang van Amazon in de strijd tegen vervalsingen en de bescherming van klanten en merken, waaronder:

  • Amazon investeerde meer dan 700 miljoen dollar om zijn winkels te beschermen tegen fraude en misbruik.
  • Amazon had meer dan 10.000 medewerkers in dienst om zijn winkels te beschermen tegen fraude en misbruik.
  • Amazons verificatieprocessen verhinderden meer dan 6 miljoen pogingen om verkoopaccounts aan te maken en hielden malafide verkopers tegen voordat ze ook maar één product te koop konden aanbieden.
  • Slechts 6% van de pogingen om een verkopersaccount te registreren slaagde voor  Amazons robuuste verificatieprocessen en kon vervolgens producten te koop aanbieden.
  • Amazon nam meer dan 2 miljoen producten in beslag die naar de fulfillment centers waren gestuurd en die als vervalst werden gedetecteerd voordat ze naar de klant werden gestuurd. Amazon vernietigde deze producten om te voorkomen dat ze elders in de toeleveringsketen zouden worden doorverkocht.
  • Amazon blokkeerde meer dan 10 miljard vermoedelijk frauduleuze aanbiedingen voordat ze werden gepubliceerd.
  • Amazon Transparency - een serialisatiedienst die individuele producteenheden beschermt - maakte de bescherming van meer dan 500 miljoen producteenheden mogelijk.
  • Minder dan 0,01% van alle op Amazon verkochte producten kreeg een klacht van klanten over vervalsing. Die klachten werden vervolgens op juistheid onderzocht.
  • Meer dan 7000 kleine en middelgrote ondernemingen werden via IP Accelerator in contact gebracht met bonafide advocatenkantoren in de VS en Europa. Deze bedrijven dienden met succes merkaanvragen in en kregen vroegtijdig toegang tot de merkbeschermingstools van Brand Registry.
  • Amazon richtte een Counterfeit Crimes Unit op om zaken op te starten en door te verwijzen naar rechtshandhavingsinstanties, onafhankelijke onderzoeken uit te voeren of samen met merkhouders onderzoeken in te stellen en civiele rechtszaken tegen vervalsers aan te spannen.

Adrienne McNicholas, medeoprichter van het kleine bedrijf Food Huggers: "Merkeigenaren kunnen niet altijd op alle plaatsen tegelijk zijn. De Amazon-tools voor merkbescherming die beschikbaar zijn voor kleine bedrijven zoals Food Huggers, geven ons de mogelijkheid om onze merken en onze intellectuele eigendommen over de gehele wereld te beschermen."

Het Brand Protection Report schetst de aanpak van Amazon tegen namaak, waaronder:

  • Robuuste en proactieve controles. Amazon maakt gebruik van een combinatie van geavanceerde machine learning-mogelijkheden en deskundige menselijke onderzoekers om zijn winkel proactief te beschermen tegen malafide figuren en slechte producten. Amazon innoveert voortdurend op dit gebied om mensen met slechte bedoelingen en hun voortdurende pogingen om de controles te omzeilen, voor te blijven.
  • Krachtige tools voor merken. Merken kennen hun producten het beste. Zij kennen hun logo's, beeldmerken en intellectuele eigendom door en door. Amazon geeft merken de mogelijkheid om samen te werken via tools zoals Brand Registry, Transparency en Project Zero. Deze tools worden aangestuurd door de geavanceerde technologie van Amazon en de deskundige kennis van de merken over hun producten. Samen kunnen we namakers effectiever opsporen en stoppen, waardoor we klanten en houders van rechten beter kunnen beschermen.
  • Namakers aansprakelijk stellen. Amazon blijft innoveren op het gebied van zijn robuuste proactieve controles en krachtige tools voor merken en zal niet rusten voordat er nul vervalsingen worden aangeboden. Dit is een voortdurende strijd met criminelen die blijven proberen manieren te vinden om vervalsingen te verkopen en de enige manier om deze vervalsers voorgoed een halt toe te roepen is ze aansprakelijk te stellen via het rechtssysteem en strafrechtelijke vervolging.

Je vindt het 2020 Amazon Brand Protection Report hier.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-10-Solos/ SOLOS, Amazon Studios kondigt de officiële trailer van de nieuwe anthologieserie aan http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-05-10-Solos/ Vanaf 25 juni te zien op Prime Video Academy Award-winnende acteurs Morgan Freeman, Anne Hathaway en Helen Mirren, Emmy Award-winnende acteur Uzo Aduba, Nicole Beharie, Anthony Mackie, Dan Stevens, en Constance Wu zullen de hoofdrollen spelen in de nieuwe Amazon Original dramatische anthologie serie Solos. UItvoerend producent en showrunner is David Weil (Hunters).  Solos gaat later in 2021 exclusief wereldwijd in première op Amazon Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden. 

Solos is een dramatische en tot nadenken stemmende zevendelige serie die de diepere betekenis van menselijke verbondenheid onderzoekt, gezien vanuit het oogpunt van het individu. Solos zal unieke personage gedreven verhalen vertellen, elk vanuit een ander perspectief en op een ander moment in de tijd. De verhalen belichten dat zelfs tijdens onze meest schijnbaar geïsoleerde momenten, in de meest uiteenlopende omstandigheden, we allemaal verbonden zijn door de menselijke ervaring.  Amazon Studios' Solos wordt geproduceerd door David WeilSam Taylor-Johnson en Laura Lancaster met Pixie Wespiser als producent.  Taylor-Johnson zal twee afleveringen regisseren en Weil maakt zijn regiedebuut. Andere regisseurs zijn Zach Braff en Tiffany Johnson.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-04-21-Earth-Day-2021-The-Climate-Pledge/ Earth Day 2021: Philips en Heineken tekenen The Climate Pledge van Amazon en sluiten zich aan bij ruim honderd multinationals http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-04-21-Earth-Day-2021-The-Climate-Pledge/ Ruim honderd ondertekenaars verbinden zich aan het initiatief van Amazon en Global Optimism en zijn daarmee vastberaden om de CO₂-uitstoot voor 2040 tot 0% (Net Zero) te reduceren. Amazon en Global Optimism kondigen vandaag aan dat ruim 100 bedrijven The Climate Pledge hebben ondertekend. Onder de 49 nieuwe ondertekenaars die zich vandaag aansluiten bij The Climate Pledge zijn bekende merken zoals Philips, Heineken, Colgate-Palmolive, PepsiCo, Telefónica en Visa.

Alle Pledge-ondertekenaars zijn bij elkaar goed voor meer dan 1.35 triljard dollar aan jaarlijkse omzet. Deze bedrijven hebben bij elkaar meer dan 5 miljoen mensen in dienst verdeeld over 25 industrieën - in 16 landen. De collectieve impact van The Climate Pledge, bij het aanpakken van klimaatverandering, is dan ook enorm te noemen.

De ondertekenaars zeggen toe om:

  • De uitstoot van broeikasgassen te meten en op regelmatige basis te rapporteren;
  • Hun net-zerostrategieën in lijn te brengen met het klimaatakkoord van Parijs door het veranderen van businessprocessen, het gebruik van duurzame energie, materiaalvermindering en andere manieren om koolstofuitstoot terug te dringen;
  • Mogelijke resterende emissies te neutraliseren met aanvullende, kwantificeerbare, reële, permanente en maatschappelijk verantwoorde compensaties.  Om zo de CO₂-uitstoot vóór 2040 tot 0% te reduceren – tien jaar eerder dan het doel van het Parijse klimaatakkoord van 2050.

Vergaande maatregelen

Alle ondertekenaars nemen op wetenschap gebaseerde, vergaande maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. Dit doen zij door innovaties door te voeren op het gebied van supplychainefficiëntie, duurzaam transport, circulaire economie, schone energieoplossingen en meer. Veel van deze bedrijven betrekken ook hun klanten in hun net zero-ambitie door middel van uiteenlopende initiatieven. Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van innovatieve verpakkingen en duurzaam productontwerp. Tegelijkertijd bieden ze klanten oplossingen die hen weer in staat stellen hun eigen uitstoot te verminderen, onder andere door middel van educatieve campagnes en duurzame winkelervaringen.

“Minder dan twee jaar geleden richtte Amazon samen met Global Optimism The Climate Pledge op en deed een beroep op andere bedrijven om het Klimaatakkoord van Parijs - tien jaar eerder dan gepland - te behalen. Vandaag hebben meer dan 100 bedrijven onze Pledge ondertekend, zei Jeff Bezos, CEO en oprichter van Amazon. “Wij zijn trots om samen met de andere ondertekenaars ons bereik en impact in te zetten om de economie CO2-neutraal te maken door businessveranderingen en innovatie.”

Christina Figueres, voormalig hoofd klimaatverandering bij de VN en mede-oprichter van Global Optimism: “Het klimaatakkoord van Parijs fungeert als een verbindende routekaart voor landen en mensen om de klimaatcrisis aan te pakken via échte, op wetenschap gebaseerde acties. Ik ben zeer blij om vandaag te kunnen aankondigen dat meer dan 100 bedrijven bereid zijn om sneller en verder tot actie te gaan en ik kijk ernaar uit om de komende 100 ondertekenaars te verwelkomen. Met z’n allen zijn we in staat om onze planeet te redden en een economie voor de toekomst te creëren.”

Amazon en Global Optimism verwelkomen de volgende nieuwe ondertekenaars die zich hebben gecommitteerd aan The Climate Pledge:

AECOM, Airmee, Atlantia, Black Lane, Bellrock Group, Colgate-Palmolive, Convoy, Delphis Eco, Direct Healthcare Solutions Ltd., Edmonton International Airport, EV Private Equity, FILA Solutions, Graebel, Greencore Group, Heineken, HH Global, IGS Energy, IMI Logistics, Inn at Laurel Point, Karma Automotive, LeasePlan, LifeStraw, Lil Packaging Ltd., Lime, Morgan Sindall Group, Mace Group, Natural Capital Partners, Optimus Ride, PepsiCo, Pollination, Portland General Electric (PGE), Posti , Pregis, Protector Cellars, Quorn Foods, Rail Delivery Group, Russell Group, Sainsbury’s, SecuriGroup Limited, Sonnedix, Springer Nature, Storegga Geotechnologies, The Sustainable City, STV, Telefónica, Teleperformance, Urenco, UST, Visa.

Informatie over alle 49 nieuwe ondertekenaars die zich hebben verbonden aan The Climate Pledge is beschikbaar op de About Amazon-blog, met alle nieuwe ondertekenaars, waaronder:

Heineken
Heineken heeft miljoenen klanten wereldwijd en is zich bewust van het feit dat het belangrijk is om niet alleen een winstgevende, maar ook een duurzame onderneming te zijn. De duurzame ontwikkelingsstrategie van Heineken, genaamd Brewing a Better World, toont de toewijding aan de Sustainable Development Goals van de VN. Door het opstellen van een routekaart, gebaseerd op deze VN-doelen, levert Heineken betekenisvolle en transparante bijdragen aan het beschermen van de planeet, het borgen van de welvaart en bestrijding van armoede. Als onderdeel van deze strategie heeft Heineken al een afname van 51% aan koolstofemissies gerealiseerd en een afname van 33% van het watergebruik bereikt sinds 2008. De inspanningen op het gebied van duurzaamheid omvatten de hele waardeketen - van het stimuleren van duurzame landbouw, brouwen tot aan de verpakking en distributie. Dolf van den Brink, voorzitter en CEO van Heineken: “Het is onze ambitie om duurzaamheid een integraal onderdeel van onze business te maken. Dit betekent dat we altijd met de principes van ‘Brewing a Better World’ in gedachten naar onze activiteiten kijken en iedereen van de Heineken-community erbij betrekken. Dat zijn onder meer onze medewerkers, partners en leveranciers, NGOs, overheden, lokale overheden en andere stakeholders. Om echte en blijvende verandering te realiseren moet er vooral worden samengewerkt. Door ons aan te sluiten bij The Climate Pledge voegen wij de daad bij het woord. We kijken ernaar uit om ons aan te sluiten bij een gemeenschap die kennis, ideeën en best practices zal gaan delen.”

Koninklijke Philips N.V.

Als toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie is Philips gedreven door het doel om de gezondheid en het welzijn van mensen te verbeteren door middel van zinvolle innovatie. Het bedrijf streeft ernaar om voor 2025 een positieve impact te hebben op 2 miljard levens per jaar, waaronder 300 miljoen in achtergestelde samenlevingen. Philips wil op verantwoorde en duurzame wijze groeien en stelt zichzelf daarom voortdurend uitdagende milieu- en sociale doelen die tegelijkertijd voldoen aan de eisen van de overheid. Binnen zijn eigen activiteiten stuurt Philips de overgang naar een circulaire economie door te streven naar dematerialisatie, de overstap te maken naar software- en dienst oplossingen, en de levensduurwaarde van zijn producten en diensten te maximaliseren. De onderneming verankert duurzaamheid in haar innovatieprocessen door de toepassing van EcoDesign-eisen. Dit zijn voorwaarden  die de milieueffecten bepalen in elke fase van de levenscyclus van een product - van grondstofwinning tot energie-efficiëntie, verpakkingen en hergebruik van producten en materialen. Philips werkt nu al 100% CO2-neutraal en blijft de lat hoger leggen op het gebied van milieuverantwoordelijkheid. Bij een opwarming van de aarde met 1,5 °C wil Philips zijn CO2-uitstoot verder verlagen, bijvoorbeeld door de energie-efficiëntie van zijn producten tijdens de gebruiksfase bij de klant verder te verbeteren. Philips streeft er ook naar om tegen 2025 al zijn producten en diensten te ontwerpen in overeenstemming met de eisen van EcoDesign. Als onderdeel van dit streven naar duurzame producten heeft Philips een langdurige samenwerking met Amazon en zijn programma's, waaronder deelname aan Frustration-Free Packaging, een programma dat fabrikanten aanmoedigt om hun producten te verpakken in recyclebare, compacte verpakkingen die klaar zijn om naar klanten te verzenden - zonder extra dozen wat minder afval oplevert.

Frans van Houten, CEO van Royal Philips: "Bij Philips zijn we ons bewust van de dreiging van klimaatverandering en de effecten die deze kan hebben op de menselijke gezondheid. We hebben duurzaamheid volledig geïntegreerd en ingebed in ons hele bedrijf en in de manieren waarop we werken en innoveren. We werken al samen met Amazon aan een compact en recyclebaar ontwerp van de verpakking van onze producten om afval en CO2-uitstoot te verminderen. We kijken ernaar uit om ons aan te sluiten bij Amazon, Global Optimism en de andere partijen om zich met The Climate Pledge in te zetten voor klimaatactie."

 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-14-The-Boy-from-Medellin/ The Boy From Medellín Amazon Studios zal The Boy From Medellín wereldwijd uitbrengen op Prime Video 7 mei 2021 http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-14-The-Boy-from-Medellin/ Van Academy Award®-genomineerde en Emmy-winnende filmmaker Matthew Heineman (Cartel Land, City of Ghosts, A Private War) komt een verbazingwekkend intiem portret van een van de grootste internationale muziek supersterren van onze tijd. THE BOY FROM MEDELLÍN volgt J Balvin terwijl hij zich voorbereidt op het belangrijkste concert uit zijn carrière - een uitverkochte stadionshow in zijn geboortestad Medellín, Colombia. Maar als het optreden steeds dichterbij komt, exploderen de straten met groeiende politieke onrust, waardoor de Latin Grammy-winnende muzikant gedwongen wordt om, om te gaan met zijn verantwoordelijkheid als artiest voor zijn land en zijn fans over de hele wereld. Terwijl de publieke druk van het naderende concert toeneemt, blijft Balvin ook achter de schermen strijden met de angst en depressie die hem al jaren kwellen. THE BOY FROM MEDELLÍN, volledig opgenomen in de dramatische week voorafgaand aan het concert, geeft ons ongekende toegang tot de "Prince of Reggaeton," en biedt een meeslepende blik op een van de meest cruciale en emotioneel beladen momenten van zijn leven.

Geregisseerd en geproduceerd door Matthew Heineman 
Executive Produced by Fabio AcostaScooter BraunAllison KayeScott Manson, Jennifer McDaniels, Jenna MillmanJosé Álvaro Osorio BalvínJuan Diego Villegas 
Geproduceerd door Juan Camilo CruzMyles EsteyJoedan Okun
Met in de hoofdrol José Álvaro Osorio Balvín 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-06-Panic/ Prime Video presenteert Panic, de nieuwe Amazon Original young adult serie http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-04-06-Panic/ Seizoen één van Panic, de nieuwe, young adult-serie van bedenker, uitvoerend producent en schrijver Lauren Oliver, gaat met alle tien de afleveringen in première op vrijdag 28 mei 2021. Panic zal exclusief op Prime Video te zien zijn in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd. Seizoen één van Panic, de nieuwe, young adult-serie van bedenker, uitvoerend producent en schrijver Lauren Oliver, gaat met alle tien de afleveringen in première op vrijdag 28 mei 2021.  Panic zal exclusief op Prime Video te zien zijn in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd.

Panic is een nieuwe Amazon Prime Video dramaserie van een uur, geschreven en gemaakt door Lauren Oliver (gebaseerd op haar bestseller roman). Het speelt zich af in een klein Texaans stadje, waar elke zomer de afstuderende jongeren concurreren in een reeks van uitdagingen, genaamd "Winner Takes It All", waarvan ze geloven dat het hun enige kans is om te ontsnappen aan hun omstandigheden en hun leven beter te maken. Maar dit jaar zijn de regels veranderd - de pot met geld is groter dan ooit en het spel is nog gevaarlijker geworden. De spelers komen oog in oog te staan met hun diepste, donkerste angsten en worden gedwongen te beslissen hoeveel ze bereid zijn te riskeren om te winnen. 

Panic is gecreëerd, geschreven door en uitvoerend geproduceerd door Lauren Oliver en uitvoerend geproduceerd door Joe RothJeff Kirschenbaum en Adam SchroederLynley Bird en Alyssa Altman dienen als co-executive producers. Panic wordt geproduceerd door Amazon Studios.

Vaste serie leden: Olivia Welch (Heather Nill)Mike Faist (Dodge Mason)Jessica Sula (Natalie Williams)Camron Jones (Bishop Mason)Ray Nicholson (Ray Hall)Enrique Murciano (Sheriff Cortez).

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-24-Amazon-Prime-Video-lanceert-De-Oost/ Amazon Prime Video lanceert eerste Nederlandse film De Oost in Nederland op 13 mei http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-24-Amazon-Prime-Video-lanceert-De-Oost/ De Oost, een langverwachte Nederlandse film gebaseerd op de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog, lanceert op 13 mei exclusief op de streamingdienst Prime Video, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde dag, in afwachting van de heropening van de theaters. Geregisseerd door Jim Taihuttu (Wolf, Rabat), met in de hoofdrollen Gouden Kalf-winnaars Marwan Kenzari (Wolf, Aladdin) en 'Shooting Star' Martijn Lakemeier (Oorlogswinter, Hollands Hoop). De Oost voegt zich bij een enorme selectie van films en tv-programma's, waaronder Amazon Originals The Grand Tour, The Marvelous Mrs. Maisel, Borat Subsequent Moviefilm, Coming 2 America en de aankomende release van Tom Clancy's Without Remorse, beschikbaar op Prime Video in Nederland, zonder extra kosten bij een €2,99-per-maand Prime-lidmaatschap. Amazon Prime Video heeft vandaag de release aangekondigd van de langverwachte Nederlandse film De Oost, die op Donderdag 13 mei gelanceerd wordt op de streamingdienst Prime Video. De film is beschikbaar voor Prime-leden in Nederland zonder extra kosten voor hun lidmaatschap, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde datum in geselecteerde theaters. De Oost, geregisseerd door Jim Taihuttu (Wolf, Rabat) en in de hoofdrollen Gouden Kalf-winnaars Marwan Kenzari (Wolf, Aladdin) en 'Shooting Star' Martijn Lakemeier (Oorlogswinter, Hollands Hoop), gaat over een onverteld verhaal uit de Nederlandse geschiedenis: de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog.

Indonesië, 1946. Johan (Martijn Lakemeier) is een jonge Nederlandse soldaat die samen met ruim honderdduizend anderen wordt uitgezonden om orde op zaken te stellen in Nederlands-Indië tijdens de onafhankelijkheidsoorlog. Gaandeweg raakt Johan in de ban van de charismatische legerkapitein Westerling, bijgenaamd De Turk (Marwan Kenzari). Wanneer de oorlog escaleert en De Turk het verzet van de bevolking steeds genadelozer neerslaat, wordt de lijn tussen goed en kwaad voor Johan steeds vager.

Jim Taihuttu, regisseur van De Oost: "Tijdens mijn onderzoek naar de geschiedenis van mijn voorouders van de Molukse eilanden, stuitte ik op een hele oorlog waar ik op school nooit iets over had gehoord en waar in Nederland ook geen films over bestonden. Naarmate ik er meer over begon te lezen en meer ooggetuigen sprak, werd de wens om als filmmaker iets met dit onderwerp te doen steeds sterker. Dit resulteerde in het verhaal van De Oost.

Ik ben blij dat Amazon Prime Video niet alleen heeft geholpen om De Oost te voltooien, maar ook heeft geholpen door een bijdrage te leveren in deze onzekere tijden voor de bioscopen. Ik kijk erg uit naar de ontwikkelingen van de combinatie van auteursfilms en streamingdiensten in de komende jaren."

"We zijn blij dat we deze langverwachte Nederlandse film, De Oost, naar Prime Video-klanten in Nederland kunnen brengen. Deze belangrijke en onderscheidende titel wordt toegevoegd aan onze selectie van populaire films en tv-programma's die beschikbaar zijn op de dienst, allemaal inbegrepen bij een Prime-lidmaatschap," aldus Chris Bird, Head of Content Europe, Amazon Prime Video. "We zijn er op gericht waarde toe te voegen aan het Prime-lidmaatschap voor klanten in Nederland, door nieuwe Nederlandse titels, evenals bekroonde Amazon Original en exclusieve tv-series, en de nieuwste film releases, allemaal beschikbaar te maken op Prime Video."

De film is geproduceerd door New Amsterdam Film Company, in coproductie met Wrong Men, Salto Films en NTR, tot stand gekomen in het kader van TELESCOOP, met steun van Nederlands FilmFonds, Nederlandse Film Production Incentive, CoBo Fonds, NPO, Ministerie van OCW, Wallimage, Taxshelter van de Federale Overheid België, BNP Paribas Fortis Film Finance, EAST West Foundation, Provincie Limburg, Creative Europe Media Program, Abraham Tuschinski Fonds, Kaninga Pictures, Ideosource Entertainment en Base Entertainment. De film zal in Nederland exclusief beschikbaar zijn op Prime Video, met een Nederlandse bioscooprelease op dezelfde dag, beheerd door Benelux-distributeur The Searchers, in afwachting van de heropening van de theaters.

De Oost wordt toegevoegd aan Prime Video's selectie van populaire films en tv-programma's die in Nederland beschikbaar zijn, waaronder fan-favoriete Amazon Original tv-series en films, zoals The Grand Tour, The Boys en Borat Subsequent Moviefilm, de nieuwste film releases zoals Greenland, Palm Springs, Rocketman, en 1917, en Nederlandse titels, waaronder TRECX en Nick & Simon in LA. Beschikbaar om te streamen of te downloaden en altijd en overal te bekijken met de Prime Video-app op tv's, mobiele apparaten, spelconsoles of online, zonder extra kosten voor een Prime-lidmaatschap van €2,99 per maand.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-19-Pink/ Amazon Original Movie P!NK: ALL I KNOW SO FAR http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-19-Pink/ P!NK: All I Know So Far, over internationale superster P!NK, zal wereldwijd exclusief lanceren op Vrijdag 21 mei op Prime Video in meer dan 240 landen en gebieden. Volg P!NK wanneer ze begint aan haar recordbrekende 2019 "Beautiful Trauma" wereldtournee waar ze het publiek verwelkomt om zich bij haar gekozen familie aan te sluiten, terwijl ze probeert een balans te vinden tussen het zijn van een moeder, een vrouw, een baas en een performer. Met een mix van beelden van P!NK onderweg van plek naar plek, interviews achter de schermen en persoonlijk materiaal geeft regisseur Michael Gracey (The Greatest Showman) het publiek een kijkje achter het gordijn van het circus dat zij het leven noemt. P!NK: All I Know So Far is geproduceerd door Michael Gracey en Isabella Parish in samenwerking met Luminaries, Silent House en Lefty Paw Print.


Over P!NK: Sinds haar debuut in 2000 heeft P!NK 8 studio albums uitgebracht, 1 greatest hits album, wereldwijd meer dan 60 miljoen album equivalenten verkocht, 15 singles in de top 10 van de Billboard Hot 100 chart (vier op #1) en heeft ze arena's over de hele wereld uitverkocht. Daarnaast is ze de ontvanger van drie Grammy Awards (twintig nominaties), een Daytime Emmy Award, zeven MTV Video Music Awards (waaronder de 2017 Vanguard Award ontvanger), twee MTV Europe Awards, twee People's Choice Awards, werd ze in 2013 uitgeroepen tot Billboard's Woman of the Year en ontving ze onlangs een ster op de Hollywood Walk of Fame evenals The Brits Outstanding Contribution To Music Award (de eerste internationale artiest die deze eer te beurt valt). Haar laatste studio album, Hurts 2B Human, was haar derde opeenvolgende album dat debuteerde op #1 in de Billboard 200 Chart en debuteerde op #1 in 8 andere landen. De eerste single, "Walk Me Home" markeert P!NK's 10e #1 op Billboard's Adult Pop Airplay chart en breidt haar record voor de meeste op dit formaat over alle solo acts. De track samen met "Can We Pretend" scoort P!NK haar 6e en 7e #1 op Billboard's Dance Club Songs Chart. Eind 2019 rondde P!NK haar veelgeprezen Beautiful Trauma World Tour af waarbij ze meer dan 156 shows in 18 landen speelde en uiteindelijk wereldwijd meer dan 3 miljoen tickets verkocht. De tour is de 10e hoogst bruto tour in Billboard's Boxscore's geschiedenis, de grootste tour voor een vrouw in meer dan tien jaar, en ze ontving Billboard's Legend of Live Award in november 2019. P!NK is een enorme supporter van verschillende goede doelen, waaronder: No Kid Hungry, Make-a-Wish Foundation, Planned Parenthood, REVERB, Autism Speaks en Human Rights Campaign, en als ambassadeur voor UNICEF.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-03-17-Amazon.nl-introduceert-Amazon-Warehouse/ Amazon.nl introduceert Amazon Warehouse http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-03-17-Amazon.nl-introduceert-Amazon-Warehouse/ Op Amazon Warehouse kunnen klanten geretourneerde, geopende en gebruikte producten vinden tegen sterk verminderde prijzen Amazon kondigde vandaag de lancering aan van een nieuwe service op Amazon.nl: Amazon Warehouse. Amazon Warehouse biedt stevige kortingen aan op geretourneerde producten en producten met een geopende verpakking die nog in goede staat zijn en dus opnieuw verkocht kunnen worden. Alle producten die worden aangeboden op Amazon Warehouse ondergaan een kwaliteitscontrole. Met “Als nieuw”, “Erg goed”, “Goed” en “Acceptabel” wordt de algemene conditie van de producten duidelijk omschreven en deze bepaalt ook de hoogte van de korting.

Klanten vinden op Amazon Warehouse 16 productcategorieën, waaronder Boeken, Computer & Accessoires, Wonen & Keuken, Elektronica en Foto’s, Speelgoed en Videogames. Amazon Warehouse is volledig geïntegreerd binnen Amazon.nl en focust op geretourneerde, licht beschadigde en gebruikte producten of producten met geopende verpakkingen die nog in goede staat zijn, maar volgens Amazons standaarden niet als nieuw kunnen worden aangeboden. Door het proces van retourneren en herverkoop te stroomlijnen, geeft Amazon Warehouse producten en materialen een tweede leven. Al deze items genieten ook de gratis verzending met Amazon Prime en worden gedekt door Amazons A tot Z garantie.

Meer informatie over Amazon Warehouse: Amazon.nl/warehouse

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-09-Them/ Them, de terreur anthologieserie gaat 9 april exclusief in première op Prime Video http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-03-09-Them/ Them is een beperkte anthologieserie die terreur in Amerika verkent De nieuwe terreur anthologieserie, Them, gaat vrijdag 9 april exclusief op Prime Video in première. Van baanbrekend maker Little Marvin en uitvoerend producent Lena WaitheThem is een beperkte anthologieserie die terreur in Amerika verkent. Het eerste seizoen speelt zich af in de jaren '50 en draait om een zwarte familie die verhuist van North Carolina naar een geheel blanke buurt in Los Angeles. Dit gebeurde in de periode die bekend staat als The Great Migration. Het idyllische huis van de familie wordt ground zero waar kwaadaardige krachten, van zowel de buren als buitenaards, dreigen hen te kwetsen, te verwoesten en te vernietigen.

Them heeft Deborah AyorindeAshley ThomasAlison PillShahadi Wright JosephMelody Hurd, en Ryan Kwanten in de hoofdrollen.

De serie is gemaakt en geproduceerd door Little Marvin samen met uitvoerend producenten Lena WaitheMiri Yoon en Roy Lee van Vertigo Entertainment, David Matthews, en Don KurtThem is een coproductie van Sony Pictures Television en Amazon Studios.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-03-04-Amazon-Launchpad-Innovation-Awards/ Amazon Launchpad Innovation Awards ondersteunen en promoten de volgende generatie startups http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-03-04-Amazon-Launchpad-Innovation-Awards/ Amazon lanceert zijn eerste Europese competitie voor de meest innovatieve producten ontwikkeld door de slimste uitvinders. De ‘Startup of the Year’ wordt gekozen door Amazon klanten en wint €100.000. Amazon kondigt vandaag de Amazon Launchpad Innovation Awards aan: een open competitie die opkomende, innovatieve Europese startups ondersteunt en waarbij de winnaar de ‘Startup of the Year’ prijs van €100.000 ontvangt.

Alle Europese startups die fysieke producten verkopen aan consumenten kunnen deelnemen. Inschrijven kan tot 28 maart. Een jury zal de vijf meest innovatieve startups kiezen uit een lijst van 15 finalisten. Deze vijf startups winnen elk een bedrag van €10.000, een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad, en marketingondersteuning. De ‘Startup of the Year’ wint daarbovenop een extra geldprijs van €90.000.

“Innoveren maakt deel uit van onze cultuur. Wij blijven vernieuwen voor onze klanten, maar wij zijn net zo goed de bestemming voor nieuwe producten van kleine bedrijven,” aldus Xavier Flamand, Director EU Seller Services. “Sinds de lancering ondersteunde Amazon Launchpad meer dan 2000 Europese startups. Deze competitie toont onze toewijding aan het ondersteunen van opkomende merken en illustreert dat we onze klanten graag nieuwe en innovatieve producten aanbieden.”

Startups die willen deelnemen aan de competitie moeten eigenaar zijn van het merk, geregistreerd zijn in de Europese Unie (inclusief het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland), minder dan 50 werknemers tellen, minder dan 10 jaar bestaan en minder dan 10 miljoen euro jaarlijkse omzet hebben. De jury beoordeelt de producten op esthetiek, design, uniekheid en onderscheidendheid, maar ook op sociale, ecologische en economisch duurzame aspecten. De jury bestaat uit vijf experten: Andy Fishburn, Managing Director Virgin Start-up; Greg Williams, hoofdredacteur van Wired (VK); Jamie Siminoff, CEO van Ring; Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe en Ryan Frank, Head of Marketplace van Amazon Spanje.

Meer over de Amazon Launchpad Innovation Awards: www.amazon.nl/launchpad/innovationawards

 

Amazon Launchpad

Amazon Launchpad werd in 2015 geïntroduceerd en is nu beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Nederland. Buiten Europa ook in de VS, Canada, Mexico, India en Australië. Amazon Launchpad ondersteunde al de lancering van meer dan 2000 startups in Europa en momenteel zijn er zo’n 4000 Launchpad producten beschikbaar op Amazon.nl in meer dan 30 categorieën, waaronder meubels, elektronica, fashion en beauty. Amazon werkte al die jaren met meer dan 200 vooraanstaande durfkapitaalbedrijven, start-up acceleratoren en crowdfunding platformen om startups te helpen hun producten te lanceren.

Meer over het Amazon Launchpad programma: https://services.amazon.nl/diensten/launchpad.html

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-02-25-The-Underground-Railroad-/ De Amazon Original limited serie van Academy Award winnaar Barry Jenkins, The Underground Railroad, gaat 14 mei in premiere op Prime Video http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-02-25-The-Underground-Railroad-/ De 10 afleveringen tellende limited serie is gebaseerd op de Pulitzer Prize winnende roman van Colson Whitehead. Amazon Prime Video kondigde vandaag aan dat de langverwachte Amazon Original limited serie The Underground Railroad, van Academy Award-winnaar Barry Jenkins, op 14 mei exclusief op Prime Video in première gaat in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd. 


The Underground Railroad vertelt het verhaal over de wanhopige zoektocht van Cora Randall (nieuwkomer Thuso Mbedu) naar vrijheid tijdens het Antebellum South. Nadat ze de plantage in Georgia is ontvlucht om achter het gerucht aan te gaan over de Underground Railroad, ontdekt Cora niet zomaar een iets, maar een spoorlijn vol ingenieurs en conducteurs, en een geheim netwerk van sporen en tunnels onder de zuidelijke grond.

Tijdens haar reis wordt Cora achtervolgd door Ridgeway (Joel Edgerton), een premiejager die erop gefixeerd is haar terug te brengen naar de plantage die ze ontvlucht is; vooral omdat haar moeder Mabel de enige is die hij nooit gevangen heeft. Terwijl ze van staat naar staat reist, worstelt Cora met de erfenis van de moeder die haar achterliet en met haar eigen strijd om een leven te verwezenlijken dat ze nooit voor mogelijk had gehouden.

In The Underground Railroad zullen we Thuso MbeduChase W. Dillon en Joel Edgerton in de hoofdrol zien. Daarnaast zullen Aaron PierreWilliam Jackson HarperSheila AtimAmber GrayPeter De JerseyChukwudi IwujiDamon HerrimanLily RabeIrone SingletonMychal-Bella BowmanMarcus "MJ" Gladney, Jr.Will Poulter en Peter Mullan de cast aanvullen.

Barry Jenkins is showrunner en regisseert alle tien afleveringen van de limited serie. Hij is uitvoerend producent naast Adele RomanskiMark CeryakDede GardnerJeremy KleinerBrad PittRichard HeusJacqueline Hoyt en Colson WhiteheadThe Underground Railroad is een productie van Plan B, Pastel en Big Indie met Amazon Studios.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-02-23-Palm-Springs/ Palm Springs geeft een frisse kijk op het genre romantische komedie http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-02-23-Palm-Springs/ Vanaf 26 maart te zien op Prime Video Palm Springs volgt de zorgeloze Nyles (Andy Samberg) en het gereserveerde bruidsmeisje Sarah (Cristin Milioti) die een toevallige ontmoeting hebben op een bruiloft in Palm Springs. Het wordt al snel ingewikkeld als het paar niet in staat is om te ontsnappen aan de locatie, zichzelf of aan elkaar. De sterren in de film zijn Andy Samberg (Nyles), Cristin Milioti (Sarah), J.K. Simmons (Roy), Meredith Hagner (Misty), Camila Mendes (Tala), Tyler Hoechlin (Abe) en Peter Gallagher (Howard).

Palm Springs wordt geregisseerd door Max Barbakow en geschreven door Andy Siara. De film werd gefinancierd door Limelight en geproduceerd door Andy Samberg, Akiva Schaffer, Becky Sloviter, Jorma Taccone en Limelight-partners Dylan Sellers en Chris Parker. Gabby Revilla Lugo fungeert als uitvoerend producent.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2020-02-17-Twintig-nieuwe-bedrijven-bij-The-Climate-Pledge/ Twintig nieuwe bedrijven, welke actief zijn in de landbouw, duurzame energie, hospitality, financiële diensten, creatieve diensten, technologie en de bouwsector, sluiten zich aan bij The Climate Pledge http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2020-02-17-Twintig-nieuwe-bedrijven-bij-The-Climate-Pledge/ Al meer dan 53 bedrijven over de hele wereld, welke samen bijna de gehele economische sector vertegenwoordigen, hebben toegezegd tegen 2040 klimaatneutraal te zijn, wat de globale impact van The Climate Pledge illustreert. Vandaag kondigden Amazon en Global Optimism aan dat 20 nieuwe bedrijven zich aansluiten bij The Climate Pledge: ACCIONA, Colis Privé, Cranswick plc, Daabon, FREE NOW, Generation Investment Management, Green Britain Group, Hotelbeds, IBM, Iceland Foods, Interface, Johnson Controls, MiiR, Orsted, Prosegur Cash, Prosegur Compañia de Seguridad, Slalom, S4Capital, UPM en Vanderlande.

Met deze nieuwe ondertekende partijen hebben nu 53 bedrijven, verdeeld over 18 industrieën en 12 landen zich ertoe verbonden toe te werken naar klimaatneutraalheid in hun wereldwijde bedrijfsvoering, wat in zijn totaliteit het potentieel heeft de corporate koolstofuitstoot beduidend te verminderen. Elke organisatie bevindt zich in een andere fase op weg naar een nuluitstoot, maar alle 53 partijen zijn toegewijd aan de ambitieuze doelstellingen van The Climate Pledge om het Klimaatverdrag van Parijs 10 jaar eerder dan voorzien te behalen.

De partijen van The Climate Pledge verbinden zich ertoe om:

  • De uitstoot van broeikasgassen regelmatig te meten en rapporteren.
  • Decarbonisatiestrategieën te implementeren in lijn met het Klimaatverdrag van Parijs d.m.v. echte veranderingen in het bedrijfsbeleid en innovatie, zoals een verhoging van de efficiëntie, het inzetten van hernieuwbare energie, de beperking van grondstoffen en andere maatregelen die de uitstoot van CO2 elimineren.
  • De resterende uitstoot te neutraliseren door bijkomende, kwantificeerbare, reële, permanente en sociaal lonende compensaties om tegen 2040 klimaatneutraal te zijn, daar waar het Klimaatverdrag van Parijs 2050 vooropstelt.

De 20 nieuwe bedrijven vertegenwoordigen diverse economische sectoren, van energieleveranciers tot landbouwbedrijven en financiële dienstverleners. Elke onderneming implementeert wetenschappelijk onderbouwde hervormingen met een grote impact om de waardeketen te decarboniseren; zoals het innoveren in circulaire economie, het verwezenlijken van duurzame energie-oplossingen en het mobiliseren van de leveranciers om tegen 2040  klimaatneutraal te zijn.

“Nu de VS een belangrijke stap zetten in de strijd tegen de klimaatverandering door zich opnieuw aan te sluiten bij het Klimaatverdrag van Parijs, ben ik verheugd 20 nieuwe bedrijven te mogen verwelkomen in The Climate Pledge die zelfs nog sneller willen gaan,” aldus oprichter en CEO van Amazon Jeff Bezos. “Amazon was mede-oprichter van The Climate Pledge in 2019 om bedrijven aan te moedigen de doelstellingen van het Klimaatverdrag van Parijs 10 jaar eerder te bereiken en we zien een enorme inzet bij de reeds 53 ondernemingen uit 18 verschillende industrieën verdeeld over 12 landen die ons hebben aangesloten. Samen kunnen we onze collectieve schaal gebruiken om de economie te decarboniseren en onze planeet te vrijwaren voor de volgende generaties.”

Amazon en Global Optimism verwelkomen ook het Nederlandse Vanderlande en danken het bedrijf voor de toewijding.

Vanderlande

Als bedrijf gespecialiseerd in goederenafhandeling en logistiek maakte Vanderlande van duurzaamheid een kernwaarde binnen de activiteiten. Met zijn maatoplossingen wil de onderneming bijdragen aan de klimaatobjectieven van zijn klanten. Vanderlande is dan ook sterk gefocust op energie-efficiëntie van al onze activiteiten. Het bedrijf heeft bij de belangrijkste klanten software geïmplementeerd om energie te monitoren en combineert energie-efficiënte technologie met procesingenieurs die op steeds meer locaties vast worden ingezet om het energieverbruik te verbeteren.

"Wij willen een aandeel bijdragen aan de wereldwijde inspanningen om de klimaatcrisis aan te pakken door de CO2-uitstoot van al onze activiteiten terug te dringen,” aldus Remo Brunschwiler, CEO van Vanderlande. “We doen dit door efficiënter om te gaan met de energie binnen onze eigen activiteiten en door bij te dragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen van onze klanten. Het is fijn deel uit te maken van The Climate Pledge en de ambitie na te streven klimaatneutraal te zijn tegen 2040.”

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-02-08-Amazon-Climate-Pledge/ Amazon kondigt haar grootste afzonderlijke hernieuwbare energieproject tot nu toe aan http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Blog/2021-02-08-Amazon-Climate-Pledge/ Op 10 december 2020 werd Amazon 's werelds grootste zakelijke koper van hernieuwbare energie, en we blijven snel bewegen om onze activiteiten van 100% hernieuwbare energie te voorzien. Toen we de Climate Pledge lanceerden, stelde Amazon zich ten doel om tegen 2030 100% hernieuwbare energie te bereiken. We denken nu dat we op weg zijn om dit doel tegen 2025 te bereiken. Onze nieuwste investering in hernieuwbare energie, het Amazon-Shell HKN Offshore Wind Project, is tot nu toe het grootste single-site hernieuwbare energieproject van Amazon.

Het offshore windpark wordt beheerd door het Crosswind Consortium, een joint venture tussen energiebedrijven Shell en Eneco. Het staat gepland voor 2024 en zal een totale capaciteit hebben van 759 megawatt (MW) die het elektriciteitsnet van Nederland van stroom zal voorzien zonder overheidssubsidies. Amazon koopt meer dan 50 procent van die capaciteit, in totaal 380 MW, voor onze activiteiten in Europa. Onze investering maakt de ontwikkeling van dit grootschalige, innovatieve windproject verder mogelijk.

Onze samenwerking combineert de schaal van Amazon met de innovatie van het Crosswind Consortium. In dit project heeft het consortium een ​​aantal unieke innovaties voor het windpark voorgesteld, waaronder technologiedemonstraties die in de toekomst op volledige schaal kunnen worden geïmplementeerd. Deze omvatten een drijvend zonnepark, batterijopslag voor de korte termijn, optimaal afgestemde turbines en ‘groene waterstof’ gemaakt door elektrolyse als een verdere uitbreiding van de opslagtechniek. Bovendien biedt dit project de mogelijkheid om de combinatie van deze maatregelen te demonstreren om een ​​continue stroomvoorziening te garanderen, ongeacht de windomstandigheden.

Over de klimaatbelofte van Amazon

In 2019 hebben Amazon en Global Optimism samen The Climate Pledge opgericht, een toezegging om 10 jaar eerder de Overeenkomst van Parijs te bereiken en tegen 2040 netto nul koolstof te produceren.

Aanzienlijke investeringen in hernieuwbare energie zijn een cruciale stap om de koolstofvoetafdruk van Amazon wereldwijd te verkleinen. Met 187 zonne- en windprojecten wereldwijd is Amazon 's werelds grootste zakelijke koper van hernieuwbare energie. Deze projecten hebben een capaciteit van meer dan 6,9 GW en leveren jaarlijks meer dan 20 miljoen MWh aan energie. Ze omvatten 62 wind- en zonne-energieprojecten op utiliteitsschaal en 125 zonnedaken op fulfilmentcentra en sorteercentra over de hele wereld.

In heel Europa omvatten deze investeringen 20 zonnedaken bovenop Amazon- fulfilmentcentra en 16 wind- en zonne-energieprojecten op utiliteitsschaal in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en Zweden. Dit is het tweede offshore windproject van Amazon.

Andere investeringen in schone energie omvatten het nieuwe Tallaght District Heating Scheme (stadsverwarmingsprogramma) in de buurt van Dublin, Ierland, dat warmte,die wordt gerecycled uit het onlangs voltooide AWS-datacenter, zal leveren aan de publieke sector, woningen en commerciële klanten.

In het VK onthulde Amazon vorig jaar ook de grootste zonnepaneelinstallatie op een Europese Amazon-locatie. Het gebouw staat gelijk aan 28 voetbalvelden en is uitgerust met meer dan 11.500 zonnepanelen die voldoende elektriciteit opwekken om 700 woningen een jaar lang van stroom te voorzien.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-02-08-Without-Remorse/ Tom Clancy's - Without Remorse officiële trailer http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-02-08-Without-Remorse/ Vanaf 30 April te zien op Prime Video Een elite Navy SEAL ontdekt een internationale samenzwering terwijl hij gerechtigheid zoekt voor de moord op zijn zwangere vrouw in Tom Clancy's Without Remorse. Dit is de explosieve ontstaansgeschiedenis van actieheld John Clark - een van de meest populaire personages in het Jack Ryan-universum van auteur Tom Clancy. Wanneer een groep Russische soldaten zijn familie vermoordt als vergelding voor zijn rol in een top-secret operatie, achtervolgt Sr. Chief John Kelly de moordenaars koste wat het kost. Samen met een collega SEAL en een schimmige CIA-agent onthult Kelly's missie zonder het te weten een heimelijk complot dat de VS en Rusland in een totale oorlog dreigt te storten. Kelly wordt verscheurd tussen persoonlijke eer en loyaliteit aan zijn land. Hij moet zonder wroeging de strijd aangaan met zijn vijanden als hij een ramp wil afwenden en de machtige figuren achter het complot wil ontmaskeren.


Geregisseerd door Stefano Sollima
Geschreven door Taylor Sheridan en Will Staples
Geproduceerd door Akiva GoldsmanJosh AppelbaumAndré NemecMichael B. Jordan
Met in de hoofdrollen Michael B. JordanJamie BellJodie Turner-SmithLauren LondonBrett GelmanJacob ScipioJack KesyColman DomingoTodd LassanceCam GigandetLuke Mitchell en Guy Pearce

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-01-29-The-map-of-the-Tiny-Perfect-Things/ The Map of the Tiny Perfect Things http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-01-29-The-map-of-the-Tiny-Perfect-Things/ Gebaseerd op de korte film van Levv Grosman, verteld The Map Of Tiny Perfect Things het verhaal van de snelle tiener Mark, die naar volle tevredenheid iedere dag in dezelfde tijdcirkel leeft. Zijn leven staat op zijn kop als hij een meisje ontmoet dat ook vastzit in dezelfde tijd-lus. Mark en Margaret vormen een magnetisch partnerschap en gaan op zoek naar alle kleine dingen die dat op een dag perfect maken. Wat volgt is een liefdesverhaal met een fantastische draai, als de twee worstelen om uit te vinden hoe aan hun nooit eindigende dag kunnen ontsnappen. 
In de film zien we onder andere Kathryn NewtonKyle AllenJermaine HarrisAnna MikamiJosh Hamilton en Cleo Fraser terug.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-01-26-Amazon-opent-delivery-station/ Amazon opent een nieuw delivery station in Rozenburg-Schiphol en zorgt daarmee voor een snelle en betrouwbare aflevering die klanten van Amazon waarderen en vertrouwen. http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-01-26-Amazon-opent-delivery-station/ Om tegemoet te komen aan de toenemende vraag van klanten en tevens om capaciteit en flexibiliteit toe te voegen aan het aflevernetwerk, zal Amazon in Nederland een eigen delivery station openen en gaan werken met kleine en middelgrote zelfstandige lokale koeriersbedrijven naast de bestaande transportpartners. Pakketten worden vanaf bestaande Europese magazijnen en sorteercentra van Amazon, in bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland, naar het delivery station verzonden en daar in bestelauto’s geladen om dan te worden bezorgd bij klanten in Amsterdam en omgeving.

Komende zomer zal Amazon zo'n 200 directe arbeidsplaatsen creëren bij het delivery station van 8500 m². Daarnaast zullen zo'n 450 bezorgers die voor onafhankelijke koeriersbedrijven werken pakjes ophalen bij het delivery station om ze dezelfde dag nog af te leveren aan klanten van Amazon.

"Vanaf het moment dat Amazon Nederlandse klanten bedient, heeft het bedrijf een uitstekende relatie opgebouwd met de Nederlandse vervoerders en zal ook in de toekomst nauw met hen blijven samenwerken. Om tegemoet te komen aan de toenemende vraag van klanten en om extra capaciteit en flexibiliteit toe te voegen aan het aflevernetwerk, zet Amazon nu ook een eigen delivery station op in Rozenburg-Schiphol", aldus Robert Viegers, Vicepresident Amazon Logistics Duitsland, Oostenrijk en Nederland.

Amazon blijft investeren in haar transportinfrastructuur en in andere innovatieve manieren om de capaciteit van haar afleverketen uit te breiden zodat klanten kunnen profiteren van een nog snellere en milieuvriendelijkere bezorging. Het bedrijf vernieuwt bovendien haar oplossingen voor de last mile delivery om de ervaring van klanten, werknemers en het milieu te verbeteren. Klanten profiteren van aflevering op een veilige locatie, van Map Tracking zodat ze kunnen zien hoeveel haltes de bezorger aandoet voordat hun bestelling wordt geleverd en van Photo on Delivery dat toont dat hun pakket veilig is afgeleverd, en waar het is afgeleverd. Technologische ontwikkelingen zoals intelligente routeplanning en elektrische bestelauto’s ondersteunen zowel de koeriers die pakketten op zo efficiënt mogelijke wijze bij de klanten te bezorgen, als de medewerkers in het bezorgstation en reduceren tegelijkertijd CO2 uitstoot.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-01-25-Invincible/ Invincible gemaakt door Robert Kirkman gaat op 26 maart in première op Prime Video http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Prime-Video/2021-01-25-Invincible/ Invincible is de nieuwe animatieserie voor volwassenen en is geproduceerd door Robert Kirkman van The Walking Dead. De eerste drie afleveringen van het eerste seizoen gaan vrijdag 26 maart in première, exclusief in meer dan 240 landen en gebieden wereldwijd op Prime Video in première gaan.
Daarna zal iedere vrijdag een nieuwe aflevering uitkomen, met als hoogtepunt een seizoensfinale vol actie die te zien zal zijn op Vrijdag 30 april.

Invincible heeft onder andere Sandra Oh (Killing Eve), Seth Rogen (This is the End), Gillian Jacobs (Community), Andrew Rannells (Black Monday, Girls), Zazie Beetz (Deadpool 2), Mark Hamill (Star Wars: The Last Jedi), Walton Goggins (Justified), Jason Mantzoukas (Brooklyn Nine-Nine), Mae Whitman (Good Girls), Chris Diamantopoulos (Silicon Valley), Melise (The Flash), Kevin Michael Richardson (The Simpsons), Grey Griffin (Avengers Assemble), Max Burkholder (Imaginary Order) gecast voor de show.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-01-22-Amazon.nl-in-het-Engels/ Amazon.nl nu ook beschikbaar in het Engels http://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-01-22-Amazon.nl-in-het-Engels/ Vanaf vandaag kunnen klanten op Amazon.nl ook in het Engels shoppen. Klanten kunnen Engels als keuzetaal aanvinken en op die manier in het Engels zoeken, browsen en aankopen doen op Amazon.nl. Productinformatie van miljoenen items in meer dan 30 categorieën waaronder; Elektronica, Sport, Speelgoed, Baby, Wonen en klussen - is nu ook beschikbaar in het Engels. Met deze nieuwe klantenervaring voor consumenten met een voorkeur voor een engelstalige shopomgeving beantwoordt Amazon.nl de wens van vele klanten die regelmatig op de site shoppen.

Roeland Donker, Country Manager Amazon Benelux: ”Nederland telt honderdduizenden  internationale kenniswerkers, van wie velen op Amazon.nl aankopen doen. Wij willen hen een even goede klantenervaring bieden als onze Nederlandstalige consumenten op Amazon.nl. Met een Engelstalige versie kunnen wij hen nog beter bedienen dan voorheen.

Naast de productinformatie kunnen, consumenten op Amazon.nl, met een voorkeur voor een Engelstalige omgeving vanaf nu ook klantenrecensies in het Engels lezen. De recensies kunnen worden gefilterd op taal, zodat bijvoorbeeld Engelse reviews bovenaan komen te staan. Daarnaast kunnen Nederlandstalige recensies met een klik vertaald worden in het Engels.

Tenslotte wordt ook de klantenservice uitgebreid, zodat klanten van Amazon.nl vanaf nu ook in het Engels kunnen worden geholpen via telefoon, e-mail of chat.

Ook zijn de aangeboden diensten voor Prime-leden (de videostreamingdienst Prime Video, de foto-opslagdienst Amazon Photos en het game-platform Prime Gaming) beschikbaar in verschillende talen, waaronder ook Engels.

 


Amazon.nl now available in English

As of today Amazon.nl offers customers an English language shopping experience in addition to the Dutch language. Customers can chose an English language option for the site and then search, browse and make purchases on Amazon.nl in English. Product information from millions of items in more than 30 categories, including: Home, Home Improvement, Electronics, Sports, Toys or Baby – will be available. With this new customer experience for non-Dutch-speakers, Amazon.nl is addressing the needs of the many customers who are frequently shopping on the site.

Roeland Donker, Country Manager Amazon Benelux said: “The Netherlands is home to hundreds of thousands of international knowledge workers – many of them are shopping on Amazon.nl. We want to offer these customers an equally good customer experience as our Dutch-speaking compatriots on Amazon.nl. With an English version, we can serve them even better than before."

In addition to the product information, English speaking customers on Amazon.nl can now also read customer reviews in English. The reviews can be filtered by language, so that, for example, English reviews are displayed at the top and the Dutch reviews can be translated into English with one click. Finally, the customer service has also been expanded, so that customers can now also be assisted in English via phone, email or on chat through the Amazon.nl website.

Amazon's services for Prime members (the video streaming service Prime Video, the photo storage service Amazon Photos and the gaming platform Prime Gaming) also offer customers a choice of languages, including English.

]]>