Amazon Newsroom Feed - Persberichten https://amazon-pers.nl/ Hier vindt u de laatste persberichten over de producten, diensten en het nieuws van Amazon. nl Copyright 2024 Amazon.nl Fri, 26 Apr 2024 10:33:31 CEST Fri, 26 Apr 2024 10:33:31 CEST Magnolia CMS Amazon Newsroom Feed - Persberichten https://amazon-pers.nl/docroot/images/logos/logo_rss_nl.png https://amazon-pers.nl/ 144 20 Hier vindt u de laatste persberichten over de producten, diensten en het nieuws van Amazon. /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2024/2024.03.15-Lente-Deals-van-Amazon/ Sla je slag met de geweldige Lente-Deals van Amazon https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2024/2024.03.15-Lente-Deals-van-Amazon/ De Amazon Lente Deal Dagen lopen van 20 maart t/m 25 maart dit jaar, met tienduizenden aanbiedingen op een breed scala aan items in elke categorie. Prime-leden krijgen exclusieve toegang tot gelimiteerde WOW! Deals van topmerken, met elke dag nieuwe deals in verschillende categorieën. Bezoek vanaf vandaag www.amazon.nl/springdealdays voor tips om de beste deals te vinden speciaal voor jou. Prime leden kunnen genieten van razendsnelle betrouwbare bezorging.

Amsterdam, 13 maart 2024 - Vandaag kondigt Amazon zijn Lente Deal Dagen aan, met grote kortingen op alles wat klanten nodig hebben om het warme lentegevoel te krijgen. De Amazon Lente-Deals gaan live op woensdag 20 maart 2024 om 00:00 uur en lopen tot maandag 25 maart 23:59 uur op www.amazon.nl/springdealdays met waanzinnige kortingen op tienduizenden producten. Er zijn duizenden deals in verschillende categorieën, waaronder Elektronica, Huis & Tuin en Speelgoed. Met geweldige kortingen op merken zoals L'Oréal, Philips, Samsung, Bose, Lego en De’Longhi.

"Wat goed dat we onze klanten opnieuw de kans te geven om flink te besparen met deals op duizenden items," zegt Roeland Donker, country manager bij Amazon.nl. "Hoewel we het hele jaar door geweldige deals en lage prijzen bieden, zullen we tijdens de Amazon Lente Deal Dagen geweldige kortingen bieden zodat je kunt besparen op ‘must-have’ lente producten "

 Social media hunt
In aanvulling op alle deals organiseert Amazon de ‘Lente Deals Social Hunt'. Tijdens de Lente Deal Dagen worden dagelijks drie aanwijzingen gedeeld op de Instagrampagina van Amazon die tot een woordcombinatie leidt. Wanneer de juiste woordcombinatie wordt ingevuld in de zoekbalk op Amazon.nl, krijg je de exclusieve toegang tot een inschrijfformulier en maak je kans op verschillende prijzen, waaronder Amazon cadeaubonnen ter waarde van 100,-.

Snelle en gratis bezorging met Amazon Prime
Amazon maakt het leven gemakkelijker met een snelle levering van miljoenen items die zijn inbegrepen bij een Prime-lidmaatschap. Kies de bezorgoptie die jou het beste past tijdens Amazon Lente-Deals. Amazon Prime-leden in Nederland ontvangen gratis bezorging op dezelfde dag, de volgende dag, geplande bezorging en bezorging op zondag. Daarnaast kunnen leden kiezen voor bezorging aan huis, op een alternatief adres of op een afhaalpunt wanneer ze maar willen. Voor meer informatie over Amazon Lente Deal Dagen ga naar www.amazon.nl/lentedealdagen of de Instagram-pagina van Amazon Nederland.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2024/2024.03.11-Amazon,-trotse-partner-van-UEFA-vrouwenvoetbal/ Amazon, trotse partner van UEFA vrouwenvoetbal, lanceert de gloednieuwe vrouwenvoetbalwinkel: de bestemming voor alles wat nodig is om te trainen, spelen en herstellen, samengesteld door vrouwen, voor vrouwen en meisjes. https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2024/2024.03.11-Amazon,-trotse-partner-van-UEFA-vrouwenvoetbal/ Klanten kunnen meer dan duizend kwaliteit producten ontdekken, van meisjes- en vrouwenkleding tot sportvoeding en uitrusting, met snelle, gratis bezorging voor Prime-leden op geselecteerde producten. Later dit jaar wordt Amazon de thuisbasis van de eerste officiële UEFA Women’s Champions League online winkel, inclusief de merchandise.

Amazon, de trotse partner van UEFA vrouwenvoetbal, heeft zijn gloednieuwe Vrouwenvoetbal Winkel gelanceerd. Vanaf vandaag kunnen vrouwelijke voetbalfans en spelers in Nederland een ruime selectie kwaliteitsproducten van toonaangevende sportmerken shoppen om te trainen, te spelen en te herstellen.

De winkel biedt meer dan duizend kwaliteitsproducten, van scheenbeschermers tot sportvoeding, trainingshesjes tot trofeeën, en sporttape tot koude kompressen, de selectie is door een volledig vrouwenteam samengesteld. Bovendien wordt Amazon later dit jaar de thuisbasis van de eerste officiële UEFA Vrouwen Champions League online winkel, inclusief toernooi merchandise.

Maria Giulia Biguzzi, Hoofd Amazon’s EU Fanshop, voegt toe: “Over de hele wereld zien we een enorm enthousiasme en steun voor het vrouwenvoetbal, met recordaantallen toeschouwers en media-aandacht, en met steeds meer jonge meisjes die gaan voetballen, er is een groeiende interesse en vraag naar voetbaltenues, kleding en uitrusting voor vrouwen. Als trotse partners van UEFA Vrouwen Voetbal zijn we toegewijd om onze kracht te gebruiken om nog meer momentum voor het vrouwenvoetbal te genereren. Onze Vrouwenvoetbal winkel maakt het voor klanten nog makkelijker om toegang te krijgen tot alles dat zij nodig hebben, wetende dat ze een kwalitatieve selectie kopen en dat het snel geleverd wordt, op tijd voor hun volgende wedstrijd.”

Voorafgaand aan de knock-outfase van de UEFA Vrouwen Champions League heeft Amazon een Europese merkcampagne gelanceerd, met echte spelers, die laat zien dat het spelen van vrouwenvoetbal zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid op en buiten het veld geeft. Deze lente wordt de nieuwe reclame campagne van Amazon, genaamd ‘The Grit’, geregisseerd door BAFTA-genomineerde regisseur Molly Manning Walker - en oprichter van het voetbalteam Babe City FC - gelanceerd. Het viert de vaardigheid, spirit en pure kwaliteit in het vrouwenvoetbal van vandaag. De voetbalsters spelen een leidende rol en tonen hun passie, vastberadenheid en kameraadschap, op en buiten het veld, de reclame laat zien dat het vrouwen en meisjes van nu zijn. Amazon speelt slechts een ondersteunende rol, met een ruime selectie van kwaliteitsproducten die nodig zijn om te trainen, spelen en herstellen.

Voor meer informatie, bezoek de Amazon Vrouwenvoetbal Winkel

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2024/2024.02.28-Amazon-publiceert-het-eerste-Transparantierapport/ Amazon publiceert het eerste Transparantierapport voor de EU-store, waarin onze toewijding aan het aanbieden van een betrouwbare winkelervaring wordt beschreven https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2024/2024.02.28-Amazon-publiceert-het-eerste-Transparantierapport/ Amazon zet zich in om onze klanten, verkooppartners, merken en adverteerders te beschermen tegen elke vorm van fraude of misbruik door voortdurend te investeren in mensen en technologie. Bijna drie decennia geleden heeft Amazon zich tot doel gesteld om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te worden, waar mensen de grootst mogelijke selectie van veilige en authentieke goederen kunnen vinden en ontdekken. Als onderdeel van die missie zijn we geobsedeerd door het winnen en behouden van vertrouwen en zorgen we ervoor dat we een betrouwbare winkelervaring bieden. We zijn van mening dat het vertrouwen van klanten moeilijk te winnen en gemakkelijk te verliezen is, en we investeren veel in mensen en technologie om klanten, verkooppartners, merken en adverteerders te beschermen tegen elke vorm van fraude of misbruik.

We zijn trots op het werk dat we hebben verricht om te voorkomen dat productvermeldingen en content die illegaal zijn of inbreuk maken op onze algemene voorwaarden in onze Store terechtkomen. Dit vereist aanzienlijke middelen en innovatie, evenals samenwerkingsverbanden die we hebben opgebouwd met rechthebbenden, overheidsinstanties, wetshandhavingsinstanties, IP-organisaties en vele anderen. We stellen best practices vast die kunnen worden toegepast in de detailhandel en over de hele wereld; in onze proactieve controles, onze innovatieve tools en voor de manier waarop de particuliere en publieke sector kunnen samenwerken om consumenten, kleine bedrijven en verkooppartners te voorzien van een betrouwbare winkelervaring. Hoewel we van mening zijn dat we veel vooruitgang hebben geboekt, blijven we investeren om onze winkel- en verkoperservaring te verbeteren. We zijn ook van mening dat de industrie nog een lange weg te gaan heeft. Amazon blijft zich inzetten om te investeren, te innoveren en een goede partner te zijn.

We zullen elke zes maanden updates over onze voortdurende inspanningen publiceren via dit rapport, waaronder de gebieden waarover rapportage vereist is op grond van de Digital Services Act.

Download Transparantierapport voor de EU-store van Amazon aan de rechterzijde van deze pagina.

Download hier de gegevens van het Transparantierapport voor de EU-store 

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/2023-09-18-Shop-de-beste-vroege-feestdagen-aanbiedingen-van-Amazon-/ Shop de beste vroege feestdagen aanbiedingen van Amazon - exclusief voor Prime-leden - tijdens de Prime Big Deal Days op 10 en 11 oktober https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/2023-09-18-Shop-de-beste-vroege-feestdagen-aanbiedingen-van-Amazon-/ Bespaar flink voor de feestdagen met grote kortingen op merken zoals LEGO, Fitbit, Bosch, Robijn en Tefal. Amazon zal dit jaar de laagste prijzen tot nu toe aanbieden voor geselecteerde producten van Garmin, Bose, Samsung, Western Digital, Philips, Tado, Thrustmaster en SanDisk Dit is het moment om flink te besparen. Prime-leden kunnen dit jaar vroeg beginnen met hun inkopen voor de feestdagen tijdens Amazon Prime Big Deal Days, die beginnen op 10 oktober om middernacht en lopen door tot en met 11 oktober. Het 48-uursevenement biedt Prime-leden deals van merken zoals LEGO, Philips, Fitbit, Bosch en Tefal. Tijdens het evenement worden er regelmatig nieuwe aanbiedingen toegevoegd. Klanten die nog geen Prime-lid zijn, kunnen lid worden van Prime of een gratis proefperiode starten op amazon.nl/primebigdealdays en zo mee profiteren voor hun inkopen voor de feestdagen.

"We geven onze Prime-leden een extra moment om nu al te besparen voor de drukke feestdagen met aanbiedingen voor een aantal van de meest gewilde cadeaus," aldus Roeland Donker, Country Manager van Amazon Nederland. "Naast het profiteren van de Amazon Prime-voordelen, kunnen Prime-leden deals shoppen in categorieën zoals kleding, wonen en speelgoed. Hierin zijn tijdens Prime Big Deal Days, enkele van onze meest populaire items opgenomen."

Maak je klaar voor de Grote Dag

Met de onderstaande tips kun je je het beste voorbereiden op de Prime Big Deal Days en zoveel mogelijk korting verkrijgen:

  • Ontdek alle bezorgopties: Met een Prime-lidmaatschap kun je vertrouwen op Amazon om het leven gemakkelijker te maken met snelle, gratis bezorging van miljoenen items. Kies altijd de bezorgoptie die het beste bij je past tijdens Prime Big Deal Days.
  • Stel gepersonaliseerde dealmeldingen in: Abonneer je om dealmeldingen te ontvangen met betrekking tot recente Amazon-zoekopdrachten en recent bekeken items. Zodra de Prime Big Deal Days beginnen, ontvang je pushmeldingen over beschikbare deals waarop je geabonneerd bent.

Wereldwijd toegang tot Prime Big Deal Days

Prime Big Deal Days gaat van start in 19 landen over de hele wereld op 10 oktober in Australië, Oostenrijk, België, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Singapore, Spanje, Zweden, de VS en het VK. Prime-leden in Japan kunnen later in de maand deelnemen aan het Prime Big Deal Days-evenement.

Elke dag wordt beter met Prime

Prime biedt het beste in winkelervaring, prijsbesparing en entertainment aan meer dan 200 miljoen betalende leden wereldwijd. Prime-leden in Nederland profiteren van onbeperkte toegang tot award-winnende films en tv-series met Prime Video, van gratis games en in-game content met Prime Gaming en nog veel meer. De basis van de Prime-lidmaatschap is onbeperkte snelle en gratis bezorging. Het lidmaatschap van Amazon Prime kost € 2,99 per maand en klanten kunnen zich ook aanmelden voor een gratis proefperiode van 30 dagen op www.amazon.nl/prime.

Shop met vertrouwen

Klanten kunnen met een gerust hart winkelen, wetende dat Amazon achter de producten staat die in onze winkels worden verkocht. In het onwaarschijnlijke geval dat klanten problemen ondervinden met de tijdige levering of de staat van hun aankoop, of ze nu bij Amazon of bij een van onze twee miljoen onafhankelijke verkopers zijn gekocht, zal Amazon dit rechtzetten met een terugbetaling of vervanging. Amazon zet zich in voor een betrouwbare winkelervaring en steunt de producten die worden aangeboden tijdens Prime Big Deal Days, evenals de honderden miljoenen producten die elke dag in onze winkels worden aangeboden. Meer informatie vind je hier.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/21-06-2023--Spectaculaire-Prime-Day-op-11-en-12-juli/ Maak je klaar voor een spectaculaire Prime Day op 11 en 12 juli https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/21-06-2023--Spectaculaire-Prime-Day-op-11-en-12-juli/ Prime Day is terug met grote besparingen op een selectie van items van merken zoals Philips, Samsung, Lego, Bosch, De'Longhi, Douwe Egberts, Robijn of Andrelon Het aftellen is begonnen voor Amazon’s Prime Day. Vanaf 11 juli 00:00:00 uur tot en met 12 juli kunnen Prime-leden de beste deals scoren op duizenden geselecteerde producten met grote kortingen op topproducten van nationale en internationale merken. Ook dit jaar zullen er weer diverse deals te vinden zijn van Nederlandse verkooppartners van Amazon, waarvan de meeste kleine en middelgrote bedrijven zijn. Wat je ook wilt kopen, Prime helpt klanten het maximale uit Amazon te halen.

"Ook dit jaar verrassen we onze Prime-leden wederom met geweldige deals en exclusieve kortingen tijdens Prime Day ", zegt Roeland Donker, Country Manager Amazon Nederland. "Daarnaast kunnen klanten zich verheugen op een bijzondere aftrap van het evenement, waarbij Prime-leden speciale Prime-momenten kunnen winnen en een aantal geheime deals kunnen scoren, houd voor deze unieke kansen onze website en socials in de gaten."

Shoppen en besparen

Prime-leden kunnen nu al shoppen, iedereen heeft nu al toegang tot deals voor veel must-have producten van merken zoals Philips, Samsung, Lego, Bosch, De'Longhi, Douwe Egberts, Robijn, Andrélon

● Profiteer van grote kortingen op Amazon-apparaten: Prime-leden kunnen besparen op geselecteerde Amazon-apparaten, waaronder de Echo, Kindle en Fire TV Stick.

● Bekijk gepersonaliseerde aanbiedingen: Op de Amazon-homepage kunnen Prime-leden door speciaal samengestelde assortimenten van Prime Day-deals bladeren, waaronder "Deals gerelateerd aan jouw interesses", "Deals van merken die je leuk vindt" en "Deals voor jou met een waardering van 4+ sterren."

Bereid je voor op Prime Day

Voor toegang tot de meest gewilde deals zijn er verschillende manieren waarop consumenten zich kunnen voorbereiden op Prime Day.

● Word lid van Prime: Klanten kunnen voor €2,99 lid worden van Prime of een gratis proefperiode van 30 dagen starten op amazon.nl/primeday .

● Stel Deal Alerts in voor persoonlijke aanbevelingen: Prime-leden kunnen zich aanmelden om dealmeldingen te ontvangen over producten die gerelateerd zijn aan hun recente Amazon-zoekopdrachten en onlangs bekeken items.

Ga voor al het laatste nieuws over Prime Day naar amazon.nl/primeday .

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/14.06.2023-Amazon.nl-verwelkomt-Rivièra-Maison/ Amazon.nl verwelkomt Rivièra Maison met meer dan 900 producten https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/14.06.2023-Amazon.nl-verwelkomt-Rivièra-Maison/ Amazon kondigt vandaag vol trots de lancering van Rivièra Maison aan. Na ruim een jaar succesvol actief te zijn geweest op Amazon.de, is de volledige collectie van Rivièra Maison nu ook verkrijgbaar op Amazon.nl met de opening van een eigen brandstore waar klanten kunnen genieten van een unieke shopervaring. "Het neerzetten van onze collectie op Amazon.nl is een mooie stap in onze uitbreiding. Met onze eigen brandstore op Amazon.nl brengen we de warmte en exclusiviteit van Rivièra Maison over, wat aansluit bij de kernwaarden van ons merk", aldus Henk Teunissen, oprichter van Rivièra Maison.

“Ik ben trots om Rivièra Maison op amazon.nl te verwelkomen. Naast een gigantisch internationaal assortiment, bieden we inmiddels ook een mooie selectie van lokale merken aan tegen de beste prijzen, snelle levering en hoogwaardige klantenservice die klanten van ons verwachten. Met Rivièra Maison voegen we opnieuw een mooi Nederlands merk toe aan onze winkel,” aldus Roeland Donker, Country Manager Nederland.

Met de lancering op Amazon.nl zet Rivièra Maison een belangrijke stap in haar voortdurende groei en uitbreiding. De unieke collectie van meer dan 900 producten is voor Nederlandse klanten op Amazon.nl te koop. We nodigen iedereen uit om een kijkje te nemen en te genieten van de sfeer en exclusiviteit die Rivièra Maison biedt via  amazon.nl/rivieramaison.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/22.03.2024-Amazon-kondigt-Lente-Deals-aan/ Amazon kondigt Lente Deals aan https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2023/22.03.2024-Amazon-kondigt-Lente-Deals-aan/ Van 27 maart vanaf 18:00 uur tot en met 29 maart zijn er duizenden aanbiedingen met fantastische kortingen te vinden op Amazon.nl De Lente Deals bieden tot 40% korting op onder meer Philips, Bose en Maxi-cosi.

Amazon heeft tijdens de Lente Deals gedurende twee dagen geweldige aanbiedingen op veel producten, waardoor klanten de echte lentekriebels krijgen.

Deze voorjaarsuitverkoop begint om 18:00 uur op 27 maart en loopt door tot woensdagavond 29 maart 23:59 uur. Met duizenden aanbieding in verschillende categorieën, waaronder elektronica, huis&tuin en speelgoed, kunnen klanten de meest fantastische producten kopen.

"We zijn enthousiast om onze klanten de kans te geven flink te besparen met deals op duizenden items in elke categorie", aldus Roeland Donker, Country Manager Nederland. "Hoewel we het hele jaar door lage prijzen bieden, bieden de Lente Deals vooral veel speciale deals, besparingen op must-have voorjaarsartikelen, waaronder producten van merken zoals Oral B, Gardena, Robijn en Sony".

Hoe vind je de beste deal

Klanten kunnen vanaf vandaag naar amazon.nl/springsale gaan voor de beste tips om de juiste deals te vinden:

Watch A Deal : Dit is de gemakkelijkste manier om alle Lightning Deals te bekijken, te volgen en te shoppen, en je kan de deal-alerts van de site en in de Amazon-app ontvangen.

Deal Alerts: Shoppers kunnen zich aanmelden om deal alert meldingen te ontvangen van hun meest recente Amazon.nl zoekopdrachten op de site en in de app.

Verlanglijstje : Voeg items toe aan je verlanglijstje en ontvang meldingen als je topkeuze is opgenomen in de Lente Deals.

Ga voor meer informatie over de Lente Deals naar amazon.nl/springsale of @amazonnl op Instagram.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-09-26-Amazon-introduceert--Prime-Exclusieve-Deals--/ Amazon introduceert 'Prime Exclusieve Deals' - een nieuw shopping event op 11 en 12 oktober met aanbiedingen en grote kortingen voor de komende feestdagen https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-09-26-Amazon-introduceert--Prime-Exclusieve-Deals--/ Het nieuwe 48-uurs event geeft Prime-leden exclusieve vervroegde toegang tot feestdagendeals op www.amazon.nl/exclusievedeals, waaronder must-have merken als Philips, Samsung, Sony, LEGO, Bosch, Garmin, Bose en Acer. Amazon onthult Prime Exclusieve Deals, een nieuw tweedaags wereldwijd shopping event, exclusief voor Prime-leden. Het deals event begint op 11 oktober om 00.00 uur en loopt tot en met 12 oktober in 15 landen: Oostenrijk, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Spanje, Zweden, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Prime Exclusieve Deals geeft, met honderdduizenden aanbiedingen, Prime-leden de mogelijkheid om vroeg met de inkopen voor de feestdagen te beginnen.

Tijdens het tweedaagse evenement komen duizenden aanbiedingen voorbij van must-have producten van topmerken in verschillende categorieën, zoals elektronica van Samsung, Sony, Bose, Garmin en Acer, huis en keukenbenodigdheden van Philips en Bosch speelgoed must-haves van LEGO, Playmobiel, Barbie en Hasbro en populaire merken op het gebied van schoonheid en persoonlijke verzorging als onder andere Braun, Oral B en Sonicare.

"Ik ben zeer verheugd om Amazon’s nieuwe Prime Exclusieve Deals event aan onze klanten te introduceren, zegt Roeland Donker, Country Manager voor Amazon.nl. “Het is een nieuwe kans voor onze huidige en nieuwe Prime-leden om de beste deals te scoren op enkele van onze topmerken. Klanten willen nu meer dan ooit geld besparen, vooral met de feestdagen voor de deur. Met dit exclusieve deal-evenement hebben Prime-leden nu vroegtijdig toegang tot duizenden deals."

Voorbereiding op de Prime Exclusieve Deals
Amazon maakt het gemakkelijker dan ooit voor Prime-leden om zich voor te bereiden op de Prime Exclusieve Deals, door gepersonaliseerde dealmeldingen in te stellen en boodschappenlijstjes te maken. Klanten kunnen, om te profiteren van Prime Exclusieve Deals, lid worden van Amazon Prime met een gratis proefperiode van 30 dagen op amazon.nl/prime. Na de proefperiode is Prime €2,99 per maand, kijk voor meer informatie op amazon.nl/prime.

Persoonlijke dealmeldingen instellen op mobiel + app
De dealmeldingen via de Amazon.nl app helpen Prime-leden om alvast vooruit te plannen welke deals ze liefst willen aanschaffen. Prime-leden kunnen zich aanmelden om dealmeldingen te ontvangen tijdens de Prime Exclusieve Deals op basis van hun recente Amazon-zoekopdrachten en onlangs bekeken items.

Om op de hoogte te blijven van al het Prime Exclusieve Deals nieuws ga je naar https://www.amazon.nl/exclusievedeals

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-09-14-Amazon-Launchpad-kiest-Startup-of-the-Year--/ Amazon Launchpad kiest Engelse ‘Petit Pli’ als 'Startup of the Year' https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-09-14-Amazon-Launchpad-kiest-Startup-of-the-Year--/ Nederlandse onderneming ‘Invi’ één van de 20 finalisten Amazon Launchpad, de one-stop-shop voor unieke, nieuwe producten van startups, heeft het Engelse Petit Pli, maker van kleding die met je kind meegroeit, verkozen tot 'Startup of the Year' 2022. Invi, een Nederlands tech-bedrijf dat zich inzet voor een wereld zonder seksueel geweld, was één van de 20 finalisten. Zij ontwikkelde de ‘Invi Bracelet’, 's werelds eerste en enige op geur gebaseerde geweldloze zelfverdedigingsmiddel. Na activering komt er een vieze geur vrij die een aanvaller afschrikt en mensen in de omgeving alarmeert.  Om alle Innovation-awards extra aandacht te geven, organiseert Amazon Launchpad van 12 tot 19 september een "Amazon Launchpad Innovation Week". De Amazon Launchpad shop met de winnaar en alle finalisten is te vinden onder amazon.nl/launchpad/innovationweek.

Petit Pli, dat gerecyclede waterflessen gebruikt om hun kledinglijn te maken die tot zeven maten kan groeien, heeft als winnaar een bedrag van €100.000 gekregen en een jaar lang kosteloze deelname aan Amazon Launchpad om de toekomstige groei van het bedrijf te ondersteunen. Voor de competitie, waarvoor deelnemers uit heel Europa zich gratis konden aanmelden, waren duizenden aanmeldingen ontvangen. Een panel van deskundige juryleden heeft uit de inzendingen 20 ondernemers met innovatieve producten geselecteerd. Deze 20 genomineerde ondernemers, waaronder het Nederlandse ‘Invi’, hebben door hun nominatie een prominente plek in Amazon Launchpad shop gekregen.

De winnende producten werden beoordeeld door een panel bestaande uit drie industrie-experts: Aditi Singh, hoofd van Consumer Startups, Amazon Web Services; Jamie Siminoff, CEO van Ring; en Andy Fishburn, algemeen directeur van Virgin Start-up. De inzendingen werden beoordeeld op hun esthetiek, design en originaliteit, maar ook op sociale, ecologische, economische en duurzaamheidsfactoren.

Xavier Flamand, Director EU Seller Services: "We zijn verheugd Petit Pli te mogen uitroepen tot Startup of the Year - hun antwoord op de negatieve impact van mode op het milieu is echt een uniek product. We zijn er trots op pioniers, die met slimme ideeën komen om de wereld een betere, mooiere plek te maken, te belonen. Het combineren van eenvoudige, natuurlijke materialen op verrassende manieren om iets nieuws en spannends te creëren is de kern van Amazon Launchpad.  Wij zijn een verzamelplaats voor innovatieve nieuwe producten van kleine bedrijven. Amazon Launchpad heeft meer dan 2.200 startups in Europa ondersteund. Deze onderscheidingen tonen zowel onze toewijding aan het ondersteunen van opkomende merken als hoe graag we onze klanten blij maken met nieuwe en innovatieve producten."

Over de Britse winaar Petit Pli
Petit Pli wil de levensduur en het gebruik van kleding verlengen. Het begon allemaal bij luchtvaartingenieur Ryan Mario Yasin, toen hij kleren kocht voor zijn neefje Viggo. Kort na de geboorte van Viggo gaf Ryan hem kleding cadeau, maar tegen de tijd dat het cadeau arriveerde was Viggo er al uitgeroeid. Geïnspireerd door zijn achtergrond, in satelliettechnologie, creëerde Ryan een kledingstuk dat met zijn neefje zou meegroeien, waardoor de water- en CO2-voetafdrukminder is dan bij normale kledingproductie. Hierdoor verminderd ook de noodzaak om steeds nieuwe kleren te kopen. Kort daarna, in 2017, werd Petit Pli geboren en ging het duurzame kinderkledingmerk van start.

Over Invi, de Nederlandse finalist
Invi is een Nederlands tech-bedrijf dat zich inzet voor een wereld zonder seksueel geweld. Dit doen ze door het creëren van vernieuwende producten, het verspreiden van kennis en het vergroten van bewustwording. Als sociale onderneming zet Invi zich in om hun innovaties toegankelijk te maken voor alle mensen over de hele wereld, inclusief de meest kwetsbaren. Ze werken ook samen met NGO's om vrouwen en kinderen te beschermen, bijvoorbeeld in Burundi en de Democratische Republiek Congo.

Over Amazon Launchpad
Amazon Launchpad werd in 2015 geïntroduceerd en is nu in veel Europese landen beschikbaar, zoals Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland, maar ook in de VS, Canada, Mexico, India en Australië. Er zijn momenteel meer dan 30 categorieën, zoals meubels, elektronica, mode of beauty te vinden op amazon.nl/launchpad. De afgelopen jaren heeft Amazon Launchpad samengewerkt met meer dan 200 toonaangevende investeringsmaatschappijen, startup-accelerators en crowdfunding-platforms om startups te helpen bij het lanceren van hun producten.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-07-12-Prime-Day-van-start--12-en-13-juli-/ Prime Day van start 12 en 13 juli - twee dagen lang heel veel korting op Amazon.nl https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-07-12-Prime-Day-van-start--12-en-13-juli-/ Prime Day begint op dinsdag 12 juli om 00:00 uur en biedt 48 uur lang non-stop deals op Amazon.nl. Prime-leden op Amazon.nl krijgen toegang tot heel veel korting en deals van topmerken zoals Bosch, Bose, Philips en Lego. Prime Day is terug, en biedt ook dit jaar exclusief voor Amazon Prime leden wereldwijd miljoenen waanzinnige deals. Prime Day deals met flinke kortingen zijn te vinden in de alle categorieën waaronder elektronica, tech, speelgoed, beauty, fashion en wonen, van zowel lokale MKB’ers tot internationale merken.

Met kortingen in elke categorie, biedt Prime Day dit jaar deals voor alle leden - inclusief kortingen op HP en Kipling voor studenten ter voorbereiding van het komende schooljaar; Mattel en LEGO voor ouders die op zoek zijn naar speelgoed voor hun kinderen; en nog vele andere topmerken.

Ben je nog geen Prime lid of wil je meer weten? Iedereen kan zich aanmelden voor Amazon Prime en het lidmaatschap 30 dagen gratis uitproberen. Meer informatie op Amazon.nl/primeday of Amazon.nl/prime. Je kunt betalen met iDEAL of creditcard. Behalve een grote selectie aan deals op Prime Day, biedt een Prime-lidmaatschap veel meer. Met Prime kunnen leden voor slechts €2,99 per maand gebruik maken van onbeperkte snelle, gratis verzending, onbeperkte toegang tot award-winnende films en tv-series met Prime Video, gratis games en in-game content met Prime Gaming en onbeperkte opslag van foto's met de Amazon Photo app. 

Prime Day- deals 

Om tijdens de 48 uur van Prime Day van de hoogste kortingen te profiteren, raden we klanten aan de website regelmatig te checken, want de deals selectie wordt voortdurend ververst.

Dit is slechts een kleine selectie van enkele van de beste Prime Day-aanbiedingen:

  • Amazon-apparaten: bespaar tot 66% op Echo-apparaten, inclusief Echo International Version (4e generatie) (€ 64,99) en Echo Dot (4e generatie) (€ 19,99); tot 43% op Fire TV-apparaten, waaronder Fire TV Stick 4K Max (€ 36,99) en Fire TV Stick (€ 22,99); tot 35% op Ring-apparaten, waaronder Ring Video Doorbell Wired (€ 39,99) en de Video Doorbell (2e generatie) (€ 69,99); tot 44% op Kindle (€ 49,99); en tot 50% korting op Blink-apparaten, inclusief Blink Video Doorbell (€ 41,99).

  • Wireless: Bespaar tot 30% op Garmin Smartwatches

  • Elektronica: Bespaar tot 40% op JBL koptelefoons en speakers, en tot 30% op robotstofzuigers van bijvoorbeeld Eufy, Ecovacs, Medion en Yeedi

  • Computers & Gaming: Bespaar tot 18% op een Chromebook Laptop van Acer; bespaar ook tot 37% op Logitech PC & gaming accessoires

  • Keuken: Bespaar tot 40% op Philips keuken- en kookapparatuur

  • Boodschappen: Tot 30% op producten van Douwe Egberts en Pickwick, tot 26% op producten van Robijn, 49% op Sun Expert All-in 1 Extra Power Vaatwastabletten en 60% op Vanish Oxi Advance - Multi Power Colour Gel.

  • Gezondheid & persoonlijke verzorging: Bespaar tot 37% op persoonlijke verzorgingsproducten van Dove, Axe, Andrelon en Rexona  en tot 30% op Renpho massageapparaten.

  • Gereedschap: Bespaar 60% op Bosch gereedschap.

  • Speelgoed: Bespaar tot 20% op LEGO, tot 40% op Fisher-Price en tot 36% op Hot Wheels

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-07-09-Money-Can’t-Buy”-momenten-/ Drie unieke Money Can’t Buy” momenten gewonnen in aanloop naar Prime Day https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-07-09-Money-Can’t-Buy”-momenten-/ Vanwege Prime Day, het jaarlijkse dealsfestijn op 12 en 13 Juli van Amazon, werden er meer dan honderd geweldige prijzen, waaronder drie unieke “Money Can’t Buy” prijzen vergeven. Een intiem huisconcert van Nick & Simon, Rapper Donnie die met zijn frietbakfiets frietjes kwam bakken en een VIP Passe-partout van De Amsterdamse Zomer van Bas Smit. Deze week werden de drie Money Can’t Buy” prijzen uitgereikt, Nick & Simon trapte af door de familie Slijkoort uit Vuren in het zonnetje te zetten met een intiem huisconcert in hun achtertuin. Uiteraard namen Nick & Simon alle tijd om met de winnaars op de foto te gaan en genoten familie en vrienden van de verzoeknummers die akoestisch ten gehore werden gebracht door Nick & Simon. “Blij verrast we hebben genoten en een hele mooie herinnering gemaakt met de mensen waar we van houden, once in a life time experience!”, aldus Rik en Marja Slijkoort.

Familie van Dortmunt uit Geertruidenberg werd in het zonnetje gezet door Rapper Donnie, die voor de hele buurt frietjes kwam bakken op zijn frietbakfiets. Rapper Donnie staat bekend om zijn bakkunsten, vooral zijn frituurkunsten en zijn droom is het openen van een eigen snackbar. Aan de familie van Dortmunt het eerste voorproefje, want Donnie kwam voor de hele buurt frietjes bakken. Rob van Dortmunt reageert “Super geweldig! Wat een gouwe gozer, past helemaal in ons straatje, ik had het niet mooier kunnen bedenken ”. 

De exclusieve VIP passe-partout voor twee personen voor de intieme Amsterdamse Zomer concertreeks georganiseerd door Bas Smit werd gewonnen door Michiel Kamphorst uit Utrecht. De populaire reeks van mini-concerten is sinds het ontstaan in de COVID-periode één van de toonaangevende events tijdens de zomer in Amsterdam. Aan Michiel Kamphorst de eer om de Amsterdam Zomer concertreeks bij te wonen en om samen met Bas te genieten van het eerste concert. “Wat een fantastische prijs, meemaken is beleven, heel bijzonder!”, aldus Michiel Kamphorst.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-06-29-Amazon.nl-en-het-Nederlandse-MKB/ Amazon.nl zet Nederlandse midden- en kleinbedrijf in schijnwerpers met speciale online winkel https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-06-29-Amazon.nl-en-het-Nederlandse-MKB/ Meer dan de helft van de producten die op Amazon worden gekocht, worden verkocht door externe verkopers, waarvan er veel tot het midden- en kleinbedrijf (MKB) behoren. Daarom opent Amazon vandaag een online winkel op Amazon.nl om meer focus te leggen op de Nederlandse bedrijven en merken die via Amazon.nl hun producten aanbieden. Amazon heeft een duurzame relatie met MKB’s en het ondersteunen van deze ondernemers is een fundamenteel onderdeel van het bedrijf. Het succes van Amazon hangt mede af van het succes van deze ondernemers, daarom innoveert Amazon voortdurend zodat zij hun bedrijf verder kunnen laten groeien. Met ondersteuning op het gebied van logistiek, diensten, programma's, trainingen en met behulp van het toegewijde Amazon team kunnen MKB's nog succesvoller worden op Amazon. Terwijl Amazon klanten een goede winkelervaring biedt door het brede aanbod van het MKB, biedt het bedrijf MKB’s de mogelijkheid om miljoenen klanten in Europa te bereiken binnen een vertrouwde marktplaats.

Met de lancering van de speciale winkel voor het Nederlandse MKB op Amazon.nl worden zo’n 125 Nederlandse ondernemers in de spotlight gezet, gezamelijk bieden zij een selectie aan van ruim 65.000 producten. Een deel van de producten wordt ook in Nederland geproduceerd. Op dit moment biedt de winkel producten in vijf categorieën, Home & Keuken, Elektronica & Gadgets, Speelgoed & Games, Gezondheid & Beauty, en Mode & Sieraden met merken zoals Boska, MojoGear, en Vonroc. Ook vertellen tien Nederlandse verkooppartners hun persoonlijke ondernemersverhalen; Dopper, Sorara, Izy Bottles, Oh My Pebbles, Wegter - Table & Kitchen, Carboncarperfume, The Society Shop, Poufs & Pillows, ComfyCentre, en Innr Lighting.

Prime Day
Dit jaar zal voor het eerst een selectie van Nederlandse MKB's deelnemen aan het jaarlijkse dealsevent Prime Day, dat dit jaar op 12 en 13 juli wordt gehouden. Prime Day is een feest vol nieuwe en unieke voordelen, aanbiedingen en ervaringen, exclusief voor Prime-leden. Meer informatie op www.amazon.nl/primeday.

]]>
/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-06-16-Save-the-Date--12-juli---13-juli-Prime-Day-/ Save the Date: 12 juli & 13 juli Prime Day keert terug voor Prime-leden om te shoppen met flinke kortingen https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-06-16-Save-the-Date--12-juli---13-juli-Prime-Day-/ Prime Day begint op amazon.nl/primeday op 12 juli om 00.00 uur en loopt tot en met 13 juli, maar de eerste exclusieve Prime members-only aanbiedingen zijn er al vanaf 21 juni
  • Tijdens het tweedaagse dealsevent kan je besparen op merken zoals Apple, Sony, Beats by Dr. Dre, Bose, Philips, Ring, Page, Zwitsal en Maxi-Cosi.
  • Prime-leden in Nederland maken bovendien kans op één van de meer dan honderd geweldige prijzen waaronder drie -money can't buy- Prime momenten met Bas Smit, Nick & Simon of rapper Donnie.
  • Op 12 juli en 13 juli keert de jaarlijkse Amazon Prime Day terug. Het 48 uur durende dealsevent begint op dinsdag 12 juli om 00:00 uur en loopt door tot en met woensdag 13 juli voor Prime-leden in Nederland, Oostenrijk, Australië, België, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Luxemburg, Mexico, Portugal, Singapore, Spanje, het VK, de VS en - voor de eerste keer ooit – in Polen en Zweden. Prime Day zal later deze zomer ook plaatsvinden in India, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten, als ook voor de eerste keer in Egypte.

    Klanten kunnen enorm besparen op populaire producten van (inter)nationale topmerken, waaronder veel Nederlandse MKB-bedrijven. Nieuwe deals in alle categorieën - van mode en elektronica tot speelgoed en huis & tuin - zullen gedurende Prime Day live gaan en waanzinnige kortingen bieden. Nieuw dit jaar: Prime-leden in Nederland maken vanaf vandaag ook kans op één van de meer dan honderd geweldige  prijzen, waaronder drie -money can't buy- Prime momenten met Bas Smit, Nick & Simon of rapper Donnie.

    "Ik ben verheugd dat we dit jaar tijdens Prime Day onze brede selectie en aantrekkelijke deals aan nog meer Nederlandse Prime-leden kunnen aanbieden," aldus Roeland Donker, Country Manager Amazon Nederland. “Tijdens deze editie zullen voor het eerst veel Nederlandse MKB-ers en merken deelnemen en hun bedrijf verder ontwikkelen door aan een miljoenenpubliek te verkopen in Nederland en andere landen in Europa.”

    Exclusieve voordelen voor Prime-leden

    Prime Day heeft veel meer te bieden dan waanzinnige deals. Het is een feest vol nieuwe en unieke voordelen, aanbiedingen en ervaringen, exclusief voor Prime-leden. Nieuw dit jaar: Prime-leden in Nederland maken kans op één van de meer dan honderd prijzen, waaronder drie unieke ‘money can’t buy’-ervaringen op Amazon.nl. Prime-leden in Nederland (inclusief leden die van een gratis proefperiode gebruikmaken) maken vanaf vandaag kans om te winnen. Via www.amazon.nl/primeday kunnen zij zich met één klik inschrijven voor de wedstrijd. Prijzen zijn onder meer:

    • Twee unieke VIP kaarten voor een gelukkige winnaar voor alle 25 Amsterdamse zomerconcerten georganiseerd door Bas Smit met concerten van onder meer Rolf Sanchez, Snelle, Maan, Flemming, Chef'Special en Tino Martin. Het eerste concert vindt plaats op 8 juli.  

    • Een exclusief thuisconcert van Nick & Simon op 6 juli bij de winnaar thuis in zijn of haar eigen woonkamer.

    • Rapper Donnie bakt de beste frietjes op 7 juli speciaal bij de winnaar thuis voor een unieke ervaring.

    • Daarnaast kunnen deelnemers diverse populaire producten winnen, waaronder Ring deurbellen, Apple Airpods Pro, Kindle Paperwhite e-readers, Garmin smartwatches en Amazon cadeaubonnen.

    Vroeg shoppen, flink besparen voorafgaand aan Prime Day

    Klanten hoeven voor voordeel niet te wachten tot Prime Day. Vanaf 21 juni kunnen Prime-leden hun voordeel doen met exclusieve aanbiedingen en kortingen. Vanaf 8 juli kunnen leden tot 50% besparen op geselecteerde Amazon-apparaten, waaronder Blink Mini, Blink Outdoor, Ring Video Doorbell Wired en Ring Alarm (2e generatie).

    Voor meer informatie
    Amazon Prime Day: https://www.amazon.nl/primeday
    Amazon Prime Day sweepstake: https://www.amazon.nl/b?node=28193839031
    Amazon Prime: https://www.amazon.nl/prime

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-04-11-Bas-Smit-lanceert-eigen-webstore-op-Amazon.nl/ Bas Smit lanceert eigen webstore op Amazon.nl https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-04-11-Bas-Smit-lanceert-eigen-webstore-op-Amazon.nl/ Vandaag lanceert Bas Smit een eigen webstore op Amazon.nl. In de winkel zijn, naast producten van zijn eigen online warenhuis Smit&Co, ook een door Bas geselecteerde collectie van producten uit het assortiment van Amazon.nl te vinden in categorieën zoals huis en tuin, sport en bewegen, speelgoed en spellen en Gadgets. Door de samenwerking kan Bas Smit zijn eigen Smit&Co store aan een internationaal publiek presenteren. Dit is natuurlijk onwijs gaaf. Via Amazon ben ik in staat mijn eigen producten van Smit&Co supersnel aan te bieden aan een miljoenenpubliek in binnen en buitenland. Dat geldt niet alleen voor mij. Ze zorgen voor de traffic en het bereik voor elke ondernemer in Nederland, groot of klein, die iets te verkopen heeft" aldus Bas Smit. "Daarnaast ben ik echt verrast over de breedte van het aanbod op Amazon en heb ik mijn winkel op amazon.nl aangevuld met een selectie van mijn favoriete producten in ons dagelijks leven om dat te laten zien."

    “Wij zijn heel erg enthousiast over de samenwerking met Bas” zegt Roeland Donker Country Manager Amazon Benelux. “De samenwerking met Bas past perfect in de doelstelling van Amazon om een breed platform te bieden aan veel kleine Nederlandse ondernemers die via Amazon.nl een groot publiek kunnen bereiken. Op dit moment verkopen al ruim 6.000 Nederlandse bedrijven hun producten via Amazon.nl”.

    Bas Smit en Amazon

    “Ik heb twee jaar achter Amazon aangezeten om de samenwerking op te zetten. E-commerce, ondernemen, content en charity zijn drie hele belangrijke pijlers in mijn leven. In mijn samenwerking met Amazon zijn deze aspecten allemaal verweven en daar ben ik super trots op. Afgelopen december hebben we bijvoorbeeld een geweldige actie voor het Prinses Maximá Centrum gedaan. Maar dat ik voor Amazon dingen met andere ondernemers ga doen, dat is ook zeker. Ik doe al heel lang niet anders, zet samen met andere ondernemers nieuwe bedrijven op of help (jonge) ondernemers als klankbord of tussenpersoon. De stappen die je daarin zet, kunnen wellicht ook weer interessant zijn voor content op Prime Video.”

    Link naar de Bas Smit store

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-04-04-Amazon-Launchpad-Innovation-Awards/ Tweede Editie Amazon Launchpad Innovation Awards investeert in Europese Ondernemers https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/2022-04-04-Amazon-Launchpad-Innovation-Awards/ Amazon ondersteunt Nederlandse ondernemers die vernieuwende producten maken - innovators maken kans op een grote prijs van 100.000 euro. Meer dan 1.500 bedrijven uit 30 landen deden in 2021 mee aan deze competitie, met producten variërend van speelgoed tot levensmiddelen, gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten. Amazon kondigt vandaag de start aan van de tweede Amazon Launchpad Innovation Awards. Na de succesvolle editie van 2021, waarbij meer dan 1.500 startups uit 30 Europese landen zich hebben ingeschreven, ondersteunt Amazon dit jaar wederom innovatieve Europese startups. Zij krijgen de kans om de grote prijs van €100.000 te winnen, plus  een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad en uitgelichte aanbiedingen in de Amazon Launchpad store.

    Deze open Europese competitie telde vorig jaar meer dan 50 inzendingen van Nederlandse startups. Een jury van deskundigen selecteerde uit alle Europese aanmeldingen, 50 ondernemers met innovatieve producten - waaronder vier Nederlandse startups. De Nederlandse deelnemers Kumasi Drinks (duurzaam fruitsap uit de cacaovrucht) en Stoov (duurzame warmtekussens) drongen door tot de finale.

    'We zijn vereerd door het enorme aantal producten en startups dat vorig jaar aan deze competitie deelnam, en we zijn dan ook heel enthousiast om de tweede editie van de Amazon Launchpad Innovation Awards aan te kondigen', aldus Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe. 'Sinds de lancering heeft Amazon Launchpad meer dan 2.200 startups in Europa ondersteund, en met deze awards blijven wij onze commitment benadrukken. Hiermee helpen wij veelbelovende merken die de toekomst zullen gaan vormgeven met nieuwe innovatieve producten waar onze klanten blij van worden'.

    Alle Europese startups, die fysieke producten verkopen aan consumenten, kunnen zich tot 29 mei inschrijven. De inzendingen worden individueel beoordeeld door een jury, die daarna ook de uiteindelijke winnaar zal kiezen. De winnaar krijgt een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad, marketingondersteuning en een geldprijs van 100.000 euro. Startups die willen deelnemen aan de competitie moeten eigenaar zijn van het merk, geregistreerd staan in de Europese Unie, (of het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland), minder dan 250 werknemers in dienst hebben en minder dan 50 miljoen euro jaarlijkse omzet hebben. De jury bestaat uit drie experts uit de sector: Andy Fishburn, Managing Director Virgin Start-up, Jamie Siminoff, CEO van Ring, en Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe. Zij zullen producten selecteren op basis van hun esthetiek, design, originaliteit en onderscheidendheid, maar ook sociale, ecologische en economische duurzaamheidsaspecten worden als beoordelingscriteria gehanteerd.

    Voor meer informatie over de Amazon Launchpad Innovation Awards, ga naar https://sell.amazon.nl/programmas/launchpad/innovation-awards?ld=MPNLALPLGN22_ALIA

    Amazon Launchpad

    Amazon Launchpad werd in 2015 geïntroduceerd en is nu beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland. Buiten Europa ook in de VS, Canada, Mexico, India en Australië. Amazon Launchpad ondersteunde de lancering van 2.200 startups in Europa. Inmiddels zijn er meer dan 18.000 producten beschikbaar op Amazon.nl in meer dan 30 categorieën, zoals meubels, elektronica, fashion en beauty. De afgelopen jaren werkte Amazon Launchpad samen met meer dan 200 vooraanstaande Venture Capital-bedrijven, startup versnellers en crowd-funding platforms om startups te helpen hun producten te lanceren.

    Voor meer informatie over de Amazon Launchpad Innovation Awards, ga naar https://sell.amazon.nl/programmas/launchpad/innovation-awards?ld=MPNLALPLGN22_ALIA

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon-blog/23-03.2022-Amazon-lanceert-hub-Slowakije/ Amazon lanceert hub voor humanitaire hulp in Slowakije https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon-blog/23-03.2022-Amazon-lanceert-hub-Slowakije/ De nieuwe humanitaire hub van Amazon, gebouwd in slechts 10 dagen, ondersteunt hulporganisaties om Oekraïense vluchtelingen sneller te helpen. Amazon teams van over de hele wereld hebben in slechts 10 dagen tijd een magazijn van 5000 m² in Oost-Europa, dat eerder werd gebruikt voor customer fulfillment, omgebouwd tot een nieuw humanitair hulpcentrum dat helpt om broodnodige goederen naar Oekraïense vluchtelingen te krijgen. Dit is de grootste logistieke hub die Amazon ooit heeft opgezet. Door gebruik te maken van de bredere infrastructuur, innovatieve technologieën en het wereldwijde logistieke netwerk van ons bedrijf brengt het snel en efficiënt essentiële goederen bij organisaties in de frontlinie.

    Nu het hulpcentrum operationeel is, bezorgt een Europees netwerk van Amazon fulfilment centra meer dan 4 miljoen essentiële hulpgoederen die zijn gedoneerd door zowel Amazon en zijn klanten - waaronder materiaal voor onderdak, hygiëneproducten, dekens en kleding. Uitgaand van de behoefte van vluchtelingen inventariseren de teams van Amazon welke hulpmiddelen we direct kunnen doneren, schaffen we eventueel ontbrekende artikelen aan en verzamelen, verpakken en verzenden alle artikelen die hulporganisaties nodig hebben om hun levensreddende werk te doen. Klanten binnen Europa kunnen een donatie doen om deze actie te ondersteunen via speciale wensenlijsten in onze Europese online winkels.

    Zodra deze essentiële goederen aankomen binnen Amazon’s Europese netwerk, verzendt het Amazon Transportation Service-team alles naar het nieuwe hulpcentrum in Slowakije dat volledig is ingericht voor noodhulp. Vervolgens worden alle gedoneerde hulpmiddelen uitgedeeld aan ontheemde vluchtelingen in samenwerking met hulporganisaties zoals Save The Children, het Internationale Comité van het Rode Kruis en Red Crescent Societies. De strategische locatie van het hulpcentrum in Slowakije zorgt voor een flink versnelde doorvoer van hulpmiddelen door Polen, Hongarije, Slowakije, Roemenië, Moldavië en Tsjechië, zodat Oekraïnse kinderen en gezinnen in nood direct kunnen worden geholpen.

    De lancering van dit hulpcentrum in minder dan 10 dagen was een enorme teamprestatie, en het is geweldig om te zien dat belangrijke hulpmiddelen de mensen die het nodig hebben snel bereiken. We zijn onze klanten dankbaar voor hun vrijgevigheid en onze teams en onze partners dat ze zo snel en toegewijd aan de slag zijn gegaan om vluchtelingen op dit cruciale moment te helpen. We weten dat deze hulp een langetermijn inspanning zal zijn. Als je meer wilt weten of ondersteuning wilt bieden, kun je dat doen door de ‘Wish Lists’ van Amazon Duitsland, Italië, Spanje of het Verenigd Koninkrijk te bezoeken. In Nederland vragen we klanten vrijblijvend een donatie te doen aan de samenwerkende hulporganisaties via de website van Giro555, waarnaar we via een speciale pagina op amazon.nl doorverwijzen. Ga voor meer informatie naar www.aboutamazon.com.

     

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/17.02.2022-Amazon-Print-on-Demand/ Amazon.nl introduceert Print on Demand service voor boeken https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2022/Amazon/17.02.2022-Amazon-Print-on-Demand/ Auteurs kunnen nu zelf paperback- en hardcoverboeken publiceren en zo miljoenen lezers via Amazon bereiken. Amazon.nl introduceert vandaag Print on Demand voor boeken in Nederland. De nieuwe printservice stelt onafhankelijke auteurs in staat om naast eBooks, die via Amazon's Kindle Direct Publishing worden aangeboden, ook hardcover- en paperbackboeken aan te bieden om zo miljoenen lezers op Amazon te bereiken. Nadat de auteur via KDP heeft gepubliceerd, zijn de titels beschikbaar voor klanten op Amazon.nl en de wereldwijde websites. Fysieke KDP-boeken worden door Amazon gedrukt nadat een klant een bestelling heeft geplaatst.

    Titels kunnen worden gepubliceerd als fysieke boeken, zoals paperback en hardcover, of als eBook in de Kindle-store op Amazon.nl. Alle Kindle eBooks zijn te lezen op Kindle e-readers, Fire tablets en via de gratis te downloaden Kindle lees-apps voor computers, iOS en Android smartphones en tablets.

    Ga voor meer informatie naar: Kindle Direct Publishing https://kdp.amazon.com/help?ref_=TN_help

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-11-19-Amazon-kondigt-Black-Friday-aan/ Amazon.nl kondigt het grootste aantal deals ooit aan voor Black Friday Week en het 48-uur durende Black Friday Event https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-11-19-Amazon-kondigt-Black-Friday-aan/ Tijdens Black Friday week en het 48-uur durende Black Friday event zijn er duizenden deals beschikbaar, waaronder geweldige kortingen op Acer, Bosch, Garmin, geselecteerde Amazon apparaten zoals Kindle en Echo Dot, en populair speelgoed van LEGO, Disney, Playmobil, L.O.L. Surprise en nog veel meer. Prime-leden kunnen voor deze feestdagen vertrouwen op gratis en snelle bezorging van miljoenen items.

    Tijdens Black Friday kunnen klanten kleine bedrijven ondersteunen en duizenden deals scoren van lokale verkopers, waaronder fitness artikelen van Gorilla Sports, gereedschap van Vonroc en babydekentjes van Koeka.

    De feestdagen komen eraan. In deze tijd van het jaar gaan veel Nederlanders op zoek naar de beste cadeaus voor de aantrekkelijkste prijzen, en deze zijn natuurlijk te vinden op Amazon.nl. Black Friday week begint dit jaar op 19 november en duurt maar liefst elf dagen. Het hoogtepunt van Black Friday Week vindt plaats rondom Black Friday. Black Friday op Amazon.nl begint al op donderdag 25 november (00:01) en duurt tot en met vrijdag 26 november (23:59). Hoewel klanten altijd aantrekkelijke aanbiedingen kunnen vinden op Amazon.nl, wordt Black Friday dit jaar wel heel bijzonder omdat het 48 uur duurt en meer deals biedt dan ooit tevoren. Dankzij de verlengde retourtermijn bij Amazon, kunnen klanten de meeste producten die vanaf nu tot en met 31 december 2021 worden aangeschaft, gratis retourneren tot en met 31 januari 2022. Zolang de voorraad strekt zijn er topdeals te vinden op amazon.nl/blackfriday en via de Amazon app.

    De beste aanbiedingen voor de feestdagen

    Voor klanten zijn er veel must-have artikelen en cadeaus beschikbaar, van nieuwe gadgets en elektronica van Bose, Bang & Olufsenen Sony, tot favoriet kinderspeelgoed en babyproducten van Disney, Playmobil, Philips Avent en Pampers. Ook woon- en keukenproducten van Withings, iRobot, Philips Hue en Nescafe, fashion items van Hackett, Levi's, Pepe Jeans, Scotch & Soda en Tom Taylor, evenals de populaire merken Bosch Garden, Fiskars en Bosch Professional voor iedereen die van tuinieren en klussen houdt. Bovendien zijn er mooie aanbiedingen op Amazon apparaten zoals Kindle, Kindle Oasis, Echo en Ring camera's. Tot slot kunnen klanten tijdens Black Friday week aanbiedingen vinden bij de lokale verkooppartners van Amazon, waaronder talloze partners uit het midden- en kleinbedrijf.

    "Nederlanders zijn liefhebbers van koopjes. Wij bieden, tijdens deze editie van Black Friday, meer deals dan ooit tevoren met kortingen tot wel 50%. Naast het koopjesevent is Black Friday natuurlijk ook een fantastisch moment om het enorme aanbod op Amazon.nl te ontdekken. Inmiddels bieden wij meer dan 500 miljoen producten in ruim 30 categorieën aan," aldus Roeland Donker, Country Manager Benelux.

    Black Friday Week Deals Preview

    Topdeals tijdens Amazon’s Black Friday week, van 19 november tot en met 24 november, zijn onder meer:

    • Tot 50% korting op Echo Dot (internationale versie)
    • Tot 28% korting op Kindle

    • Tot 40% korting op geselecteerde Bose-hoofdtelefoons en luidsprekers

    • Tot 30% korting op geselecteerde Logitech G & Astro Gaming Accessoires

    • Tot 30% korting op geselecteerde Chromebooks van Acer, HP of Lenovo

    • Tot 25% korting op geselecteerde Bang & Olufsen-koptelefoons en -luidsprekers

    • Tot 44% korting op gescelecteerd speelgoed van LEGO

    • Tot 30% korting op geselecteerd speelgoed van Playmobil

    • Tot 30% korting op geselecteerde Huawei Gadgets

    • Tot 28% korting op geselecteerde Fiskars-tools

    • Tot 25% korting op Tile Bluetooth Tracker

    • Tot 50% korting op geselecteerde Pepe Jeans

    Speciale deals van onze verkooppartners

    • Tot 35% korting op fitness artikelen van Gorilla Sports

    • Tot 35% korting op Vonroc gereedschap

    • Tot 25% korting op Koeka babydekentjes

    • Tot 30% korting op Eufy Smart Home aanbod

    • Tot €150 korting op Emma matrassen en kussens

    • Tot 25% korting op Gadgy woon- en keuken producten

    • Tot 20% korting op 4gold plant-based proteïne repen
     

    Snelle, Gratis en GemakkelijkeBezorgopties

    Prime-leden kunnen kiezen uit miljoenen items die in aanmerking komen voor gratis en snelle bezorging, zonder een minimum aankoopbedrag. Prime-leden kunnen genieten van ongelimiteerde toegang tot award-winnende films en tv-series; gratis games en in-game-content met Prime Gaming, en nog veel meer. De basis van het Prime-lidmaatschap is onbeperkte snelle en gratis bezorging. Amazon Prime lidmaatschap is beschikbaar voor €2,99 per maand, via iDEAL of Creditcard. Klanten kunnen zich inschrijven voor een 30-dagen gratis proefperiode via www.amazon.nl/prime.

    Tips om te Shoppen op Amazon.nl voor de Feestdagen

    De allermooiste geschenken: klanten kunnen cadeautips voor vrienden en familie vinden op amazon.nl/cadeaus.

    Sinterklaaswinkel: een uitgebreide selectie speelgoed voor verschillende leeftijdsgroepen vind je op amazon.nl/Sinterklaas.

    Toy History: Amazon.nl is een samenwerking aangegaan met het Oude Ambachten & Speelgoed Museum om te ontdekken welke kinderspeelgoed uit de afgelopen 60 jaar het meest geliefd was onder Nederlanders. Klanten kunnen dit speelgoed en nog veel meer inspiratie voor de komende feestdagen vinden op amazon.nl/toyhistory.

     

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-11-10-Amazon-lanceert-Renewed-in-Nederland/ Amazon lanceert Renewed in Nederland https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-11-10-Amazon-lanceert-Renewed-in-Nederland/ Een veilige en betrouwbare manier voor klanten om refurbished producten in nieuwstaat aan te schaffen. Amazon.com (NASDAQ: AMZN) heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf, Amazon Renewed lanceert in Nederland. Nederlandse klanten kunnen nu gemakkelijk producten vinden en kopen die functioneren en eruitzien als nieuw. Amazon Renewed maakt het veilig en betrouwbaar om refurbished producten in nieuwstaat te vinden en te kopen. Deze worden geleverd met een langere garantie maar zijn 40% goedkoper in vergelijking met een gloednieuw apparaat. Klanten kunnen de nieuwe Amazon Renewed-producten vinden in de speciale winkel https://www.amazon.nl/renewed en op productpagina's van het originele product of "refurbished"-gemarkeerde producten in de browse- en zoekresultaten.

    "Duurzaamheid is belangrijk voor ons, en met de lancering van Renewed op Amazon.nl hopen wij dat meer mensen de circulaire economie en de voordelen van het kopen van refurbished producten gaan ontdekken, voor zowel het milieu als voor de eigen portemonnee", zegt Roeland Donker, country manager bij Amazon in Nederland.

    Alle producten die op Amazon Renewed worden aangeboden zijn refurbished en worden door geselecteerde verkooppartners, die voldoen aan de hoge normen van Amazon, verkocht. De producten op Renewed hebben een garantieperiode van 12 maanden en kunnen 30 dagen lang gratis retour worden gestuurd.

    Nieuwe verkooppartners kunnen zich aanmelden via het officiële aanvraagformulier www.sell.amazon.nl/programmas/renewed en zo deelnemen aan Amazon Renewed.

    Om alle beschikbare Renewed-producten te ontdekken, ga naar: www.amazon.nl/renewed.

    ]]>
    /Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-10-29-Amazon.nl-presenteert-Toy-History/ Amazon.nl en het Oude Ambachten & Speelgoed Museum presenteren het meest geliefde speelgoed van de afgelopen 60 jaar https://amazon-pers.nl/Top-Navi/RSS/Persbericht/amazon/nl/2021/Amazon-/2021-10-29-Amazon.nl-presenteert-Toy-History/ De afgelopen zes decennia hebben LEGO, Barbie, Monopoly en Playmobil de meeste invloed gehad op de Nederlandse kinderen. Drie speelgoed iconen uit de jaren '90 staan in de top tien: De Diddle muis, Flippo’s en Knikkers. Meer dan 60% van de Nederlanders is nog in het bezit van hun favoriete speelgoed van vroeger. Amazon.nl heeft in samenwerking met het Oude Ambachten & Speelgoed Museum onderzocht welk kinderspeelgoed de afgelopen zestig jaar het meest geliefd was bij Nederlanders. Er is heel veel leuk speelgoed waar kinderen mee spelen, maar slechts enkele items zijn echt onvergetelijk. Welke zijn dat? Hoe groot was de impact van dat legendarische speelgoed waar we zo graag herinneringen aan ophalen? Hoe hebben de Rubiks Cube, de Slinky of Mastermind het ervan afgebracht tegenover Lego en Barbie? Welke invloed had de opkomst van videospelletjes op het klassieke speelgoed? In oktober 2021 deed onderzoeksinstituut IPSOS in opdracht van Amazon.nl onderzoek onder ruim 1.200 Nederlandse ouders en kinderen, waarbij werd gevraagd naar de herinneringen aan hun favoriete speelgoed van vroeger1. Vandaag presenteert Amazon de resultaten van het onderzoek en de top 100 speelgoed van nu geselecteerd door team Amazon.nl, die waarschijnlijk de toekomst van de 2020-ties gaan bepalen. Ga voor meer informatie naar www.amazon.nl/toyhistory .

    Het onderzoek geeft een aantal verrassende inzichten over de relatie die Nederlanders hebben met hun favoriete speelgoed. 

    Herinneringen aan het meest geliefde speelgoed worden niet op jonge leeftijd gemaakt: De meerderheid van de Nederlandse kinderen (78%) ontdekte hun favoriete speelgoed tussen de leeftijd van 5-12 jaar. De impact van het speelgoed dat kinderen vanaf hun geboorte en tot hun vierde jaar krijgen - bijvoorbeeld knuffels als de allereerste teddybeer of knuffeldoekje - is klein. Slechts 10% van de Nederlandse volwassenen beschouwt speelgoed uit die tijd als hun favoriet. 

    Creativiteit is het belangrijkst : Kinderen hielden van hun favoriete speelgoed omdat het nieuwe creatieve (42,3%) en fantasierijke (33%) werelden voor hen openden. Gemiddeld vonden maar weinig kinderen (14,8%) speelgoed leuk omdat hun vriendjes het ook hadden. Deze motivatie is in de laatste jaren toegenomen. 20% van de Nederlandse kinderen die na het jaar 2010 zijn geboren, willen speelgoed hebben omdat hun vriendjes het bezitten. 

    Videospelletjes brengen kinderen samen: Hoewel Nederlanders zich vooral herinneren dat ze met hun favoriete speelgoed speelden als ze alleen waren (66%), vindt één derde het belangrijk dat ze samen kunnen spelen met het speelgoed. Zes van de tien kinderen die na het jaar 2010 zijn geboren, geven aan dat hun favoriete videogames, Fortnite en Minecraft, hen hebben geholpen om met andere kinderen te spelen. 

    Het meest geliefde speelgoed wordt tientallen jaren bewaard: De meerderheid van de Nederlandse volwassenen (60%) bezit vandaag de dag nog steeds hun meest geliefde speelgoed. Lego is het speelgoed dat het meest bewaard wordt door Nederlanders die in de afgelopen 50 jaar geboren zijn. Hoe ouder we worden hoe groter de kans dat we het speelgoed hebben weggegeven. 90% van de kinderen die in de afgelopen 20 jaar geboren zijn, hebben hun favoriete speelgoed nog steeds in hun bezit, tegenover 21,4% van de kinderen die in de jaren 60 geboren zijn. 

    Onvervulde wensen worden niet snel vergeten: Een kwart van de Nederlandse volwassenen en kinderen (25%) herinnert zich nog een grote wens die nooit in vervulling is gegaan. Of het nu ging om de Playstation, de Nintendo, een dure Barbie-set of een Baby Born-pop, de helft van deze mensen zou dit specifieke speelgoed nog steeds willen kopen, als het speelgoed nog zou bestaan. 

    Lego, Barbie, Monopoly, Playmobil en Baby Born vormen de vaste kern 

    De plaatsen 1 tot en met 5 op de lijst van het meest geliefde speelgoed, waaraan de Nederlandse kinderen en volwassenen dierbare herinneringen hebben, wordt ingenomen door de grote speelgoedmerken. Lego, dat op dit moment het internationale speelgoed marktsegment aanvoert vóór Hasbro (Monopoly) en Mattel (Barbie), kwam in elk decennium sinds de jaren '60 tot op heden, uit het onderzoek naar boven als het meest geliefde speelgoed. Barbie stond decennia lang op de tweede plek van favoriet speelgoed tot 2010. Na 2010 heeft Barbie haar plaats moeten afstaan aan Minecraft, het videospel dat in 2011 werd geïntroduceerd en dat een grote impact heeft gemaakt op kinderen in de afgelopen jaren. Minecraft is het bestverkochte videospel aller tijden. Tot mei 2020 heeft Minecraft meer dan 200 miljoen exemplaren verkocht voor de diverse platforms. Monopoly en Playmobil staan op plaats 3 en 4. Dit is geen verrassing want dit speelgoed behoort tot het bestverkochte speelgoed van Nederland. Sinds de introductie in de jaren ‘70 heeft Playmobil een stempel gedrukt op de speelgoedwereld en staat sindsdien in de top 5. Monopoly was het favoriete spel van kinderen die geboren zijn in de jaren ‘60 tot en met ‘80, daarna heeft Monopoly aan populariteit verloren, maar door de verschillende licenties staat Monopoly in de jaren ‘90 en de jaren 2010 nog steeds de top 10. Baby Born, geïntroduceerd begin jaren '90 door de Duitse poppenfabrikant Zapf, was de eerste pop die kon plassen. De introductie was net op tijd voor de feestdagen van 1991. Honderdduizenden kleine kindjes in Nederland konden, door aan de arm van de pop te trekken, hun baby in de luier of potje laten plassen. Vandaag de dag kan de nieuwe Baby Born Soft Touch ook pap eten, poepen en zelfs een traantje wegpinken. 

    Op de vijfde tot de tiende plaats domineert speelgoed uit de jaren '70 en ‘90 

    Terwijl de plaatsen 1 tot en met 5 worden ingenomen door de grote internationale speelgoedmerken, staan op de plaatsen 5 tot en met 10 het onafhankelijke, iconische speelgoed uit de jaren '70 en '90. Rolschaatsen (nummer 6) bestaan al meer dan 200 jaar, maar beleefden in de jaren ’70 een grote comeback en liet de Nederlandse kinderen kennismaken met een nieuw soort fun-sport. In plaats van metalen wielen, kwamen er rolschaatsen met plastic wielen. Momenteel beleeft rolschaatsen een opleving met vintage ontwerpen in vrolijke kleuren, die kinderen en volwassenen van alle leeftijden met veel plezier dragen. De Diddle muis (nummer 7) heeft in de jaren ‘90 een enorme populariteit verkregen bij kinderen en zelfs volwassenen. Het Diddle-tijdperk begon in 1991 met een set van 13 postkaarten die verkocht werden via de kantoorboekhandel. De eerste oplage was in een oogwenk verkocht en fans vroegen om meer. Wenskaarten, schrijfblokken, knuffeldieren, mokken, bedlinnen en zelfs een eigen tijdschrift volgden. Diddle werd op het hoogtepunt in 26 landen wereldwijd verkocht. Ministeck (nummer 8) werd al uitgevonden in de jaren ‘50, maar het zijn de kinderen uit de jaren ‘70 die de beste herinneringen hebben aan de kleine gekleurde mozaïekstukjes “pixel puzzels”. Ministeck is nog steeds verkrijgbaar op Amazon.nl met klassieke en nieuwe speelgoedsets. De plaatsen 9 en 10 behoren toe aan twee echte Nederlandse iconen: Flippo's (nummer 9) en Knikkers (nummer 10). Flippo's, de kleine schijfjes met tekenfilmfiguurtjes die in zakken chips te vinden waren, werden tussen 1995 en 1997 een enorme trend en beleefden vier jaar later een verrassende comeback met de eerste Pokémon Flippo's. Hoewel knikkeren al meer dan 500 jaar oud is, creëerde een glasblazer in 1840 voor het eerst de knikkers die we tegenwoordig kennen. Knikkers kenden hun hoogtepunt op de Nederlandse schoolpleinen in de jaren '90. Het is misschien de eenvoud van het spel en de hard bevochten strijd om de mooiste knikkers, die ervoor gezorgd heeft dat Knikkers de 9de plek innemen op de lijst van het meest geliefde speelgoed van de afgelopen 60 jaar. 

    Plaatsen 11-15: Het is de klassiekers tegen de toekomst; Minecraft vs. Electro Spel. 

    Toplijsten eindigen vaak na de 10e plaats, maar in dit geval zou het echt jammer zijn om niet te laten zien welk ander speelgoed Nederlanders als hun meest geliefde speelgoed aller tijden beschouwen. Nummer 11 tot en met 15 laat een interessante ontwikkeling zien. Zo laten in deze laatste top 5, Minecraft, Mario Kart en Fortnite zien welke invloed en impact videospellen de afgelopen dertig jaar op kinderen hebben gehad. Hoe volwassenen en kinderen tegenwoordig spelen wordt voor een groot deel gevormd door videospellen. De plaatsen 13 en 15 worden ingenomen door twee internationale klassiekers, "Mens erger je niet" en "Electro Spel", spellen waarmee Nederlandse kinderen al decennialang spelen.

    1 - Een lijst van 138 iconische speelgoed items uit de periode 1960-2010 - samengesteld via het onderzoek van Amazon.nl en het Oude Ambachten & Speelgoed Museum - vormde de selectie voor de deelnemers aan het onderzoek.

    ]]>