amazon prime

Amazons Best of Prime 2018: Prime-leden wereldwijd hebben twee miljard producten met een levertijd van maximaal een dag besteld

In Best of Prime wordt elk jaar getoond wat leden in die periode via Amazon hebben gekocht, gekeken en gespeeld. The Marvelous Mrs. Maisel is de meest bekroonde serie op Prime Video, terwijl Tom Clancy's Jack Ryan en Homecoming het best bekeken zijn.

05/12/2018 | Amsterdam

Amazon (NASDAQ: AMZN) heeft vandaag Best of Prime 2018 gelanceerd, waarin wordt onthuld hoe Prime-leden overal ter wereld het afgelopen jaar hun voordeel deden met hun lidmaatschap. In 2018 heeft Prime er wereldwijd nu al meer nieuwe leden bij gekregen dan in alle voorgaande jaren. Dit jaar hebben Prime-leden over de hele wereld ruim twee miljard producten met een levertijd van maximaal een dag besteld, waaruit blijkt dat zij konden profiteren van een ruim en kwalitatief aanbod met korte levertijden. De prijswinnaars in de VS waren The Marvelous Mrs. Maisel (meest bekroonde serie op Prime Video), Tom Clancys Jack Ryan met John Krasinski en Homecoming met Julia Roberts (best bekeken series op Prime Video), Fire TV Stick met Alexa-spraakbediening (best verkochte product over alle categorieën), biologische appels (populairste aanbieding onder Prime-leden bij Whole Foods Market) en computergame Fortnite (populairste in-game-content op Twitch Prime). Amazons Best of Prime 2018 is te zien op Prime Insider via amazon.com/bestofprime.

“Tijdens de vakantieperiode bezorgen we mensen graag een goed gevoel, of het nu komt door onze gratis snelle verzending, populaire aanbiedingen zoals de biologische appels van Whole Foods Market of bekroonde series zoals The Marvelous Mrs. Maisel,” aldus Cem Sibay, vice-president van Amazon Prime. “Het is echt ongelofelijk dat Prime-leden wereldwijd dit jaar ruim twee miljard producten met een levertijd van maximaal een dag hebben besteld.”

Best of Prime 2018: Prime Video

Met Prime Video konden leden lekker op de bank hangen en series kijken op hun tv, tablet of smartphone.

• De twee Prime Original-series die tot dusver wereldwijd het meest bekeken werden, zijn Tom Clancys Jack Ryan met John Krasinski en Homecoming met Julia Roberts.
  • Zowel de Emmy-organisatie als Prime-leden waren weg van The Marvelous Mrs. Maisel. De show heeft acht Emmy's gewonnen, waaronder die voor beste comedyserie, meer dan enige andere comedyserie in één seizoen.
  • Een van de leden vond The Marvelous Mrs. Maisel vijf sterren waard en schreef vol bewondering: “Ik geloof dat ik het eerste seizoen wel vijf keer heb gezien: drie keer alleen en nog twee keer om het aan mijn vrienden te laten zien. We zouden in vergelijkbare situaties allemaal wel een beetje zoals Mrs. Maisel willen zijn.”
  • Wereldwijd waren er drie steden waar per inwoner het meest naar Prime Video werd gekeken: Santa Clara in de VS, Norderstedt in Duitsland en Tokai in Japan.
  • In de VS, het Verenigd Koninkrijk en India waren er de meeste vroege vogels, die van 7 tot 9 uur 's ochtends (plaatselijke tijd) naar Prime Video keken.
  • De meeste nachtbrakers bevonden zich in Japan, Duitsland en Spanje, waar tussen 11 uur 's avonds en 1 uur 's nachts meer naar Prime Video werd gekeken dan in alle andere landen.

Best of Prime 2018: Twitch Prime

Via Twitch Prime krijgen Prime-leden toegang tot gratis games en exclusieve game-content voor mondiale toptitels zoals Fortnite en League of Legends. Daarnaast kunnen leden zich iedere maand gratis abonneren op het Twitch-kanaal van hun favoriete vlogger. Wereldwijd waren de gratis games en game-content van Twitch Prime dit jaar sterk in trek bij leden:

• Leden over de hele wereld vonden hun weg naar in totaal ruim 50 miljoen gratis games, met honderden uren aan gratis beschikbare game-content voor ieder lid.
  • Ook verhoogden leden het plezier in hun favoriete spellen door wereldwijd 55 miljoen keer in-game-content en andere game-content te downloaden voor 17 toptitels, waaronder League of Legends, Overwatch en PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS.
  • Op Twitch.tv stroomden Prime-leden als abonnees binnen bij de kanalen van tienduizenden vloggers. Toonaangevende Twitch-vlogger Ninja verwoordde het als volgt: “Het geheim van @TwitchPrime en @FortniteGame? Ik kreeg er binnen 8 uur 30.000 abonnees bij... Deze groei is echt bizar.”
  • Fortnite had ook de populairste loot drop met twee exclusieve kostuums voor game-personages, een rugzak, een pikhouweel en een emote.

Best of Prime 2018: Top Products

Dit zijn de favoriete producten van Prime-leden overal ter wereld:

• Kookgerei: Lodge koekenpan Ø 26 cm van voorverwarmd gietijzer, Tefal jumbo steelpan 5 l met deksel, Calphalon set met 25 en 30 cm modern kookgerei met anti-aanbaklaag van hard geanodiseerd aluminium
  • Elektronica: Panasonic Ergofit in-ear oordopjes, Fujifilm Instax Mini 9, Tile bluetooth tracker
  • Huisdecoratie: Greenco set met 3 zwevende U-wandplanken, Nearly Natural 2m zijden ficus, Umbra Trigg hangende wandvaas
  • Home Entertainment: TCL 55-Inch 4K Ultra HD Roku Smart LED TV (2017 Model), LG Electronics 65-Inch 4K Ultra HD Smart OLED TV (2018 Model), Roku Streaming Stick+
  • Doe-het-zelfartikelen: TP-Link Kasa Wi-Fi Smart Plug, Affresh wasmachinereiniger, Philips Hue ledlamp (werkt met Amazon Alexa)
  • Gazon- en tuingereedschap: REPEL plantaardige insectenspray citroen-eucalyptus, TERRO duoverpakking vloeibaar mierenlokmiddel, Sun Joe elektrische hogedrukreiniger
  • Luxe verzorgingsproducten: EltaMD UV-heldere gezichtszonnebrandcrème met breed spectrum, Bioderma Sensibio HO micellair water, Mario Badescu gezichtsspray
  • Witgoed: Danby 120-bliks drankstation, Opal ijsklontjesmachine, Danby mini-koelkast
  • Kantoorartikelen: Elmer's lijm 3,8 l, Ticonderoga HB-potloden, Scotch verpakkingstape
  • Huisdiertoebehoren: Chuckit! Ultra hondenbal, Nylabone Dura Chew kauwkrachtring met reliëf, Multipet Duckworth hondenspeeltje grote eend
  • Sportartikelen: ProSource puzzeloefenmat, Bowflex SelectTech verstelbare halters, Spalding NBA straatbasketbal
  • Gereedschap: Ergodyne N-Ferno winterse bivakmuts voor skiën, LE led-voorhoofdlamp, Streamlight lithiumbatterijen
  • Speelgoed: Nerf N-Strike Elite Strongarm Blaster, L.O.L. Surprise! Bigger Surprise, Play-Doh boetseerklei pak van 10

Elke dag een lach met Prime

Prime is bedoeld om je leven elke dag een beetje beter en leuker te maken. Meer dan 100 miljoen betalende leden over de hele wereld ervaren de vele voordelen van Prime, zoals webwinkelen en entertainment. In Nederland heb je toegang tot Twitch Prime voor games, Prime Video voor onbeperkte toegang tot bekroonde films en tv-series, Amazon Photos voor ongelimiteerde foto-opslag, unieke Lightning Deals en nog veel meer. Prime is gebaseerd op het principe van onbeperkte, snelle en kosteloze bezorging. Leden profiteren van gratis bezorging binnen één dag voor meer dan twee miljoen items, en nog eens miljoenen andere items met onbeperkte gratis bezorging binnen twee dagen. Probeer Amazon Prime op amazon.de/prime.

Methodiek

Tenzij anders vermeld is voor Best of Prime gekeken naar de wijze waarop Prime-leden over de hele wereld van 1 oktober 2017 tot 30 september 2018 hun voordeel deden met hun lidmaatschap. Deze bevindingen zijn gebaseerd op collectieve gegevensverzamelingen, niet op persoonsgegevens van individuele Prime-leden.