Persberichten

Tweede Editie Amazon Launchpad Innovation Awards investeert in Europese Ondernemers

Tweede Editie Amazon Launchpad Innovation Awards investeert in Europese Ondernemers

Amazon ondersteunt Nederlandse ondernemers die vernieuwende producten maken - innovators maken kans op een grote prijs van 100.000 euro. Meer dan 1.500 bedrijven uit 30 landen deden in 2021 mee aan deze competitie, met producten variërend van speelgoed tot levensmiddelen, gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten.

2022-04-04 Amazon Launchpad Innovation Awards

04/04/2022 | Amsterdam

Amazon kondigt vandaag de start aan van de tweede Amazon Launchpad Innovation Awards. Na de succesvolle editie van 2021, waarbij meer dan 1.500 startups uit 30 Europese landen zich hebben ingeschreven, ondersteunt Amazon dit jaar wederom innovatieve Europese startups. Zij krijgen de kans om de grote prijs van €100.000 te winnen, plus  een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad en uitgelichte aanbiedingen in de Amazon Launchpad store.

Deze open Europese competitie telde vorig jaar meer dan 50 inzendingen van Nederlandse startups. Een jury van deskundigen selecteerde uit alle Europese aanmeldingen, 50 ondernemers met innovatieve producten - waaronder vier Nederlandse startups. De Nederlandse deelnemers Kumasi Drinks (duurzaam fruitsap uit de cacaovrucht) en Stoov (duurzame warmtekussens) drongen door tot de finale.

'We zijn vereerd door het enorme aantal producten en startups dat vorig jaar aan deze competitie deelnam, en we zijn dan ook heel enthousiast om de tweede editie van de Amazon Launchpad Innovation Awards aan te kondigen', aldus Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe. 'Sinds de lancering heeft Amazon Launchpad meer dan 2.200 startups in Europa ondersteund, en met deze awards blijven wij onze commitment benadrukken. Hiermee helpen wij veelbelovende merken die de toekomst zullen gaan vormgeven met nieuwe innovatieve producten waar onze klanten blij van worden'.

Alle Europese startups, die fysieke producten verkopen aan consumenten, kunnen zich tot 29 mei inschrijven. De inzendingen worden individueel beoordeeld door een jury, die daarna ook de uiteindelijke winnaar zal kiezen. De winnaar krijgt een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad, marketingondersteuning en een geldprijs van 100.000 euro. Startups die willen deelnemen aan de competitie moeten eigenaar zijn van het merk, geregistreerd staan in de Europese Unie, (of het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland), minder dan 250 werknemers in dienst hebben en minder dan 50 miljoen euro jaarlijkse omzet hebben. De jury bestaat uit drie experts uit de sector: Andy Fishburn, Managing Director Virgin Start-up, Jamie Siminoff, CEO van Ring, en Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe. Zij zullen producten selecteren op basis van hun esthetiek, design, originaliteit en onderscheidendheid, maar ook sociale, ecologische en economische duurzaamheidsaspecten worden als beoordelingscriteria gehanteerd.

Voor meer informatie over de Amazon Launchpad Innovation Awards, ga naar https://sell.amazon.nl/programmas/launchpad/innovation-awards?ld=MPNLALPLGN22_ALIA

Amazon Launchpad

Amazon Launchpad werd in 2015 geïntroduceerd en is nu beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland. Buiten Europa ook in de VS, Canada, Mexico, India en Australië. Amazon Launchpad ondersteunde de lancering van 2.200 startups in Europa. Inmiddels zijn er meer dan 18.000 producten beschikbaar op Amazon.nl in meer dan 30 categorieën, zoals meubels, elektronica, fashion en beauty. De afgelopen jaren werkte Amazon Launchpad samen met meer dan 200 vooraanstaande Venture Capital-bedrijven, startup versnellers en crowd-funding platforms om startups te helpen hun producten te lanceren.

Voor meer informatie over de Amazon Launchpad Innovation Awards, ga naar https://sell.amazon.nl/programmas/launchpad/innovation-awards?ld=MPNLALPLGN22_ALIA

About Amazon

Amazon laat zich leiden door vier principes: klantgerichtheid in plaats van concurrentiegerichtheid, passie voor innovatie, streven naar ‘operational excellence’ en langetermijndenken. Amazon streeft ernaar om Earth's Most Customer-Centric Company, Earth's Best Employer, en Earth's Safest Place to Work te zijn. Een aantal producten en diensten waarin Amazon heeft gepionierd: klantenreviews, 1-Click-bestellingen, gepersonaliseerde aanbevelingen, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, Amazon Studios en The Climate Pledge. Ga voor meer informatie naar https://www.aboutamazon.eu/ en volg @AmazonNews.