Amazon publiceert het eerste Transparantierapport voor de EU-store, waarin onze toewijding aan het aanbieden van een betrouwbare winkelervaring wordt beschreven

Amazon zet zich in om onze klanten, verkooppartners, merken en adverteerders te beschermen tegen elke vorm van fraude of misbruik door voortdurend te investeren in mensen en technologie.

28/02/2024 | Amsterdam

Bijna drie decennia geleden heeft Amazon zich tot doel gesteld om het meest klantgerichte bedrijf ter wereld te worden, waar mensen de grootst mogelijke selectie van veilige en authentieke goederen kunnen vinden en ontdekken. Als onderdeel van die missie zijn we geobsedeerd door het winnen en behouden van vertrouwen en zorgen we ervoor dat we een betrouwbare winkelervaring bieden. We zijn van mening dat het vertrouwen van klanten moeilijk te winnen en gemakkelijk te verliezen is, en we investeren veel in mensen en technologie om klanten, verkooppartners, merken en adverteerders te beschermen tegen elke vorm van fraude of misbruik.

We zijn trots op het werk dat we hebben verricht om te voorkomen dat productvermeldingen en content die illegaal zijn of inbreuk maken op onze algemene voorwaarden in onze Store terechtkomen. Dit vereist aanzienlijke middelen en innovatie, evenals samenwerkingsverbanden die we hebben opgebouwd met rechthebbenden, overheidsinstanties, wetshandhavingsinstanties, IP-organisaties en vele anderen. We stellen best practices vast die kunnen worden toegepast in de detailhandel en over de hele wereld; in onze proactieve controles, onze innovatieve tools en voor de manier waarop de particuliere en publieke sector kunnen samenwerken om consumenten, kleine bedrijven en verkooppartners te voorzien van een betrouwbare winkelervaring. Hoewel we van mening zijn dat we veel vooruitgang hebben geboekt, blijven we investeren om onze winkel- en verkoperservaring te verbeteren. We zijn ook van mening dat de industrie nog een lange weg te gaan heeft. Amazon blijft zich inzetten om te investeren, te innoveren en een goede partner te zijn.

We zullen elke zes maanden updates over onze voortdurende inspanningen publiceren via dit rapport, waaronder de gebieden waarover rapportage vereist is op grond van de Digital Services Act.

Download Transparantierapport voor de EU-store van Amazon aan de rechterzijde van deze pagina.

Download hier de gegevens van het Transparantierapport voor de EU-store