Philippe Geubels en Jeroom Snelders presenteren de nieuwe Nederlandse Amazon Original comedy serie LOL: Last One Laughing, exclusief te zien vanaf  2023 op Prime Video

Philippe Geubels en co-host Jeroom Snelders presenteren een sterrencast van Nederlandse comedians, waaronder Tineke Schouten, Henry van Loon en Ruben van der Meer, die te zien zullen zijn in de nieuwe Nederlandse Amazon Original-serie die in 2023 van start gaat.   LOL: Last One Laughing in Nederland volgt op het succes van het wereldwijde serie format van Prime Video, dat eerder is uitgebracht in Japan, Mexico, Brazilië, Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje.   De comedyserie zal exclusief te zien zijn voor Prime-leden in Nederland en wereldwijd in meer dan 240 landen en gebieden.

20222-08-04 Nederlandse Amazon Original comedy serie LOL

04/08/2022 | Londen

Prime Video kondigt vandaag een nieuwe Nederlandse Amazon Original comedyserie aan. LOL: Last One Laughing, is een comedyserie die gepresenteerd wordt door de Vlaamse comedians Philippe Geubels en Jeroom Snelders. In de serie daagt Geubels 10 bekende Nederlandse comedians uit, om te zien wie zijn of haar gezicht strak kan houden, terwijl ze tegelijkertijd hun tegenstander aan het lachen proberen te maken. Het is een wedstrijd met als hoofdprijs €50.000, dat naar een door de winnaar gekozen goed doel gaat. Naast Philippe Geubels doen Henry van Loon, Tineke Schouten, Roué Verveer, Ruben van der Meer, Nienke Plas, Rayen Panday, Stefano Keizers, Alex Ploeg, Soundos en Bas Hoeflaak mee aan de comedy strijd. LOL: Last One Laughing lanceert volgend jaar exclusief op Prime Video, en laat het publiek in Nederland en wereldwijd, in meer dan 240 landen en gebieden, kennismaken met een aantal van de beste Nederlandse komische talenten.

"Ik ben zo vereerd dat ik LOL mag presenteren - ik weet dat mensen verwachten dat het een chaos wordt met 10 Nederlandse cabaretiers samen in één ruimte, en dat klopt!" zegt Philippe Geubels. "De rivaliteit tussen de comedians was fantastisch, het was een  groot feest voor mij en co-host Jeroom Snelders om te kunnen meegenieten van hun beproeving terwijl ze worstelden om niet te lachen!"

"Het publiek gaat genieten van een serie boordevol scherpe Nederlandse humor en zelfspot van een schitterende line-up van top comedians" zegt Jacomien Nijhof, head Netherlands Originals, Amazon Studios. "Voeg aan deze mix nog wat vriendelijke rivaliteit van onze Belgische co-hosts toe, en het wordt een serie die je zeker niet wilt missen!"

"LOL is één van onze meest populaire series in Europa, dus we zijn dan ook erg enthousiast om de serie naar Nederland te kunnen brengen," aldus Georgia Brown, head European Originals, Amazon Studios. "Het is altijd een genot om te zien hoe de chaos van LOL zich ontvouwt, en ik kan niet wachten tot onze kijkers in Nederland hiervan zullen genieten."

LOL: Last One Laughing wordt geproduceerd door Amazon Studios en Warner Bros. International Television Production Nederland B.V.. Deze nieuwe productie is een bewerking van de populaire Japanse Amazon Original serie, HITOSHI MATSUMOTO Presents Documental, die geproduceerd is door- en met in de hoofdrol Hitoshi Matsumoto. Hij leidt 10 komieken in een "battle of laughter"; een succesvol format dat exclusief voor Prime Video is gemaakt in Mexico, Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, Italië, en Spanje.