Amazon publiceert uitvoerig rapport inzake merkbescherming dat vooruitgang aantoont in het terugbrengen van vervalsingen tot nul

Slechts 6% van de pogingen om een verkopersaccount te registreren slaagde voor de robuuste verificatieprocessen van Amazon. Amazon nam meer dan 2 miljoen namaakproducten in beslag voordat ze naar de klant konden worden verstuurd en vernietigde ze zodat ze niet elders in de retailketen konden worden doorverkocht

10/05/2021 | Aboutamazon.com

Amazon (NASDAQ:AMZN) heeft vandaag zijn Brand Protection Report 2020 gepubliceerd, dat een uitgebreid beeld geeft van hoe het bedrijf ervoor zorgt dat klanten op Amazon authentieke producten kopen. Amazon doet aanzienlijke investeringen in speciale teams en toonaangevende machine learning technologie om proactief klanten, merken en verkooppartners te beschermen tegen vervalsers en deze aansprakelijk te houden als zij proberen namaakproducten via Amazon te verkopen. In 2020 investeerde Amazon meer dan 700 miljoen dollar in de bescherming van zijn marktplaatsen en werkten meer dan 10.000 werknemers aan de bescherming tegen fraude en misbruik.

“Amazon is een belangrijk kanaal voor de miljoenen kleine en middelgrote bedrijven die in onze winkel verkopen tijdens de pandemie. Ondanks toegenomen pogingen van verkopers met slechte bedoelingen, hebben we onze verkooppartners geholpen hun virtuele deuren open te houden en ervoor gezorgd dat de overgrote meerderheid van de klanten onze brede selectie van authentieke producten met vertrouwen blijft kopen," aldus Dharmesh Mehta, Vice President Customer Trust and Partner Support bij Amazon. "De niet aflatende innovatie van ons team heeft ons geholpen 6 miljoen pogingen om een verkoopaccount aan te maken te verijdelen  en meer dan 10 miljard verdachte aanbiedingen tegen te houden terwijl we blijven streven naar nul vervalsingen."

Hoogtepunten uit het 2020 Brand Protection Report tonen de aanzienlijke innovatie en wereldwijde vooruitgang van Amazon in de strijd tegen vervalsingen en de bescherming van klanten en merken, waaronder:

• Amazon investeerde meer dan 700 miljoen dollar om zijn winkels te beschermen tegen fraude en misbruik.
  • Amazon had meer dan 10.000 medewerkers in dienst om zijn winkels te beschermen tegen fraude en misbruik.
  • Amazons verificatieprocessen verhinderden meer dan 6 miljoen pogingen om verkoopaccounts aan te maken en hielden malafide verkopers tegen voordat ze ook maar één product te koop konden aanbieden.
  • Slechts 6% van de pogingen om een verkopersaccount te registreren slaagde voor  Amazons robuuste verificatieprocessen en kon vervolgens producten te koop aanbieden.
  • Amazon nam meer dan 2 miljoen producten in beslag die naar de fulfillment centers waren gestuurd en die als vervalst werden gedetecteerd voordat ze naar de klant werden gestuurd. Amazon vernietigde deze producten om te voorkomen dat ze elders in de toeleveringsketen zouden worden doorverkocht.
  • Amazon blokkeerde meer dan 10 miljard vermoedelijk frauduleuze aanbiedingen voordat ze werden gepubliceerd.
  • Amazon Transparency - een serialisatiedienst die individuele producteenheden beschermt - maakte de bescherming van meer dan 500 miljoen producteenheden mogelijk.
  • Minder dan 0,01% van alle op Amazon verkochte producten kreeg een klacht van klanten over vervalsing. Die klachten werden vervolgens op juistheid onderzocht.
  • Meer dan 7000 kleine en middelgrote ondernemingen werden via IP Accelerator in contact gebracht met bonafide advocatenkantoren in de VS en Europa. Deze bedrijven dienden met succes merkaanvragen in en kregen vroegtijdig toegang tot de merkbeschermingstools van Brand Registry.
  • Amazon richtte een Counterfeit Crimes Unit op om zaken op te starten en door te verwijzen naar rechtshandhavingsinstanties, onafhankelijke onderzoeken uit te voeren of samen met merkhouders onderzoeken in te stellen en civiele rechtszaken tegen vervalsers aan te spannen.

Adrienne McNicholas, medeoprichter van het kleine bedrijf Food Huggers: "Merkeigenaren kunnen niet altijd op alle plaatsen tegelijk zijn. De Amazon-tools voor merkbescherming die beschikbaar zijn voor kleine bedrijven zoals Food Huggers, geven ons de mogelijkheid om onze merken en onze intellectuele eigendommen over de gehele wereld te beschermen."

Het Brand Protection Report schetst de aanpak van Amazon tegen namaak, waaronder:

• Robuuste en proactieve controles. Amazon maakt gebruik van een combinatie van geavanceerde machine learning-mogelijkheden en deskundige menselijke onderzoekers om zijn winkel proactief te beschermen tegen malafide figuren en slechte producten. Amazon innoveert voortdurend op dit gebied om mensen met slechte bedoelingen en hun voortdurende pogingen om de controles te omzeilen, voor te blijven.
  • Krachtige tools voor merken. Merken kennen hun producten het beste. Zij kennen hun logo's, beeldmerken en intellectuele eigendom door en door. Amazon geeft merken de mogelijkheid om samen te werken via tools zoals Brand Registry, Transparency en Project Zero. Deze tools worden aangestuurd door de geavanceerde technologie van Amazon en de deskundige kennis van de merken over hun producten. Samen kunnen we namakers effectiever opsporen en stoppen, waardoor we klanten en houders van rechten beter kunnen beschermen.
  • Namakers aansprakelijk stellen. Amazon blijft innoveren op het gebied van zijn robuuste proactieve controles en krachtige tools voor merken en zal niet rusten voordat er nul vervalsingen worden aangeboden. Dit is een voortdurende strijd met criminelen die blijven proberen manieren te vinden om vervalsingen te verkopen en de enige manier om deze vervalsers voorgoed een halt toe te roepen is ze aansprakelijk te stellen via het rechtssysteem en strafrechtelijke vervolging.

Je vindt het 2020 Amazon Brand Protection Report hier.

Over Amazon

Amazon laat zich leiden door vier principes: klantgerichtheid, passie voor innovatie, streven naar ‘operational excellence’ en langetermijndenken. Amazon wil ‘s werelds meest klantgericht bedrijf worden, ‘s werelds beste werkgever en ‘s werelds veiligste plek om te werken.

Een aantal producten en diensten waarin Amazon heeft gepionierd: klantrecensies, 1-Click-bestellingen, gepersonaliseerde aanbevelingen, Prime, Fulfillment by Amazon, Amazon Web Services, Kindle Direct Publishing, Kindle, Career Choice, Fire Tablet, Fire TV, Amazon Echo en Alexa, Just Walk Out technology, Amazon Studios en The Climate Pledge. Ga voor meer informatie naar https://www.aboutamazon.eu/ en volg twitter.com/amazonnewseu.