Amazon Launchpad Innovation Awards ondersteunen en promoten de volgende generatie startups

Amazon lanceert zijn eerste Europese competitie voor de meest innovatieve producten ontwikkeld door de slimste uitvinders. De ‘Startup of the Year’ wordt gekozen door Amazon klanten en wint €100.000.

04/03/2021 | Aboutamazon.com

Amazon kondigt vandaag de Amazon Launchpad Innovation Awards aan: een open competitie die opkomende, innovatieve Europese startups ondersteunt en waarbij de winnaar de ‘Startup of the Year’ prijs van €100.000 ontvangt.

Alle Europese startups die fysieke producten verkopen aan consumenten kunnen deelnemen. Inschrijven kan tot 28 maart. Een jury zal de vijf meest innovatieve startups kiezen uit een lijst van 15 finalisten. Deze vijf startups winnen elk een bedrag van €10.000, een jaar gratis toegang tot Amazon Launchpad, en marketingondersteuning. De ‘Startup of the Year’ wint daarbovenop een extra geldprijs van €90.000.

“Innoveren maakt deel uit van onze cultuur. Wij blijven vernieuwen voor onze klanten, maar wij zijn net zo goed de bestemming voor nieuwe producten van kleine bedrijven,” aldus Xavier Flamand, Director EU Seller Services. “Sinds de lancering ondersteunde Amazon Launchpad meer dan 2000 Europese startups. Deze competitie toont onze toewijding aan het ondersteunen van opkomende merken en illustreert dat we onze klanten graag nieuwe en innovatieve producten aanbieden.”

Startups die willen deelnemen aan de competitie moeten eigenaar zijn van het merk, geregistreerd zijn in de Europese Unie (inclusief het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland), minder dan 50 werknemers tellen, minder dan 10 jaar bestaan en minder dan 10 miljoen euro jaarlijkse omzet hebben. De jury beoordeelt de producten op esthetiek, design, uniekheid en onderscheidendheid, maar ook op sociale, ecologische en economisch duurzame aspecten. De jury bestaat uit vijf experten: Andy Fishburn, Managing Director Virgin Start-up; Greg Williams, hoofdredacteur van Wired (VK); Jamie Siminoff, CEO van Ring; Aditi Singh, General Manager van Amazon Launchpad Europe en Ryan Frank, Head of Marketplace van Amazon Spanje.

Meer over de Amazon Launchpad Innovation Awards: www.amazon.nl/launchpad/innovationawards

Amazon Launchpad

Amazon Launchpad werd in 2015 geïntroduceerd en is nu beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Nederland. Buiten Europa ook in de VS, Canada, Mexico, India en Australië. Amazon Launchpad ondersteunde al de lancering van meer dan 2000 startups in Europa en momenteel zijn er zo’n 4000 Launchpad producten beschikbaar op Amazon.nl in meer dan 30 categorieën, waaronder meubels, elektronica, fashion en beauty. Amazon werkte al die jaren met meer dan 200 vooraanstaande durfkapitaalbedrijven, start-up acceleratoren en crowdfunding platformen om startups te helpen hun producten te lanceren.

Meer over het Amazon Launchpad programma: https://services.amazon.nl/diensten/launchpad.html