Blog post - Amazon doneert €0,5 miljoen aan het Rode Kruis in Nederland om de getroffenen van de COVID-19-crisis te ondersteunen.

De donatie maakt deel uit van Amazon’s omvangrijke continue inspanningen om klanten, medewerkers, de gemeenschap in Nederland en in de rest van de wereld te ondersteunen.

27/03/2020 | Aboutamazon.com

Lees hier meer

Amazon heeft vandaag een donatie van €0,5 miljoen toegezegd aan het Nederlandse Rode Kruis ter ondersteuning van degenen die het meest getroffen zijn door de COVID-19 crisis in Nederland.

"Het is belangrijker dan ooit dat we als gemeenschap bij elkaar komen om de meest hulpbehoevende mensen te helpen, en we danken Amazon voor deze steun", zegt Marieke van Schaik, CEO van het Nederlandse Rode Kruis. We werken hard samen met de Nederlandse overheid in de strijd tegen COVID-19 en de steun van bedrijven als Amazon is daar een belangrijk onderdeel van”.

Deze donatie is een toevoeging aan het bestaande werk dat Amazon en zijn medewerkers over de hele wereld doen. Dit omvat ook het onlangs gelanceerde AWS Diagnostic Development Initiative ter ondersteuning van het onderzoek en de ontwikkeling van diagnostiek om snel en accuraat COVID-19 te kunnen opsporen en testen. Een betere diagnostiek zal de behandeling en de beheersing versnellen en op termijn het verloop van de epidemie verkorten. Het programma is er om mensen te ondersteunen die werken aan betere, nauwkeurigere diagnostische oplossingen en om een betere samenwerking te bevorderen tussen organisaties die aan soortgelijke problemen werken. Als onderdeel hiervan heeft Amazon een initiële investering van 20 miljoen dollar toegezegd om diagnostisch onderzoek, innovatie en ontwikkeling te versnellen en zo onze collectieve kennis op te drijven en een snellere detectie van COVID-19 (en mogelijke andere toekomstige besmettelijke aandoeningen) mogelijk te maken.

Voor meer informatie over wat Amazon doet om de getroffenen van deze crisis te ondersteunen lees hier verder