Prime-leden in Nederland profiteerden tijdens Prime Day 2019 van het grootste wereldwijde shopping-evenement in de geschiedenis van Amazon

De best verkopende categorieën in Nederland op Prime Day, verspreid over meer dan 1000 aanbiedingen, waren: Personal Computing, Woonartikelen, Elektronica en Beauty. Prime Day 2019 in Nederland is tot nu toe het grootste shopping-evenement op Amazon.de/nl, de website voor Nederlandstalige klanten. Tijdens Prime Day kochten leden wereldwijd meer dan 175 miljoen items. Miljoenen leden over de hele wereld livestreamden de Prime Day-festiviteiten waaronder het Prime Day-concert in New York, aangeboden door Amazon Music en met 10-voudig GRAMMY-winnaar Taylor Swift.

18/07/2019 | Amsterdam

Dit jaar was Prime Day opnieuw het grootste shopping-evenement in de geschiedenis van Amazon. Met meer dan een miljoen aanbiedingen exclusief voor Prime-leden overtroffen de Prime Day-aankopen op 15 en 16 juli die van Black Friday en Cyber Monday samen. Prime-leden kochten gedurende het evenement meer dan 175 miljoen producten.

"We willen Prime-leden van over de hele wereld bedanken,” aldus Jeff Bezos, oprichter en CEO van Amazon. “Leden hebben miljoenen Alexa-gestuurde producten gekocht en kochten voor meer dan 2 miljard dollar bij externe, onafhankelijke verkopers; voornamelijk kleine en middelgrote bedrijven. We willen alle Amazonians overal ter wereld bedanken voor hun inzet en het mogelijk maken van deze dag voor onze klanten.”

Wereldwijde hoogtepunten van Amazon Prime 2019

• Prime-leden hebben wereldwijd tijdens Prime Day meer dan een miljard Amerikaanse dollars bespaard.
  • Leden winkelden vanuit 18 landen.
  • Amazon verwelkomde meer nieuwe Prime-leden op 15 en 16 juli dan op welke andere dag dan ook.

Meer entertainment tijdens deze Prime Day dan ooit tevoren

Miljoenen leden over de hele wereld livestreamden de Prime Day-evenementen - waaronder de Twitch Prime Crown Cup met FIFA 19 en Apex Legends en het Prime Day-concert, aangeboden door Amazon Music, met als hoofdact 10-voudig GRAMMY-winnaar Taylor Swift.

Hoogtepunten van Prime Day 2019 in Nederland

• Prime Day 2019 was het grootste shopping-evenement ooit op Amazon.de/nl.
  • Categorieën die het meest geshopt werden door leden in Nederland zijn: Personal Computing, Wonen, Elektronica en Beauty.
  • De best verkopende aanbiedingen in Nederland waren: Mama Bear luiers, SanDisk 128 GB geheugenkaart, Philips Hue White & Color Ambiance Light en OSRAM slimme stekker Zigbee Switchable Light stopcontact.

Prime Day best verkochte producten in andere landen

De best verkopende aanbiedingen van over de hele wereld, met uitzondering van Amazon-apparaten:

• Australië: Finish Powerball All In 1 Max vaatwastabletten, Coca-Cola No Sugar Frisdrank en Huggies Ultra Dry luiers.
  • België: OSRAM Smart Plug Zigbee Switchable Light stopcontact, SanDisk 128GB geheugenkaart en Brita waterfilter.
  • Canada: LifeStraw waterfilter, 23andMe DNA-test en PlayStation 4 Slim met Spiderman en Horizon Zero Dawn.
  • China: Dove Exfoliating Scrub, Silk'n permanent ontharingsapparaat en L'Oreal Rejuvenating Eye Cream.
  • Frankrijk: Lunii Story Telling Factory, Pampers Premium luiers en SanDisk 64GB geheugenkaart.
  • Duitsland en Oostenrijk: OSRAM Smart Plug Zigbee Switchable stopcontact, JBL Bluetooth-luidspreker en Tefal Jamie Oliver roestvrijstalen pan.
  • India: Syska 9-Watt Smart LED Bulb met Amazon Alexa, boat Rockerz draadloze Bluetooth sportoordopjes en Godrej Aer Pocket badkamergeur
  • Italië: Dash 3-in-1 Wasmiddel Pods, Scottonelle toiletpapier en AUKEY Powerbank draagbare oplader.
  • Japan: Happy Belly Water, Anker PowerCore 10.000 batterij voor mobiele telefoons, en Pamper Premium luiers.
  • Luxemburg: SanDisk Ultra 128 GB geheugenkaart, Tefal Jamie Oliver roestvrijstalen pan en Water Wipes.
  • Mexico: Cocoon Canola Oil, HP Monitor 21.5 en Nautica Travel Sport Eau de Toilette Spray.
  • Singapore: Meiji verse melk, Coca-Cola Zero Sugar, Kleenex Clean Care Bath Tissue.
  • Spanje: SanDisk Ultra 128 GB geheugenkaart, Ariel 3-in-1 Wasmiddel Pods en DoDot luiers.
  • Verenigd Koninkrijk: Oral-B SmartSeries elektrische tandenborstel, Sony PlayStation Classic Console en Shark stofzuiger.
  • Verenigde Arabische Emiraten: Ariel wasmiddel, Al Ain Gebotteld Water, Fine Towel toiletpapier.
  • Verenigde Staten: LifeStraw waterfilter, Crest 3D Professional Whitestrips, 23andMe DNA-test.

Kleine en middelgrote bedrijven in de spotlight

Prime Day 2019 brak opnieuw records voor onafhankelijke verkopers – veelal kleine en middelgrote bedrijven. Deze innovatoren, ambachtslieden en ondernemers zijn hiermee van onschatbare waarde voor de Amazon-familie. Producten van deze unieke bedrijven vergroten de variëteit van het aanbod en dragen bij aan het steeds groter wordende aanbod voor Prime-leden over de hele wereld. Wereldwijd zorgden deze bedrijven voor 2 miljard dollar aan omzet tijdens deze Prime Day, waardoor dit het grootste shopping-evenement van Amazon ooit is geweest voor externe verkopers.