amazon prime

Eerste Amazon Prime Day in Nederland een groot succes

Prime Day 2018 was de grootste Prime Day tot nu toe met meer dan een miljoen deals wereldwijd en 36 uur de tijd om te shoppen Wereldwijd kochten Prime-leden meer dan 100 miljoen producten tijdens Prime Day Amazon verwelkomde op 16 juli meer nieuwe Prime-leden dan ooit tevoren De meest populaire items in Nederland waren onder andere Osmart Zigbee Smart Plug, Philips Hue White Ambiance GU10 LED Spot en de Sandisk Micro SD 17 juli 2018 was de drukste dag van het jaar tot nu toe in Nederland

18/07/2018 | Amsterdam

Voor de eerste keer konden Amazon Prime-leden in Nederland meedoen met 16 andere landen aan Prime Day 2018, het exclusieve shopping-evenement van Amazon voor Prime-leden. Deze anderhalve dag met meer dan een miljoen deals wereldwijd exclusief voor Prime-leden overtrof de verkoop op Cyber Monday, Black Friday en de vorige Prime Day. Dit maakt Prime Day 2018 de grootste shoppingdag in de geschiedenis van Amazon. Prime-leden wereldwijd kochten meer dan 100 miljoen producten dit jaar. Kleine en middelgrote bedrijven die op Amazon verkopen, hadden een omzet van meer dan 1 miljard dollar. Prime-leden hadden 36 uur lang exclusieve toegang tot duizenden deals in 40 categorieën, waaronder elektronica, smartphones & tablets, DIY, smart home, speelgoed, mode en sport.

Philips Hue White Ambiance GU10 LED Spot en Osmart Zigbee Smart Plug meest populaire producten in Nederland

Prime-leden wereldwijd hebben geprofiteerd van meer deals dan ooit tijdens Prime Day 2018. Onder de meest populaire producten in Nederland zijn de Amazon Osmart Zigbee Smart Plug, Philips Hue White Ambiance GU10 LED Spot en de Sandisk Micro SD. De populairste categorieën in ons land tijdens Prime Day 2018 waren Verlichting, Computeraccessoires en Elektronica. Deals in Nederland waren onder meer Samsung Smartphones, Bose Quiet comfort headphones, Fitbit fitnesstrackers en TomTom navigatiesystemen.

Kleine en middelgrote bedrijven Prime Day-resultaten

Kleine en middelgrote bedrijven deden ook actief mee met Prime Day. Wereldwijd verkochten kleine en middelgrote meer dan 1 miljard dollar aan producten tijdens deze Prime Day. Prime-leden in Nederland kochten producten van honderden kleinere leveranciers. Deze ondernemers zijn dan ook een zeer waardevol onderdeel van de Amazon-familie. Producten van deze unieke kleine en middelgrote bedrijven dragen bij aan een grotere en meer diverse selectie van producten voor Prime-leden wereldwijd.

"Prime Day is voor ons een fantastische gelegenheid om onze Matcha thee te presenteren omdat traffic maximaal is tijdens deze dag. Prime Day stimuleert de verkoop en helpt bij het bouwen van naamsbekendheid en klantenloyaliteit,” aldus Rebecca Priels, oprichter MatchaMoments. “Dit jaar is erg spannend voor ons als kleine Belgisch onderneming, want ook klanten in de Benelux kunnen nu profiteren van Prime Day. Dankzij Prime Day hebben we de grootste omzet van het jaar."